Er was eens ...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Er was eens ...

Berichtdoor Ruud Engels » zo feb 06 2011 7:56 am

een Hotel waar ik noooooit had willen slapen, maar toch mooi genoeg was om apart naar toe te rijden om eens te gaan fotograferen :lol:

Ik heb nog wat moeite moeten doen om de foto's presenteerbaar te krijgen. Dit had o.a. te maken met het licht wat we voor handen hadden, en de diverse kleuren die we in het hotel tegen kwamen.
Bij deze een impressie van mijn serie, de overige foto's heb ik op mijn website http://www.ruphoto.nl staan.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Daniël » zo feb 06 2011 8:19 am

mooie foto's maar je bewerking is niet mijn smaak. Teveel
Daniël



Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor gewoon peter » zo feb 06 2011 9:01 am

Ruud, ik vind ze wel en zelfs heel mooi. Volgens mij ben je er ook heel lang mee bezig geweest, maar het resultaat is er. Vind vooral die tafel met kaarsen en die trap met dat paarse licht uitblinken, groet, peter
gewoon peter



Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor iefie » zo feb 06 2011 10:51 am

mooi hoor, vooral foto 3 is superrrr
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Deavit » zo feb 06 2011 10:55 am

Hmm , vind de bewerkingen netzoals Daniël ook een beetje too much.
Jammer want de compositie's zijn wel mooi. Was het niet mooier om gewoon geen HDR toe te passen?
Deavit



Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Henri » zo feb 06 2011 11:00 am

Ook hier weer, smaken verschillen.............(wat mij betreft voldoen ze aan de opgeroepen sfeer).
D500 + D750 // Tamron 24-70mm f/2.8 VC + Sigma 35mm fl/1.4 Art + AFS VR 105mm f/ 2.8G ED micro + AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII + AF-S 200-500mm, etc.etc.
Gebruikersavatar
Henri

Forumlid
Berichten: 192


Locatie: Hilversum
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Ruud Engels » zo feb 06 2011 1:56 pm

Hallo,

Bedankt voor jullie commentaar :)
De foto's zijn voor mij inderdaad op het randje van het toelaatbare en dan kom je inderdaad al vlug in het gebied van wie wat mooi vindt.

Toch had ik ondanks het af en toe gebrek aan licht of een teveel aan licht te maken met bijzonder gevarieerde kamers die veelal, drukke behangmotieven hadden, of wisselende kleuren. Rode, blauwe kamers afgewisseld met een bloemetjesmotief behang. In principe iets om gek van te worden.

Foto 1 is inderdaad iets verder en bewust doorgetrokken. Daar moet ik de anti HDR liefhebbers gelijk in geven :wink:
Foto 2 was een ontzettend donkere ruimte. De kaarsen zorgde hier voor het licht wat ik nodig had.
Foto 3 is een grensgeval van realistisch/surrealistich, toch had ik hier te maken met goed licht en persoonlijk neig ik het meeste naar realistisch. De zwarte vlekken op de muren, dat is schimmel!!!
Foto 4 deze gang was paars, aan de kant van waar uit ik de opname heb genomen was het weer donker, de ramen bij de trap zorgde voor het weinige licht in de gang. Dit was een lastige foto om de witbalans in orde te krijgen (zelfs naderhand in Capturen NX nog mee gestoeid). In mijn ogen is dit ook een realistische foto.
Foto 5 is HDR, maar absoluut realistisch, zeg maar What You See Is What You Get. Klinkt vreemd maar ik kan er echt niets anders van maken :)

Op de vraag of ik er wel HDR van had moeten maken. Ik weet het niet, ik heb zwart/wit, sepia geprobeerd, maar dat werd het hem niet voor mijn gevoel en zijn ook in de prullenbak verdwenen. Nu had ik kunnen kiezen om de gewone opnames te gebruiken, maar hier ontbrak voor mij toch de sfeer in de foto's zoals ik geprobeerd heb om die nu neer te zetten. In mijn ogen was de HDR variant op dit moment de beste optie, hetzij ik zelf er ook niet op en top tevreden over ben.
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Ben and Jerry » zo feb 06 2011 2:19 pm

Op zich hele mooie serie!

No.1 inderdaad iets te.

No.5 vind ik ook heel mooi, al had ik em nog fraaier gevonden zonder dat magazine op het bed, maar daar mocht je zeker niet aankomen?
Ben and Jerry



Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Ruud Engels » zo feb 06 2011 3:42 pm

Ben and Jerry schreef:Op zich hele mooie serie!

No.1 inderdaad iets te.

No.5 vind ik ook heel mooi, al had ik em nog fraaier gevonden zonder dat magazine op het bed, maar daar mocht je zeker niet aankomen?


Ow jawel hoor daar mag je rustig aankomen. Maar nu lag het er en om de toch redelijk felle kleur van de deken te breken heb ik het eigenlijk laten liggen.
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Patrick » zo feb 06 2011 7:18 pm

Ruud Engels schreef:Ik heb nog wat moeite moeten doen om de foto's presenteerbaar te krijgen.

Dat is te zien, en goed gelukt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Jomar » zo feb 06 2011 8:30 pm

Ik vind het qua bewerkng heel apart, maar foto 3 daar kan ik uren naar blijven kijken, een leuke serie
Jomar



Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Ruud Engels » ma feb 07 2011 9:18 am

Dank je wel voor jullie complimenten.
Foto 3 is wel een van de betere foto's daar heb ik zelf ook een goed gevoel bij.
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor pixelpeter » ma feb 07 2011 10:39 am

Inderdaad mooie serie Ruud.
Van foto 2 en 3 vind ik aantrekkelijk dat er nog prachtige donkere schaduwpartijen in zijn :D . Die dragen bij tot de sfeer.
In veel HDR foto's die je tegenkomt worden de contrasten te ver weggepoetst en daarmee vaak de sfeer om zeep geholpen.
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Gebruikersavatar
pixelpeter

Forumlid
Berichten: 355


Locatie: Hillegom
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor Ruud Engels » di feb 08 2011 7:10 am

Dank je wel Peter :)
Wat contrast mag er zeker in HDR in zitten, en wat zwarte partijen dragen daar zeker toe bij.
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Er was eens ...

Berichtdoor dboomsma » di feb 08 2011 8:25 am

Ik vind het een prachtige serie! Het heeft iets magisch, filmisch, ik weet het niet. 't Is bijna een genre op zich, deze serie. Petje af!
Gebruikersavatar
dboomsma

Forumlid
Berichten: 195


Locatie: Druten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten