Pastorie 't Hof

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Pastorie 't Hof

Berichtdoor Ruud Engels » zo nov 21 2010 1:24 pm

Hallo,

Gisteren weer eens op pad geweest. Dit keer een oude vervallen Pastorie.
Voor degene die interesse krijgen na het zien van mijn foto's, het gebouw staat nog te koop :mryellow:

1. Vooraanzicht van de Pastorie.
Afbeelding

2. Mooie ruime kelder.
Afbeelding

3. Voorraadpotjes zijn nog aanwezig.
Afbeelding

4. Je kunt altijd met de deur in huis vallen.
Afbeelding

5. Ruime hal.
Afbeelding

6. Vitrage is nog aanwezig.
Afbeelding

7. Badkamer met doorkijk aanwezig.
Afbeelding

8.Mooi uitzicht op het zuiden.
Afbeelding
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor SuzieQ » zo nov 21 2010 2:04 pm

Mooie foto's hoor, en met een beetje fantasie zie je zo een 4* hotel in het gebouw :lol: Mooie locatie voor "bouwval gezocht" of "het mooiste pand van Nederland"

Je hebt ook goed laten zien dat het om een oud vervallen gebouw gaat, en vooral de details van de dingen die nog "wel" aanwezig zijn maakt het misterieus, erg mooi gedaan!
SuzieQ



Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor roes » zo nov 21 2010 2:37 pm

Mooie serie Ruud 8) . Hoeveel % krijg jij als het wordt verkocht :wink: :lol: :lol: :lol: , ben je soms makelaar zo niet dan kun je dat makkelijk worden :wink2:
Je hebt er inderdaad een mooie serie van gemaakt , met oog voor de aanwezige details 8) .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven
Gebruikersavatar
roes

Forumlid
Berichten: 2068


Locatie: heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor gisela » ma nov 22 2010 2:41 am

Prachtige serie :) :) :)
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.
Gebruikersavatar
gisela

Forumlid
Berichten: 277



Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor Daniël » ma nov 22 2010 8:00 am

goed gedaan Ruud
Daniël



Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor Ree » ma nov 22 2010 8:27 am

Mooie foto's en bewerkingen.
Als serie vind ik hem wat minder, de bewerkingen wisselen nogal en dat maakt het wat onrustig om naar te kijken.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Gebruikersavatar
Ree

Forumlid
Berichten: 952


Locatie: Den Helder

Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor Ruud Engels » ma nov 22 2010 1:45 pm

Hallo,

roes schreef:Mooie serie Ruud 8) . Hoeveel % krijg jij als het wordt verkocht :wink: :lol: :lol: :lol: , ben je soms makelaar zo niet dan kun je dat makkelijk worden :wink2:
Je hebt er inderdaad een mooie serie van gemaakt , met oog voor de aanwezige details 8) .

groeten jos


Bedankt voor jullie reacties!
Nee helaas ben ik geen makelaar, en procenten krijg ik er ook niet van als het al (uberhaupt) verkocht wordt.

Ree schreef:Mooie foto's en bewerkingen.
Als serie vind ik hem wat minder, de bewerkingen wisselen nogal en dat maakt het wat onrustig om naar te kijken.


Je hebt gelijk dat het als serie niet de sterkste is en onrustig zou kunnen kijken. Dit heeft enkel niet alleen te maken met de bewerkingen. Alle foto's heb ik omgezet naar HDR (praktisch dezelfde instellingen).
De omstandigheden wisselden erg waar ik afgelopen weekend onder gefotografeerd heb en ik denk dat die meer invloed hebben gehad op de foto's dan de bewerkingen zelf.
Zo heb ik foto's buiten gemaakt, maar ook in het stikkedonker. 2 Uiterste qua fotograferen dus al.

Om een voorbeeld te geven, foto 3 met de voorraadpotjes, hier kont je letterlijk en figuurlijk geen hand voor je ogen zien. Dat ik die potjes dus vond was al knap.
Wat heb ik hier gedaan? Camera op het statief, zaklampje gepakt, met het zaklampje de boel verlicht, compositie proberen te maken en met het zaklampje het plafond verlichten en vervolgens 30 seconden naar potjes staan te koekeloeren :mryellow:

Overigens bij foto 2 hangt ook nog een kleine annekdote aanvast. Hier werd me duidelijk dat je met urbanfotografie toch moet opletten.
Op het moment dat ik de compositie aan het bepalen was en ik even rechtop wil gaan staan, stoot ik tegen de pijp die aan de rechterzijde op de foto zichtbaar is. De pijp brak spontaan af en viel op mijn schouder. Gelukkig kwam het allemaal niet hard aan, kon ik de pijp relatief goed onder controle houden om vervolgens mijn statief incl. camera weg te pakken. Daarna de pijp netjes op de grond gelegd, statief met camera weer terug gezet en verder gegaan waarmee ik bezig was :roll:
Maar toch schrok ik wel even.

Om het nog even af te leren, toch nog een paar andere foto's van afgelopen zaterdag:

1. Het pand heeft zijn eigen brug.
Afbeelding

2. Bij verbouwing altijd de loodgieter even laten komen.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Urban = "Take nothing, only pictures, just leave your footsteps"
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor Jaargetijden » ma nov 22 2010 9:56 pm

Erg mooie serie.
om met de makelaar te spreken: "pand bevat veel authentieke details" :roll:
Groeten,
Wil
Jaargetijden

Forumlid
Berichten: 112


Locatie: Zutphen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor Ruud Engels » di nov 23 2010 10:26 am

Jaargetijden schreef:Erg mooie serie.
om met de makelaar te spreken: "pand bevat veel authentieke details" :roll:
Groeten,
Wil


Op een andere foto (is niet geplaatst) werd ik door mijn vriendin gewezen op de plafond ornamenten die er nog zaten.
Toen ik dat zag, had ik wel ff spijt dat ik dat niet gezien had en mijn 70-200 hiervoor uit de tas had kunnen halen.

Misschien toch maar een keer terug gaan :roll:
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor nikonlover » di nov 23 2010 10:43 am

Ik hou hier wel van
dit is een mooi project voor de grote verbouwing
wel jammer hoor dat zo'n schitterend gebouw zo verwaarloosd is
mooie foto's
is dat niet gevaarlijk zo rond struinen ?
jammer van het plafond met ornamenten
facebook olga van vredendaal
D 700 24/70/2,8 -50 mm 1,4 D -70/210 4,0 -180 mm 2,8 105 mm 2,8 SB 600 D 200 18/200 mm nikon J 1 coolpix P 510
Gebruikersavatar
nikonlover

Forumlid
Berichten: 389


Locatie: veghel brabant
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pastorie 't Hof

Berichtdoor Ruud Engels » di nov 23 2010 1:06 pm

nikonlover schreef:Ik hou hier wel van
dit is een mooi project voor de grote verbouwing
wel jammer hoor dat zo'n schitterend gebouw zo verwaarloosd is
mooie foto's
is dat niet gevaarlijk zo rond struinen ?
jammer van het plafond met ornamenten


Zeker jammer dat zo'n gebouw (inclusief de lap grond die er rond omheen ligt) zo verwaarloosd is.
Tja en als je zo'n gebouw binnenloopt moet je natuurlijk op voorhand bedacht zijn je rotte onderdelen tegenkomt. Maar met een goed en gezond boerenverstand en je ogen gebruiken kun je die risico's natuurlijk een stuk verkleinen.
Nou en die ornamenten... die krijg ik nog wel een keer op de gevoelige plaat hoor :mryellow:
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten