Venetië

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Venetië

Berichtdoor nicor » vr jan 25 2013 5:42 pm

Na al die prachtige winterfoto's even wat anders.
Een paar maanden geleden waren we weer eens in Venetië, het Giethoorn van het zuiden.
Bijzonder fotogenieke stad. We waren er pal voor de wateroverlast, die er overigens bijna altijd wel is in de late herfst.

Venetië is erg toeristisch en dus druk, maar als je een beetje uit de buurt blijft van het San Marco plein en de Ponte Rialto valt het allemaal best mee.

Voor diegenen die op hun wensenlijstje hebben staan, dat ze het San Marco plein ooit nog eens zwemmend willen oversteken is wel enige haast geboden.
Er wordt namelijk al jarenlang hard gewerkt aan een waterkering, waardoor de regelmatig voorkomende overstromingen tot het verleden moeten gaan behoren.
Dat zou in 2014 klaar moeten zijn, maar de oplevering is al een paar keer eerder uitgesteld.

In de drie doorgangen vanuit zee naar de lagune worden ca 80 caissons op de bodem geplaatst en in elk van die caissons komt een grote liggende draaibare klep.
Bij hoog water scharnieren die kleppen omhoog, waardoor de hoge waterstand buiten de lagune wordt gehouden en je dus zonder laarzen door de stad kunt lopen!

Hieronder een korte indruk.

1.
Afbeelding


2.
Afbeelding


3. Op(tocht) op het San Marcoplein
Afbeelding


4. Bij de Ponte Rialto
Afbeelding


5. Hier en daar wat water op de kade
Afbeelding


6. Drukte op het Canal Grande
Afbeelding


7.
Afbeelding


8.
Afbeelding


9.
Afbeelding


10.
Afbeelding


11. De avond valt over Venetië
Afbeelding



Commentaar is natuurlijk altijd van harte welkom!
Groet,
Cor
nicor

Clublid
Berichten: 262


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Venetië

Berichtdoor Fifty3 » vr jan 25 2013 7:32 pm

Bedankt voor het tonen van een sfeerimpressie van Venetië Cor, ben er zelf nog niet geweest maar als ik het zo zie moet dit op ons lijstje komen.
Wat betreft je foto's vindt ik hier en daar wat manco's in de scherpte diepte cq belichting en de uitsnede's soms wat rommelig, begrijp me niet verkeerd de sfeer van Venetië is goed aanwezig maar ik mis de spanning in je foto's...
Fujifilm X-T1 en XF 18-135 en XF 60mm Macro
Fujifilm X-T10 en XF 35mm 1.4
Feisol Classic Large Tripod CT-3471 Rapid
Gebruikersavatar
Fifty3

Forumlid
Berichten: 177


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Venetië

Berichtdoor Cees » vr jan 25 2013 7:41 pm

Mooie herinneringen komen boven. Was daar in de zomer van '68............................................................... :shock:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Venetië

Berichtdoor ROLANDPHOTO » vr jan 25 2013 9:05 pm

In de zomer maak je uiteraard mooiere foto,s,veel zon en licht.
Maar het valt me op dat je een heel klein rondje gelopen heb,venetie heeft veel meer moois.
CLUBLID>
Gebruikersavatar
ROLANDPHOTO

Clublid
Berichten: 310


Locatie: gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Venetië

Berichtdoor nicor » vr jan 25 2013 10:00 pm

Heren,

Bedankt voor jullie reacties.
Het weer was inderdaad niet geweldig. Volgende keer beter.

Het rondje wat we hebben gelopen was niet zo klein hoor.
We hebben daar 3 volle dagen rondgesjouwd, elke keer weer in een ander stadsdeel.

@ Cees: dat is dus bijna 45 jaar geleden!!! Tijd voor een hernieuwde kennismaking zou ik zeggen :) :) .
Groet,
Cor
nicor

Clublid
Berichten: 262


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Venetië

Berichtdoor Replay » vr jan 25 2013 10:21 pm

Inderdaad, oude herinneringen voor mij uit 1978-1982. Wilde er afgelopen jaar weer na al die jaren terug naartoe, toen ik toch in Italië was. Maarja, helaas is dat er niet van gekomen.
Nu ik dit hier voorbij zie komen wil ik graag weer eens een kijkje nemen. Bedankt voor het delen.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Venetië

Berichtdoor nicor » vr jan 25 2013 10:53 pm

Replay schreef:Nu ik dit hier voorbij zie komen wil ik graag weer eens een kijkje nemen. Bedankt voor het delen.
.


Graag gedaan Roel en bedankt voor je reactie.

Als me goed herinner had je vorig jaar toen je in Italië was wel andere dingen aan je hoofd dan een bezoek aan Venetië :( :(
Groet,
Cor
nicor

Clublid
Berichten: 262


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Venetië

Berichtdoor Replay » vr jan 25 2013 11:00 pm

Klopt, ik was immers al aardig dichtbij en het stond toen ook op de planning. Ach, er volgt wel weer een volgende keer.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Venetië

Berichtdoor jettiny » vr jan 25 2013 11:15 pm

Een mooie afwisselende serie, knap gedaan.
Bij foto 2 had je wellicht een grappige opname kunnen hebben door het standpunt zo te pakken dat het lijkt dat de toren aan de stok hangt :lol:

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten