Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Laatst was ik in "kasteel" Duin en Kruidberg in Santpoort, wat tegenwoordig een hotel, restaurant en zo herbergt. Deze vond ik wel prima gelukt. Uit de hand met de 16-35 VR f4.
Hij is idd goed geslaagd Patrick. Zou hem laten zoals hij is. dat is de sfeer die er is. als je de schaduws op gaat halen word het wel een beetje een plastische foto denk ik.
ik vond de eerste foto al vreemd, scheef genomen qua standpunt en dus niet echt geslaagd. Maar goed, in de sectie 'presentatie' wil je er ook niet al teveel over gaan schrijven natuurlijk
De makke met plugins als die van Nik, VSCO etc. is dat ze te pas en (nog vaker) te onpas worden gebruikt en dat het een truukje wordt. Dat vind ik hier ook het geval. De eerste foto in kleur geeft prima het karakter en de sfeer van de kamer weer, niets meer aan doen. In algemene zin is er een tendens, ook op dit forum, om foto's teveel een draai te geven d.m.v. kekke filters. Wat mij betreft is het zinvoller dat men eerst de basis van fotografie en nabewerking zou leren beheersen. Overigens niet persoonlijk bedoeld richting Patrick.
De sfeer van de eerste versie is compleet verdwenen met de bewerking, die de boel sowieso ook te licht maakt. De kleur voegt in dit geval echt wat toe.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Spaar me niet hoor! Nergens voor nodig. Laten we het erop houden dat ik nog zit in de experimentele fase.
Ik vind het nog steeds leuk om zaken te proberen. Door dat te doen ben ik voorbereid als het echt "moet". Het is sowieso de beste manier om het te leren in mijn visie!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas