USA foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

USA foto's

Berichtdoor dogo » wo dec 19 2012 5:18 pm

Augustus 2012. Deze foto is technisch gezien niets bijzonders maar uit de ruim 100 foto's die ik (ademloos) bij de rand van de Grand Canyon heb gemaakt zijn er maar een handvol die de "wow" factor enigszins weergeven. Het waarom had ik instinctmatig wel door maar het exact begrijpen deed ik pas na het lezen van een artikel ná de vakantie.
Oh wat zou het heerlijk zijn geweest als ik mijn D700 toen al had.

Afbeelding
Grand Canyon, AZ, USA

Nikon D90 Nikon AF-S 18-200 mm VR II 1/125 f/16 ISO 200 50 mm
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor Jasper » wo dec 19 2012 11:20 pm

Leuk!
Ik kan het niet goed zien, maar met een beetje fantasie, maken ze daar met z'n allen foto's van jou :mryellow:
Groeten, Jasper.
Flickr
Gebruikersavatar
Jasper

Forumlid
Berichten: 599


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor Frans Heinsbroek » do dec 20 2012 12:04 am

Dogo, je schrijft foto's maar ik zie er maar 1. Waarom denk je dat je met de D700 wel een beter foto had gemaakt ?
Ik heb nov 2011 op dezelfde locatie gestaan en een foto gemaakt. Heb toen alleen niet zover ingezoomd.
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor dogo » do dec 20 2012 12:24 am

Frans Heinsbroek schreef:Dogo, je schrijft foto's maar ik zie er maar 1. Waarom denk je dat je met de D700 wel een beter foto had gemaakt ?
Ik heb nov 2011 op dezelfde locatie gestaan en een foto gemaakt. Heb toen alleen niet zover ingezoomd.

Nog een beetje verlegen om foto's te plaatsen :) Dit is mijn allereerste foto in dit forum (ik ben ook net lid geworden). Was tijdens een 3 weken trip door de hele West Coast. More to come! Ja, de D700 had niet veel uitgemaakt qua kwaliteit, wel in beleving van het fotograferen (als je weet wat ik bedoel).
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor drnjstj » do dec 20 2012 6:52 am

Ik ben er ook geweest afgelopen zomer, mijn god wat was dat indrukwekkend.
Nog met een helikopter overheen gevlogen, dan kun je pas echt zien hoe enorm het is.
drnjstj

Clublid
Berichten: 498


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor dogo » do dec 20 2012 11:19 am

drnjstj schreef:Ik ben er ook geweest afgelopen zomer, mijn god wat was dat indrukwekkend.
Nog met een helikopter overheen gevlogen, dan kun je pas echt zien hoe enorm het is.

De Grand Canyon was eigenlijk het meest indrukwekkende tafereel wat ik ooitin mijn leven heb gezien. Ik was er niet weg te slaan en mijn vrouw en kinderen moesten mij na een paar uur echt weg trekken naar de auto :D Zij waren het zat, en mijn vrouw werd extreem zenuwachtig omdat ik continu (natuurlijk ....) vlak bij de rand van de Canyon foto's zat te maken. De avond ervoor hadden wij gegoogeld en het bleek dat er elk jaar wel een paar mensen erin vallen, uiteraard morsdood. Helikoptervlucht heb ik niet gedaan, ik meende dat uit het raam van de heli er geen mooie foto's zouden zijn te maken.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor drnjstj » do dec 20 2012 11:42 am

Heel herkenbaar. :-)
We waren er 2 dagen en ik heb 1800 foto's gemaakt, komt vooral omdat ik een hoop panorama's heb gemaakt.
Maar dan gaat het ineens hard, zelfs met een 64GB kaartje. :-)

De helikoptervlucht is natuurlijk niet alleen gedaan om mooie foto's te maken, maar vooral om goed de grand canyon te kunnen zien.
Was ook echt zo indrukwekkend, maar ook zo verschrikkelijk duur.
Was iets wat we van te voren hadden afgesproken, dat we dat zouden doen bij goed weer.
drnjstj

Clublid
Berichten: 498


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor Arthur Wolff » do dec 20 2012 9:01 pm

Mooie foto,

Ik vond de Grand Canyon heel erg indrukwekkend (je ging gewoon fluisteren als je daar aan die rand stond) Maar vond de Bryce Canyon veel mooier. qua kleuren enz. (heb je daar ook foto's van, of ben je daar niet geweest.?)
Gr.
Arthur


Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
Gebruikersavatar
Arthur Wolff

Forumlid
Berichten: 1624


Locatie: Lansingerland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor RmR Photography » do dec 20 2012 10:07 pm

Indrukwekkende locatie, qua grootte. Wat jammer is dat de "haze" (mist) overdag de foto niet ten goede komt. Het schijnt dat het voorjaar een betere tijd is.

Maar zoals Quarter zegt, er zijn mooiere locaties op deze "standaard" route waarvan Bryce zeker er 1 van is. Zelf ook het standaard west kust rondje gemaakt maar daarbij vond ik de Grand Canyon eigenlijk het minst mooie, wel indrukwekkend groot.
Lake Powell en dan met een waterscooter door de canyons varen 8) , Antelope Canyon, Zion ..... Krijg weer zin om die kant op te gaan 8)
Gr. Ronald

Nikon D90 + MB-D80 / Nikon D7100 + MB-D15 / AF-S 70-200mm F4G ED VR
AF-S 300mm F4 IF ED / AF-S DX 35 mm F1.8G / Sigma 10-20mm DC HSM
Lowepro flipside 400 AW
Redged RMT-527 + RTT-423 & RT-2


flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/
Gebruikersavatar
RmR Photography

Forumlid
Berichten: 76


Locatie: Hellevoetsluis
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor Frans Heinsbroek » do dec 20 2012 11:57 pm

Ik vond de North Rim mooier als de South Rim van de Grand Canyon maar ook in mei had ik daar last van zo een waas. Welk Nationaal Park mooier is is persoonlijk. Van wat ik tot nu toe bezocht heb aan parken is Valley of Fire ( een State Park 40 min autorijden vanaf Las Vegas ) samen met White Pocket en Zion NP gedeeld eerste.
Ondanks dat heb ik ook van Bryce, Capitol Reef, Arches, Canyon Lands, Kodachrome, de Grand Canyon en Lower Antilope Canyon genoten.
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor Pjerry » vr dec 21 2012 6:22 am

Erg mooie foto.
Itt mijn voorgangers vind ik de mist juist wel wat toevoegen. Dat geeft het gevoel van de enorme uitgestrektheid een extra dimensie.

Ik wil graag toch meer foto's zien hoor :D.
Gebruikersavatar
Pjerry

Clublid
Berichten: 1153


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor Charlie Scene » zo dec 23 2012 2:20 pm

Ik ben daar ook geweest , ook ik zou graag wat meer foto's zien. 8)

Mijn Foto's :D
"Your first 10,000 photographs are your worst. " ;-)

Nikon D7100 , Tokina AT-X Pro 12-24mm, Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD, Nikon MF 50mm 1:1.8 en wat ander glaswerk.

Groet Twan van G.
Gebruikersavatar
Charlie Scene

Forumlid
Berichten: 152


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: USA foto's

Berichtdoor kaiman » ma dec 24 2012 10:47 am

Ben er ook geweest.
Ik vind dat je het goed in beeld gebracht heb. mooie overzicht in de foto.
De waas die je ziet op de achtergrond past er zeker bij, sterker nog die hoort erbij.
Ik heb het vaak gezien met en zonder waas.

kort om mooie foto
kaiman




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten