Wat foto's van onze sinterklaasavond

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor Patrick » do dec 06 2012 9:58 pm

a90 schreef:Ik ben wel benieuwd hoe foto's eruit zien met nog wat meer Bokeh van bv. lampen of kaarsen die oof zijn.

Als de lampjes in de kerstboom hangen zal ik dat voor je onderzoeken! Dat zal wellicht al morgenavond kunnen. De boom staat al.

Wat bedoel je trouwens met "oof"?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor DannySan » do dec 06 2012 10:03 pm

Patrick schreef:
a90 schreef:Ik ben wel benieuwd hoe foto's eruit zien met nog wat meer Bokeh van bv. lampen of kaarsen die oof zijn.

Als de lampjes in de kerstboom hangen zal ik dat voor je onderzoeken! Dat zal wellicht al morgenavond kunnen. De boom staat al.

Wat bedoel je trouwens met "oof"?


Oof > Out Of Focus?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3827


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor a90 » do dec 06 2012 10:03 pm

out of focus, dus plaatjes met een onderwerp scherp op bv. de voorgrond met daarachter een weglopende scherpte. Ben even benieuwd hoe de weergave van de lichtpuntjes is.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor a vgastel » do dec 06 2012 10:13 pm

a90 schreef:out of focus, dus plaatjes met een onderwerp scherp op bv. de voorgrond met daarachter een weglopende scherpte. Ben even benieuwd hoe de weergave van de lichtpuntjes is.

Bedoel je dit
http://ssheltonimages.com/play/uTGdwPD_ ... _Tree.html
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor Patrick » do dec 06 2012 10:28 pm

Ik dacht al dat je dat wilde. Ik had de link met out-of-focus even niet gemaakt. Dacht aan een typefout... :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor Germay » vr dec 07 2012 3:57 pm

Patrick schreef:Ja. Onscherpe foto's van mezelf. :lol:

Mijn vrouw mijn camera in handen geven met diafragma f1.8 ingesteld en dan vertellen dat ze naar het balletje moet zoeken linksonder in de zoeker, dat was wat te veel van het goede.


Een bekend gegeven ook voor mijn vrouw is dit te veel gevraagt maar dat heeft ook weer zijn charme's(LOL) :wink2: :wink2:Leuk gezinnetje Patrick.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Gebruikersavatar
Germay

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Drecht-steden.
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor pveenstra » vr dec 07 2012 7:54 pm

Je leest wel regelmatig dat iemand blij is met een fotografische aankoop, maar zo'n gezin is dan toch wel iets om echt blij mee te zijn!
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Foto's
Fotoblog
Gebruikersavatar
pveenstra

Clublid
Berichten: 1126


Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor Patrick » vr dec 07 2012 8:22 pm

pveenstra schreef:Je leest wel regelmatig dat iemand blij is met een fotografische aankoop, maar zo'n gezin is dan toch wel iets om echt blij mee te zijn!

Ze kunnen ook heel vervelend zijn hoor! :lol:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor Léon Obers » di dec 11 2012 10:13 am

Patrick schreef:Ja. Onscherpe foto's van mezelf. :lol:

Mijn vrouw mijn camera in handen geven met diafragma f1.8 ingesteld en dan vertellen dat ze naar het balletje moet zoeken linksonder in de zoeker, dat was wat te veel van het goede.

Misschien is dat de ervaring met je vrouw, maar kinderen van het vrouwlijke geslacht maak je tegenwoordig niks meer wijs. Vorig jaar mijn dochter (10) buiten mijn oude Nikon D80 in de handen gedrukt met bewust een manueel 50mm lensje erop om haar wat basisbegrippen van fotografie bij te brengen. Meteen bij de eerste foto's stelt ze gewoon op het matglas scherp, en het klopte allemaal. :o
Haar reactie over mijn uitleg over de afstandsschaal met dat liggende "achtje" wat staat voor oneindig, verbaasde me nog meer.
"Een liggend achtje? Je bedoelt een lemniscaat." :shock: http://nl.wikipedia.org/wiki/Oneindigheid
Ze maakte met haar vinger een continue doorlopende beweging in de vorm van die liggende acht.
"Kijk papa, dat gaat altijd maar door, daar komt geen eind aan, daarom gebruiken ze dat teken voor oneindig". :shock: :?
Laatst gewijzigd door Léon Obers op di dec 11 2012 10:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor DannySan » di dec 11 2012 10:15 am

Léon Obers schreef:
Patrick schreef:Ja. Onscherpe foto's van mezelf. :lol:

Mijn vrouw mijn camera in handen geven met diafragma f1.8 ingesteld en dan vertellen dat ze naar het balletje moet zoeken linksonder in de zoeker, dat was wat te veel van het goede.

Misschien is dat de ervaring met je vrouw, maar kinderen van het vrouwlijke geslacht maak je tegenwoordig niks meer wijs. Vorig jaar mijn dochter (10) buiten mijn oude Nikon D80 in de handen gedrukt met bewust een manueel 50mm lensje om haar wat basisbegrippen van fotografie bij te brengen. Meteen bij de eerste foto's stelt ze gewoon op het matglas scherp, en het klopte allemaal. :o
Haar reactie over mijn uitleg over de afstandsschaal met dat liggende "achtje" wat staat voor oneindig, verbaasde me nog meer.
"Een liggend achtje? Je bedoelt een lemniscaat." :shock: http://nl.wikipedia.org/wiki/Oneindigheid
Ze maakte met haar vinger een continue doorlopende beweging in de vorm van die liggende acht.
"Kijk papa, dat gaat altijd maar door, daar komt geen eind aan, daarom gebruiken ze dat teken voor oneindig". :shock: :?


Pfroest, en daar sta je dan als papa :shock: :mrgreen:
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3827


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor Léon Obers » di dec 11 2012 10:30 am

Ik troost me maar met de gedachte dat ze dat op school met dat liggende achtje toevallig net behandeld hadden (in een andere context). Voel ik me minder stom. :huh:
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor Patrick » di dec 11 2012 10:50 am

Léon Obers schreef:Meteen bij de eerste foto's stelt ze gewoon op het matglas scherp, en het klopte allemaal. :o

Dat lukt niet zomaar met mijn camera; ik heb -2 dioptrie ingesteld staan. :frown:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor Dorus » di dec 11 2012 11:39 am

Léon Obers schreef:
Patrick schreef:Ja. Onscherpe foto's van mezelf. :lol:

Mijn vrouw mijn camera in handen geven met diafragma f1.8 ingesteld en dan vertellen dat ze naar het balletje moet zoeken linksonder in de zoeker, dat was wat te veel van het goede.

Misschien is dat de ervaring met je vrouw, maar kinderen van het vrouwlijke geslacht maak je tegenwoordig niks meer wijs. Vorig jaar mijn dochter (10) buiten mijn oude Nikon D80 in de handen gedrukt met bewust een manueel 50mm lensje erop om haar wat basisbegrippen van fotografie bij te brengen. Meteen bij de eerste foto's stelt ze gewoon op het matglas scherp, en het klopte allemaal. :o
Haar reactie over mijn uitleg over de afstandsschaal met dat liggende "achtje" wat staat voor oneindig, verbaasde me nog meer.
"Een liggend achtje? Je bedoelt een lemniscaat." :shock: http://nl.wikipedia.org/wiki/Oneindigheid
Ze maakte met haar vinger een continue doorlopende beweging in de vorm van die liggende acht.
"Kijk papa, dat gaat altijd maar door, daar komt geen eind aan, daarom gebruiken ze dat teken voor oneindig". :shock: :?



:lol:
Geweldig!
Groet, Dorus

D200 met AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED
Dorus

Forumlid
Berichten: 107


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor DannySan » di dec 11 2012 12:03 pm

Als je al ziet hoe 'bijdehand' de kids tegenwoordig zijn...
Mijn dochter (7) "moest" laatst even het Sinterklasjournaal op internet kijken en na ons 'ja hoor ga maar even' kruipt ze achter de laptop en roept "Pap, ik doe dat programma van jouw foto's even minimaliseren hoor, dat leitroem" :mryellow:
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3827


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wat foto's van onze sinterklaasavond

Berichtdoor Léon Obers » di dec 11 2012 12:20 pm

Patrick schreef:
Léon Obers schreef:Meteen bij de eerste foto's stelt ze gewoon op het matglas scherp, en het klopte allemaal. :o

Dat lukt niet zomaar met mijn camera; ik heb -2 dioptrie ingesteld staan. :frown:

Maar ik had wel eerst samen met haar die dioptrie op haar zicht afgesteld "wat ze het beste kon zien". Kinderen hebben nog zo'n "arendsogen", die steken zonder problemen nog een draadje zo door het oog van een naald heen. Die zien zelfs de fresnelringen op het matglas van de camera.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten