Supercar Challenge Spa (regen)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Supercar Challenge Spa (regen)

Berichtdoor Replay » do jun 13 2013 7:48 pm

Het was me een weekendje wel in Spa. Zoals gebruikelijk op Spa is het weer niet te voorspellen. Was het op zaterdag nog lekker warm onder een stralend zonnetje, op zondag kwam Pluvius op bezoek. Hij is bijna de hele dag gebleven :lol:
Toch hebben regenfoto's wel een bepaalde sfeer, ik houd daar wel van maar je wordt er zo nat van. Zeker vlak langs de baan waar je ook nog eens de spray van de voorbij rijdende auto's opvangt.
Ik besefte dat ik mijn regenhoezen niet meer had, die liggen waarschijnlijk ook ergens in italië, maar kon me aardig redden met een paar blauwe vuilzakken. Oké, niet erg charmant maar het voldeed voldoende. Toch maar weer eens naar goede regenhoezen gaan kijken. Hierbij sla ik tips natuurlijk niet uit de weg :wink:

Hieronder een paar regenfoto's.

1. D3 - 1/320sec. - f5,6 - 95mm.
Afbeelding

2. D3 - 1/200sec. - f9 - 300mm.
Afbeelding

3. D3 - 1/320sec. - f53,2 - 70mm.
Afbeelding

4. D3 - 1/250sec. - f4,5 - 80mm.
Afbeelding

5. D3 - 1/320sec. - f5,6 - 110mm.
Afbeelding

6. D3 - 1/320sec. - f7,1 - 300mm.
Afbeelding

Volgende afspraak: 16 juni NK Rallyracing Eurocircuit Valkenswaard en daarna vertrek naar 24hrs Le Mans. Ik heb er zin in........ als het maar droog blijft :lol:

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Supercar Challenge Spa (regen)

Berichtdoor roes » do jun 13 2013 8:06 pm

Ondanks de regen toch weer een mooie serie Roel.
Ik ga voor foto nummer 6 8)
En voor de volgende keren inderdaad weer de zon :mryellow:

Groeten,

Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven
Gebruikersavatar
roes

Forumlid
Berichten: 2068


Locatie: heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Supercar Challenge Spa (regen)

Berichtdoor sjoppen » do jun 13 2013 8:57 pm

Ah de foto's van Roel,
Inderdaad mooie sfeer foto's met die water spray. Ik heb ook geprobeerd de spray goed vast te leggen maar dat lukte me niet goed.
Misschien moet je daarvoor dichter op de baan staan zoals jij waarschijnlijk gedaan hebt? Of is er een andere truc?

Haha, ik heb ook een gat gemaakt in een vuilniszak en deze over mij (inclusief rugzak) heengetrokken. Plu had ik in de auto laten liggen waarmee vrouwlief terug naar de camping reed. :oops:
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr
Gebruikersavatar
sjoppen

Forumlid
Berichten: 234


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Supercar Challenge Spa (regen)

Berichtdoor SwederD70 » do jun 13 2013 9:16 pm

#1 is VET :twisted:
het hele beeld is vol nevel/regen, in tegenstelling tot wat je vaak ziet enkel een spray achter de auto's...dit geeft wel aan dat het vochtig is...
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Supercar Challenge Spa (regen)

Berichtdoor Replay » do jun 13 2013 9:52 pm

sjoppen schreef:Ah de foto's van Roel,
Inderdaad mooie sfeer foto's met die water spray. Ik heb ook geprobeerd de spray goed vast te leggen maar dat lukte me niet goed.
Misschien moet je daarvoor dichter op de baan staan zoals jij waarschijnlijk gedaan hebt? Of is er een andere truc?

Haha, ik heb ook een gat gemaakt in een vuilniszak en deze over mij (inclusief rugzak) heengetrokken. Plu had ik in de auto laten liggen waarmee vrouwlief terug naar de camping reed. :oops:


Wanneer je de spray wilt vastleggen dan moet je ervoor zorgen dat de auto klein in beeld is, zodat er ruimte is voor spray. Op Spa is het ook mooi met een kleine auto en de bosrijke omgeving,zodat je lekker veel sfeer krijgt. Het werkt natuurlijk wel op stukken waar de auto's op hoge snelheid aan of voorbij komen.

Ik had mijn tijdelijke regenhoezen van vuilzakken gemaakt. Deze kapot geknipt en met elastiekjes rond mijn camera's en lenzen gedaan. Dat voldeed op dat moment maar er ontstaat wel een beetje condens daaronder. Toen het weer enigszins opgeklaard was had ik die er weer af gedaan.

Ik moet een keer gaan kijken voor een paar fatsoenlijke regenhoezen voor D3 i.c.m. 70-200mm 2.8 en D3 i.c.m. 300mm 2.8
Omdat ik nog niet weet welke ik wil hebben -ik wil ze in de winkel vergelijken- ben ik nu bezig om een regenpak te verbouwen tot regenhoes.
De broekspijp past precies om mijn 300mm 2.8 en heeft een handig bandje met drukkers, zodat je het strak rondom de lens kan trekken. Dat moet dus voor de 70-200 ook lukken. Met een schaar en secondenlijm kom ik een heel eind en ik houd nog een korte regenbroek over :lol:
Ben benieuwd.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Supercar Challenge Spa (regen)

Berichtdoor Replay » do jun 13 2013 10:00 pm

SwederD70 schreef:#1 is VET :twisted:
het hele beeld is vol nevel/regen, in tegenstelling tot wat je vaak ziet enkel een spray achter de auto's...dit geeft wel aan dat het vochtig is...

Klopt, dat is de spray van de voorganger. Dit leek me wel meer toevoegen en laat de omstandigheden goed zien. Het was bar en boos.
Het was overigens vrij lastig omdat er ook telkens spray op de frontlens waaide. Na een paar foto's moest ik telkens met een doekje/zeem mijn lens ontdoen van de spray.
Natuurlijk stond ik weer precies op de wind en ving alles op :wink:
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 60 gasten