ijshockey (9 dec. 2012)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor Replay » wo dec 12 2012 12:01 am

Het was me het avondje wel,afgelopen zondag.
Vanaf de eerste minuut voelde je de spanning tussen Eindhoven en Herentals en het weinige publiek dat was gekomen dreef de zaak ook nog op. Met name de Belgen waren nadrukkelijk aanwezig.
Meteen had ik er nog meer zin in. En dat bleek niet voor niets te zijn :lol:

1. Nikon D3 - 1/1000ste - f3,2 - 70mm - iso 4000. Vanaf het begin ging het al fel.
Afbeelding

2. Nikon D3 - 1/800ste - f3,2 - 105mm - iso 4000. Er waren ook gemiste kansen.
Afbeelding

3. Nikon D3 - 1/800ste - f3,2 - 122mm - iso 4000. Het begon al rommelig te worden.
Afbeelding

4. Nikon D3 - 1/800ste - f3,2 - 98mm - iso 4000. Het kon niet uitblijven.
Afbeelding

5. Nikon D3 - 1/800ste - f3,2 - 90mm - iso 4000. Die was echt kwaad.
Afbeelding

6. Nikon D3 - 1/320ste - f3,2 - 200mm - iso 4000. Dan mag je gaan uitblazen op de strafbank.
Afbeelding

7. Nikon D3 - 1/320ste - f3,2 - 200mm - iso 4000. En daarna gaat het spel gewoon weer verder.
Afbeelding

Het was een heerlijk avondje. Eindelijk een beetje actie :wink:

Ohja, de bekerfinale belooft ook een mooie wedstrijd te worden. Eindhoven Kemphanen-DESTIL Trappers Tilburg in Tilburg. Ik heb er nu al zin in.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor Vincent » wo dec 12 2012 8:40 am

Lekkere frisse en scherpe platen! :D Composities kunnen mij ook wel bekoren. Enig puntje van kritike zou zijn dat de meeste foto's wel een beetje naar links hellen. Er tenminste vanuit gaan dat het ijs vlak is en de goal (en schermen langs de boarding) rechts horen te staan :mryellow:

En gezien de huidige (soms hypocriete) maatschappelijke discussie omtrent voetbal en respect is je timing van plaatsen erg goed dus ik verwacht nog wel wat off-topic reacties hieronder, dus dat waarde oordeel laat ik achterwege
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor DannySan » wo dec 12 2012 8:54 am

Wat een mooie strakke platen zeg alweer (val bijna in herhalingen); jouw foto's zijn voor mij echt een voorbeeld hoe 'strak en scherp' eruit moeten zien (daar kan ik soms nog wel wat van leren).
Genomen met de 70-200 2,8?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3833


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor Replay » wo dec 12 2012 11:07 am

djunclesam schreef:Lekkere frisse en scherpe platen! :D Composities kunnen mij ook wel bekoren. Enig puntje van kritike zou zijn dat de meeste foto's wel een beetje naar links hellen. Er tenminste vanuit gaan dat het ijs vlak is en de goal (en schermen langs de boarding) rechts horen te staan :mryellow:

En gezien de huidige (soms hypocriete) maatschappelijke discussie omtrent voetbal en respect is je timing van plaatsen erg goed dus ik verwacht nog wel wat off-topic reacties hieronder, dus dat waarde oordeel laat ik achterwege



Klopt, maar dat lijkt. Daar zat ik in het begin ook me te vechten. De boarding is in een bocht (in de hoeken)en ik sta zelf aan de zijkant. Wanneer je 'in' het veld fotografeert krijg je vreemde perspectieven. Je moet ergens een horizon kiezen en die neem ik aan de hand van de metalen paaltjes tussen het plexiglas,in de achtergrond,die staan wel verticaal. Wanneer je de boarding recht zet dan staat b.v. het goaltje weer schuin.

Ohja, er was ook voor aanvang van de wedstrijd een minuut stilte,zoals op alle sportvelden/hallen afgelopen weekend. Maar met ijshockey duurt zoiets helaas niet lang. Dat hoort eenmaal bij ijshockey. Maar na afloop van de wedstrijd zijn het weer dikke maatjes en worden er weer handjes geschud, dat dan weer wel.
Laten we maar zeggen: in het heetst van de strijd. :wink:

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor mqaa » wo dec 12 2012 11:30 am

En knap dat je overal bij het witte team je forum naam (Replay) heb gefotosjopt! :)
mqaa

Forumlid
Berichten: 427


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor RmR Photography » do dec 13 2012 11:14 pm

Roel, zijn weer strakke platen zoals altijd. Leuke alternatieve bezigheid buiten het autosport seizoen om.
Gr. Ronald

Nikon D90 + MB-D80 / Nikon D7100 + MB-D15 / AF-S 70-200mm F4G ED VR
AF-S 300mm F4 IF ED / AF-S DX 35 mm F1.8G / Sigma 10-20mm DC HSM
Lowepro flipside 400 AW
Redged RMT-527 + RTT-423 & RT-2


flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/
Gebruikersavatar
RmR Photography

Forumlid
Berichten: 76


Locatie: Hellevoetsluis
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor Nikon Haak » do dec 13 2012 11:23 pm

Prachtige foto's van een prachtige sport waar ik vroeger (als oud Assenaar) iedere week met mijn vader heen ging: IJHC-Assen
Helaas vergane glorie...
Nikon Haak



Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor Nikon Haak » do dec 13 2012 11:28 pm

djunclesam schreef:Lekkere frisse en scherpe platen! :D Composities kunnen mij ook wel bekoren. Enig puntje van kritike zou zijn dat de meeste foto's wel een beetje naar links hellen. Er tenminste vanuit gaan dat het ijs vlak is en de goal (en schermen langs de boarding) rechts horen te staan :mryellow:

En gezien de huidige (soms hypocriete) maatschappelijke discussie omtrent voetbal en respect is je timing van plaatsen erg goed dus ik verwacht nog wel wat off-topic reacties hieronder, dus dat waarde oordeel laat ik achterwege


Voor mij was een gespeelde wedstrijd zonder een partijtje matten op het ijs eigenlijk altijd een kleine teleurstelling...
Publiek op de banken en na de schermutselingen weer over tot de orde van de dag c.q. wedstrijd :)
Nikon Haak



Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor André » do dec 13 2012 11:33 pm

Ik heb echt helemaal niks met deze sport, maar als ik (weer) naar de bekende strakke en spetterende platen van Roel kijk, krijg ik haast zin om er wel "wat mee te gaan hebben".
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor Replay » do dec 13 2012 11:52 pm

Haha, André. Dat had ik vorig jaar ook. Totdat ik toen een keer mee ben geweest en ik de smaak meteen te pakken had. Het spel gaat over en weer,met de nodige actie. Met de D3 is het een groot plezier om dit te fotograferen,vergeleken met de D2Xs. En het is dichtbij. De wedstrijden duren incl.pauzes maar 1,5 uur en ik ben dus in 2 uur weer thuis. Dat is wat anders dan een heel weekend of een week van huis te zijn.

Ik had eigenlijk voor afgelopen weekend bobslee aangeboden gekregen in Winterberg. Dat was echt last minute en eigenlijk te laat om alles nog op tijd rond te krijgen. Volgend jaar een volgende kans. Jammer, daar had ik wel zin in.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: ijshockey (9 dec. 2012)

Berichtdoor jettiny » vr dec 14 2012 4:41 pm

Mooie serie hoor !! :D

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten