Dikke muts

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Dikke muts

Berichtdoor Bak » zo mar 20 2011 5:29 pm

Wat is nou een mooier leidend voorwerp om mee te experimenteren dan je eigen huisdier. Ik begin al wat vertrouwd te worden met mijn nieuwe D90 en durf dan ook de eerste foto's van ons kattekoppie te plaatsen. Mevrouw is een beetje stevig en wordt dan ook liefkozend 'Dikke muts' genoemd.
Het nadeel is dat ze weigert stil te zitten en perfect aanvoelt als ik een mooi plaatje denk te kunnen maken. Da's altijd een goed moment om de pose op te geven en aan de wandel te gaan :? .
Met deze twee ben ik dus best tevreden.

1)
Afbeelding
D90, 35mm, 1/80, f16, ISO 200

2)
Afbeelding
D90, 85mm, 1/320, f3.2, ISO 200
Laatst gewijzigd door Bak op ma mar 21 2011 8:53 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dikke muts

Berichtdoor JacTrum » zo mar 20 2011 7:23 pm

Terechte tevredenheid. Dat vindt die dikke muts zelf ook, zo te zien :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Gebruikersavatar
JacTrum

Clublid
Berichten: 4374


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Dikke muts

Berichtdoor Robert » zo mar 20 2011 8:20 pm

Fraaie fotos, nummer 2 is favo.
Laatst gewijzigd door Robert op zo mar 20 2011 9:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2638


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dikke muts

Berichtdoor V70ORD5 » zo mar 20 2011 8:30 pm

2 is helemaal super, ik hou niet van katten/poezen/mutsen, maar deze vind ik heel geslaagd.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Gebruikersavatar
V70ORD5

Forumlid
Berichten: 651


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Dikke muts

Berichtdoor D.Sauer » zo mar 20 2011 9:31 pm

nr2 schitterend.
nr1 te centraal. portret zou m.i. beter zijn met de kat/poes links van het midden.
maar ja hier was tijdens de alv een behoorlijke discussie over.
http://picasaweb.google.nl/Dick1273
Nikon D300s met wat NAS-bevredigende toebehoren.
D.Sauer

Clublid
Berichten: 250


Locatie: Huizen (NH)
Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Dikke muts

Berichtdoor Bak » zo mar 20 2011 9:59 pm

Allen bedankt voor de reacties.

Dickydik (what's in a name in dit geval :wink: ) ik zie je punt over de plaatsing van de poes. Om eerlijk te zijn was ik al blij dat alles er op stond, geen afgehakte oren of poten. Ze klom verrassend snel over de schutting en was net zo vlot weer vertrokken, het was dus een beetje een gelukje. Dan blijft weinig tijd over om aan het kader te denken. Maar zeker iets om te proberen meer eigen te maken zodat ik in zo'n situatie niet na hoef te denken, maar dat het meer vanzelf gaat. In dit geval blijft er weinig ruimte boven en onder over om nog te croppen, maar ik realiseer me dat een foto natuurlijk niet per se 2:3 formaat hoeft te zijn. Even creatieve vrijheid genomen en als vierkant vind ik 'm eigenlijk ook niet gek.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dikke muts

Berichtdoor D.Sauer » zo mar 20 2011 10:11 pm

ik vind hem zo beter. maar ja de fotograaf bepaalt zelf wat mooi is. wat anderen denken is bijzaak.
Mijn ogen worden nu meer naar de ogen van het poezenbeest getrokken en het geeft meer de vraag "waar kijkt ze naar?"

had zelf nog niet eens in de gaten dat mijn forumnaam in dit geval min of meer toepasselijk is. :D
http://picasaweb.google.nl/Dick1273
Nikon D300s met wat NAS-bevredigende toebehoren.
D.Sauer

Clublid
Berichten: 250


Locatie: Huizen (NH)
Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten