Markt in Beijing (China)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Markt in Beijing (China)

Berichtdoor JeroenR » wo dec 29 2010 2:18 pm

Goedemiddag heren,

Na mijn bijdrage van de Chinese muur van gisteren wil ik vandaag wat foto's plaatsen van mijn bezoek aan een markt in de Hutongs (oude traditionele wijk) van Beijing. Ik hoop dat jullie het kunnen waarderen.

1]
Afbeelding

2]
Afbeelding

3]
Afbeelding

4]
Afbeelding

5]
Afbeelding

6]
Afbeelding

7]
Afbeelding

Groet,

Jeroen
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600
Gebruikersavatar
JeroenR

Forumlid
Berichten: 105


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Markt in Beijing (China)

Berichtdoor ALE » wo dec 29 2010 3:13 pm

Hoi Jeroen,

Leuke serie echter er is veel meer uit te halen. Je foto's ogen wat flets. Voeg wat contrast toe en bij sommige platen mag de verzadiging ook wel iets omhoog. Moet je eens zien hoe je opname daar van opknappen.

Op naar meer!



ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Markt in Beijing (China)

Berichtdoor Johan » wo dec 29 2010 3:29 pm

Foto's zijn erg leuk en geven een goede indruk van het leven daar. Wat ik jammer vind is de onrustige bokeh, werkt als een enorme afleidende factor. Ik weet niet waar ik moet kijken zeg maar..
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
Gebruikersavatar
Johan

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Markt in Beijing (China)

Berichtdoor JeroenR » wo dec 29 2010 3:44 pm

Dank jullie wel ALE en Johan! Meer contrast en verzadiging heb ik zojuist toegevoegd (zie onder). Maar vind altijd wel dat het natuurlijk moet blijven.

1]
Afbeelding

2]
Afbeelding

3]
Afbeelding

4]
Afbeelding

5]
Afbeelding

6]
Afbeelding

7]
Afbeelding

@Johan De onrustige bokeh is dat iets wat ik softwarematig nog zou kunnen aanpassen (ik werk met Lightroom en Photoshop)? Volgens mij is dat toch een eigenschap van je objectief? Alvast bedankt voor je tip(s)!
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600
Gebruikersavatar
JeroenR

Forumlid
Berichten: 105


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Markt in Beijing (China)

Berichtdoor Patrick » wo dec 29 2010 4:21 pm

Ik dol op foto's met weinig scherptediepte (f4 is mijn meest gebruikte diafragma), maar ik denk dat het hier vaak averechts werkt. Ik had wat meer scherptediepte hier beter gevonden.

Ik keek net even naar de gegevens van de eerste foto om het gebruikte objectief te achterhalen. Het lijkt mij dat de sluitertijd van 1/15 wat erg ruim is voor een 50mm op een DX camera zonder flits...

Wel altijd leuk om dit soort foto's te zien. Toch een hele andere wereld dan de onze.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Markt in Beijing (China)

Berichtdoor Cees » wo dec 29 2010 7:32 pm

Met wat meer contrast zijn de foto's wel opgeknapt.

Duidelijk dat in Beijing de Keuringsdienst van Waren niet actief is :mrgreen: .
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Markt in Beijing (China)

Berichtdoor strangeartefact » wo dec 29 2010 8:25 pm

Leuke serie en de tip van ALE heeft de foto's prettiger gemaakt te kijken, over de dof, soms werkt het in deze serie wel soms niet, persoonlijke smaak is ook en factor he.

Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Markt in Beijing (China)

Berichtdoor JacTrum » wo dec 29 2010 9:55 pm

Ik moet een beetje lachen om jouw reactie Cees, want ik vind de foto's eigenlijk te netjes. Op de markt in Beijing is het een ontzettende zooi van alles wat wriemelt, kruipt, zwemt, poept etc. Als je de foto's ziet die ik er gemaakt heb lust je een jaar lang niets meer dat pootjes heeft:-) Maar Jeroen, je hebt er toch een aardige serie van weten te maken.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Gebruikersavatar
JacTrum

Clublid
Berichten: 4374


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Markt in Beijing (China)

Berichtdoor JeroenR » wo dec 29 2010 10:37 pm

Dank jullie wel voor jullie reacties. Jac, op zich valt het allemaal wel mee wat krioelende beestjes betreft. Veel ongedierte heb ik niet gezien en de stank viel ook reuze mee. Het is er wel chaotisch en natuurlijk is het allemaal niet zo netjes maar als je het eten maar goed kookt is er niets aan de hand toch? :wink:

@Patrick, het klopt dat de foto's gemaakt zijn met een erg geringe scherptediepte. Je moet je voorstellen dat het allemaal overdekt is en slecht licht heeft. Omdat ik vlak voor mijn vakantie de 50mm f1.4G gekocht had was het een mooie manier om die eens te gebruiken. Op je schermpje valt de geringe scherptediepte niet echt op, dat zie je pas als je thuis bent. Maar het is een goede les geweest en de volgende keer zal ik inderdaad het diafragma wat verder dichtknijpen bij sommige foto's.
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600
Gebruikersavatar
JeroenR

Forumlid
Berichten: 105


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Markt in Beijing (China)

Berichtdoor Daniël » wo dec 29 2010 11:07 pm

daar leer je alleen maar van.
Het is op het randje qua scherpte diepte.

Maar toch een (zoals Jac al zei) een aardige serie neer gezet.
Daniël




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten