Mooiste foto tot nu toe (voor mij dan)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Re: Mooiste foto tot nu toe (voor mij dan)

Berichtdoor Rafael » za sep 24 2011 4:03 pm

Ik heb er zelf niks aan veranderd. Op sluitertijd gefotografeerd en kwam zo uit de camera rollen :P
Ik heb hem gelijk op a4 afgedrukt! Het hangt mooi in een lijstje ;)
Nikon D300s - D5000 - SB600 - SB400 - SB-26 - AF-S 70-200mm F2.8 VRII - AF-S 70-300mm F3.5-5.6 - AF-S 105mm Micro F2.8 - AF-S 35mm F1.8 - AF Nikkor 50mm F1.4 - Tokina 16-50mm F2.8
Gebruikersavatar
Rafael

Forumlid
Berichten: 30



Onderwerp:

Re: Mooiste foto tot nu toe (voor mij dan)

Berichtdoor M@rcel » za sep 24 2011 5:25 pm

Patrick schreef:Het blijft inderdaad een lastig punt dat verschil. Ik zie graag een draadje tegemoet als iemand dat eenduidiger weet te regelen.


Waarom is er onderscheid gemaakt? Als je een foto plaatst, dan wil je toch reacties horen? Als je er niet tegen kan dat iemand de foto niet mooi vindt of technisch niet goed, dan is dat jammer.

Ik vindt de foto in de basis in elk geval mooi, maar ik ben het met Patrick eens; rechtzetten en croppen voor symetrie en ik zou de donkere delen (met name de steiger) van de foto iets lichter maken.
M@rcel

Forumlid
Berichten: 500


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mooiste foto tot nu toe (voor mij dan)

Berichtdoor JDPix » za sep 24 2011 6:21 pm

Replay schreef:Ik denk dat Patrick eigenlijk bedoelt dat "de fotograaf " precies voor het onderwerp had moeten staan om de symmetrie van het onderwerp te laten zien. Hier had de fotograaf ,denk ik, een stapje verder naar rechts moeten gaan. Of het hoofdonderwerp dan in het midden of aan een zijkant staat is natuurlijk de smaak van de fotograaf.

Groeten Roel.


Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Ik had het ook wat mooier gevonden als de ruimte tussen de voorste palen links en rechts gelijk geweest zou zijn. Dat de achtergrond niet symmetrisch is en dat de snelweg rechts uit beeld verdwijnt maakt voor mij de foto alleen maar sterker. Croppen naar symmetrie kan helemaal niet.
Schitterende foto!
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 702


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mooiste foto tot nu toe (voor mij dan)

Berichtdoor Dochoff » ma sep 26 2011 8:59 am

Patrick schreef:Ik heb het niet gecontroleerd, maar bij een foto als deze moet het onderwerp echt precies centraal staan, of juist niet.


Nou, volgens mij voldoet iedere foto daar wel aan: of wel, of niet :P

Maar ik ben niet zo van het moeten. Wie bepaalt dat iets moet? Waarom moet het? Het is m.i. aan de fotograaf dan wel aan het toeval hoe een foto tot stand komt. Mooi of niet is vervolgens aan eenieder die de foto bekijkt. Natuurlijk snap ik dat er richtlijnen zijn en dat men, mede op basis van die richtlijnen, advies geeft, maar dat het moet? Nee, wat mij betreft niet. Maar zo zie ik het :P

Groetjes,
Dochoff
Dochoff



Onderwerp:

Re: Mooiste foto tot nu toe (voor mij dan)

Berichtdoor Patrick » ma sep 26 2011 11:10 am

Dochoff schreef:
Patrick schreef:Ik heb het niet gecontroleerd, maar bij een foto als deze moet het onderwerp echt precies centraal staan, of juist niet.


Nou, volgens mij voldoet iedere foto daar wel aan: of wel, of niet :P

Maar ik ben niet zo van het moeten. Wie bepaalt dat iets moet? Waarom moet het? Het is m.i. aan de fotograaf dan wel aan het toeval hoe een foto tot stand komt. Mooi of niet is vervolgens aan eenieder die de foto bekijkt. Natuurlijk snap ik dat er richtlijnen zijn en dat men, mede op basis van die richtlijnen, advies geeft, maar dat het moet? Nee, wat mij betreft niet. Maar zo zie ik het :P

Ach ja, moeten was een wat ongelukkig gekozen woord. Maar het is algemeen aanvaard dat je een onderwerp als dit of precies in het midden plaatst, of er duidelijk naast. Niet bijna. Maar je hebt gelijk; er moet natuurlijk helemaal niets. Gelukkig maar! :wink2:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten