Hoge Veluwe

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Arthur Mol » ma okt 01 2012 1:42 pm

Je moet ook niet in het weekend gaan..

Doordeweeks met slechte weervoorspellingen is het een stuk stiller en de plaatjes worden er niet minder mooi om..

Afbeelding
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Peter Dekkers » ma okt 01 2012 1:52 pm

Arthur heeft gelijk.Uit de gesprekken die ik had had ik al begrepen dat je beter niet in het weekend kunt gaan.Ik was er op een donderdagavond.
En zoals ik al zei in mijn eerste berichtje was ik stomverbaasd over het aantal mensen.Ook weer wel grappig dat je een heleboel fotografen in camouflagepakken rond ziet lopen.Of dat nou iets uitmaakt..?
Maar ik vond het toch een belevenis en de sfeer onderling was goed.Volgend jaar ga ik weer..doe ik ook mijn camouflage jas aan. Val ik in ieder geval niet zo op !
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Pjerry » ma okt 01 2012 2:53 pm

Daar staat een hele chique auto, als je alles optelt.....

Lol, ook de camera's gecamoufleerd.
Gebruikersavatar
Pjerry

Clublid
Berichten: 1153


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor BBW » ma okt 01 2012 6:27 pm

Wat een kermis is dit zeg, verstoorders van de natuur
Gebruikersavatar
BBW

Forumlid
Berichten: 92



Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Arthur Mol » ma okt 01 2012 7:03 pm

Kermis - Ja.

Verstoorders - Nee.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Marten » ma okt 01 2012 7:04 pm

En allemaal komen ze met dezelfde foto thuis. :shock:
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor pfitskie » ma okt 01 2012 9:28 pm

Natuurbeleving op z'n Hollands. :( :o :shock: :? :mryellow: :D :mryellow: :D............
gr
Peter
pfitskie

Forumlid
Berichten: 349


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Myriad » ma okt 01 2012 9:32 pm

Herkenbare taferelen; Nationaal Park de Hoge Veluwe bezoek ik gemiddeld 1x per maand. Is in alle seizoenen de moeite waard.
De Wildbaanweg kan met de bronsttijd in weekenden met mooi weer inderdaad behoorlijk druk zijn.
Dan staat er weleens een kilometer auto's aan weerzijden van de weg en je hebt dan problemen met tegenliggers.

Maar de meeste fotografen daar komen er gewoon voor een gezellig avondje edelherten/moeflons/'wilde' zwijnen fotograferen en respecteren flora, fauna en andere mensen (zolang ze rustig zijn).

Kans op zelfde foto's is erg groot en dit soort druktes mijd ik:
http://farm4.staticflickr.com/3038/2900357286_290080435b_b.jpg

Ik heb het allemaal al eens gezien en kom hiervoor alleen als het wat rustiger is.
Als het mij te druk is, ga ik lekker elders in het park wat anders fotograferen en ben toen wel eens teruggekomen met zo'n plaat:
http://farm7.staticflickr.com/6156/6178460633_f45784b652_b.jpg
Iemand die mij daar ver weg zag staan fotograferen, kwam nieuwsgierig op me af om te vragen of daar ook herten te zien waren ... Nee, maar ik zag wel dit.

Het is een schitterend park. Genoeg variatie in landschappen. Ik heb er vele mooie foto's gemaakt. Ik heb al jaren achtereen een jaarkaart en ben er nog lang niet uitgekeken.
Ik heb er ook een deel van m'n voorbereiding voor de 4Daagse van Nijmegen gelopen. Lekker rustig en rondjes van 30 km lopen.
Myriad



Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Maximus » do nov 29 2012 5:35 pm

Het laatste bericht is alweer bijna twee maanden oud, maar ik zit met een vraag over de Hoge Veluwe.

Ik wil binnenkort ook is naar de veluwe om een flinke wandeling te maken met de camera in aanslag. Aangezien de veluwe voor mij niet bepaald om de hoek ligt en ik er van hou enig zins voorbereid op pad te gaan is mijn vraag: hebben jullie een plattegrond van de Hoge Veluwe. Of weten jullie waar deze online staat?

Ik heb namelijk gezocht maar op internet kan ik geen duidelijke kaart vinden. Ik begrijp dat je een plattegrond bij de ingang van het park kan krijgen, maar daar heb ik vrij weinig aan.
Maximus



Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Peter Dekkers » do nov 29 2012 7:08 pm

Ik weet niet wat je van plan bent, maar als je het hebt over het Nationale Park De Hoge Veluwe dan vind ik de kaart die te koop is bij de ingang prima te gebruiken.Alle fiets en wandelpaden staan erop alsmede de wildobservatie plaatsen plus nog een hoop andere bruikbare info.Wat wil je nog meer ?
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Maximus » do nov 29 2012 7:59 pm

PeterD schreef:Ik weet niet wat je van plan bent, maar als je het hebt over het Nationale Park De Hoge Veluwe dan vind ik de kaart die te koop is bij de ingang prima te gebruiken.Alle fiets en wandelpaden staan erop alsmede de wildobservatie plaatsen plus nog een hoop andere bruikbare info.Wat wil je nog meer ?


Ik wil exact dat :)

Maar wat mijn bedoeling is om zo'n kaart te verkrijgen voordat ik daar naar toe ga. Op die manier kan ik een route plannen die ik wil lopen. Beetje voorbereid op pad gaan scheelt een hoop 'uitgevogel' ter plekke. Vandaar mijn vraag of zo'n kaart ook online te zien is.
Maximus



Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Myriad » do nov 29 2012 8:11 pm

Maurice,

Je hebt PB.
Wellicht heb je wat aan de informatie die daar in staat.
Zo'n kaart kon ik ook niet online vinden.
Begrijpelijk, want daar rust copyright op.
Myriad



Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Peter Dekkers » do nov 29 2012 8:19 pm

Sorry, ik had je niet zo goed begrepen.Ik dacht nl dat je de bij de ingang verkrijgbare plattegrond onbtuikbaar vond. Ik zelf denk dat zo,n route ook ter plaatse wel valt te plannen onder het genot van een kop koffie . Je zit niet in Alaska ofzo.Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Succes.
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Myriad » do nov 29 2012 8:29 pm

Ter aanvulling:

Een aanrader is om gewoon met de auto vanuit ingang Schaarsbergen (koop daar die kaart) naar het centrum van het park te gaan.
Dat is de langste route. Onderweg kom je al veel tegen. Onthoud dat. En met de informatie uit mijn PB weet je wat je kunt verwachten.
Vanuit het centrum gaan veel wandelroutes (of pak aldaar een witte fiets). Met de kaart erbij moet dat lukken. Maak een of meerdere 'lusjes'.
Bij restaurant 'de Koperen Kop' kun je goed eten in je pauze (of neem zelf wat mee).
Het Kröller-Müller museum (met z'n grote beeldentuin) is ook op loopafstand vanaf het centrum.
De omgeving van slot Sint Hubertus is normaal gesproken ook mooi,
maar het landschap is er onderhanden genomen/vernieuwd en het slot stond vorige maand in de steigers.
Wellicht minder interessant daardoor.

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door Myriad op do nov 29 2012 8:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Myriad



Onderwerp:

Re: Hoge Veluwe

Berichtdoor Dorus » do nov 29 2012 8:34 pm

Mooie foto's zeg.
Keurig.
Groet, Dorus

D200 met AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED
Dorus

Forumlid
Berichten: 107


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten