Tweede fotoserie van katten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Tweede fotoserie van katten

Berichtdoor LHS_80 » ma sep 27 2010 1:16 pm

Hallo allemaal op deze druilerige dag,

ik ben druk aan het spelen en uitproberen met mijn camera. Dit weekend kon ik weer uitgebreid op de katten oefenen. Ik heb o.a. de tips van jullie ter harte genomen en heb daardoor volgens mij al een stuk betere foto's gekregen dan de eerste keer.. Ben benieuwd of jullie dit met me eens zijn! :D :wink:

p.s. Ik durf ze nog niet 'officieel' te laten beoordelen door jullie maar tips zijn natuurlijk wel welkom :wink2:

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5

Afbeelding
LHS_80



Onderwerp:

Re: Tweede fotoserie van katten

Berichtdoor nikonlover » ma sep 27 2010 1:48 pm

maincoontje's ??
moeilijk te fotograveren ze zitten of niet stil of ze zijn zo moe dat de oogjes toe vallen
,
mijn zwart zilver tabby meisje is 4 mnd
facebook olga van vredendaal
D 700 24/70/2,8 -50 mm 1,4 D -70/210 4,0 -180 mm 2,8 105 mm 2,8 SB 600 D 200 18/200 mm nikon J 1 coolpix P 510
Gebruikersavatar
nikonlover

Forumlid
Berichten: 389


Locatie: veghel brabant
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tweede fotoserie van katten

Berichtdoor LHS_80 » ma sep 27 2010 2:45 pm

nikonlover schreef:maincoontje's ??
moeilijk te fotograveren ze zitten of niet stil of ze zijn zo moe dat de oogjes toe vallen
,
mijn zwart zilver tabby meisje is 4 mnd


Ja klopt, zijn main coons van vrienden van ons. Ik vind dat die van hen toch best goed poseren! Paar seconden linkskijken, *klik!*, daar weer wat op rechts *klikklik*... maar je moet idd wel snel zijn ja, da's waar.

Die van jou is ook schattig zeg.. leuk he die beestjes!! Zeker als ze nog zo jong en speels zijn. Veel plezier drmee!! :wink2:
LHS_80



Onderwerp:

Re: Tweede fotoserie van katten

Berichtdoor Sosottens » ma sep 27 2010 7:57 pm

Vind het prima foto's, het enige dat mij opvalt is dat alles vooral in het midden is gezet. Als de kat naar links kijkt, zet hem dan rechts op de foto bijvoorbeeld. Bij foto 4 kun je de ruimte wat over is achter het hoofd van de kat beter aan de voorkant van het hoofd plaatsen.
Nikon D5000
Sigma 17-70mm f2.8-4.0
Nikon SB-600
Sosottens

Forumlid
Berichten: 46


Locatie: Medemblik
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Tweede fotoserie van katten

Berichtdoor LHS_80 » ma sep 27 2010 9:00 pm

Sosottens schreef:Vind het prima foto's, het enige dat mij opvalt is dat alles vooral in het midden is gezet. Als de kat naar links kijkt, zet hem dan rechts op de foto bijvoorbeeld. Bij foto 4 kun je de ruimte wat over is achter het hoofd van de kat beter aan de voorkant van het hoofd plaatsen.


Bedankt voor de tip. Een aantal foto's heb ik inderdaad gecropt. Bedoel je zoiets:

Foto 1
Afbeelding

Foto2
Afbeelding

Is dit beter qua compositie vinden jullie? Zijn overigens andere foto's dan bovenstaand geplaatst. Die waren nl. ook echt met de kat in het midden geschoten en van zeer dichtbij.
LHS_80




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten