Gorillagedachten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Gorillagedachten

Berichtdoor Frankie » wo okt 02 2013 4:40 pm

``Aangenaam, en ik geef je maar meteen mee: met mij moet je niet dissen!
Afbeelding

Maar leer je me beter kennen dan kom je er al gauw achter, eigenlijk doe ik geen vlieg kwaad.
Afbeelding

Wij, trotse gorilla's, snappen er daarom niets van waarom jullie ons zo afgeslacht hebben.
Afbeelding

Daar kunnen we met onze pet helemaal niet bij. De sterkste zijn, geeft toch ook de verplichting om goed voor je omgeving te zorgen ?
Afbeelding

Voor een beetje geld of een strookje jungle hebben jullie onze plek afgepakt, waar we thuishoren.
Afbeelding

Onze toekomst op deze aarde is daarom geheel afhankelijk van jullie grillen, onze machtsmiddelen zijn zo ongelijk.
Afbeelding

Gelukkig is onze soort nog niet helemaal uitgeroeid en worden we op een aantal plekken beschermd.
Afbeelding

Daar kunnen we hergroeperen en manieren vinden om ons nageslacht veilig te stellen.
Afbeelding

Hoe dat uitpakt is nog niet bekend, maar dat we niet zijn voorbestemd om in dierentuinen te wonen is duidelijk.
Afbeelding

Toch is dat onze nieuwe werkelijkheid en leren we om ook hier gelukkig te worden, onze familiebanden te koesteren.
Afbeelding

Want wat voor dromers en denkers ook wij zijn, langzaam vergeten we waar onze roots liggen en is de ´nieuwe wildernis´ hier onze realiteit.``
Afbeelding

Dierentuinen, een paradijs voor dierenliefhebbers, een gruwel voor dierenliefhebbers. Kleine hokken, een kwelling voor dieren die ruimte nodig hebben. Maar soms ook een strohalm voor een soort.
Hopelijk zullen de te kleine hokken steeds meer verdwijnen en plaats maken voor ruimere verblijven / territoria in modernere dierentuinen of natuurontwikkelingsgebieden als de Oostvaardersplassen.
Mijn gevoel is dubbel. Toch kan ik uren dromen en genieten bij deze prachtige apen en heb ik het idee, wil ik het idee hebben, dat ze hier hun geluk vinden. Wat een geweldige dieren !
(Ik besef dat ik hiermee zelf wat opwerp maar vraag toch of eventuele reacties zich beperken tot de foto's...)
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Gorillagedachten

Berichtdoor Highlander » di mar 06 2018 5:11 pm

Tijdens het rommelen in de krochten van ons forum, vond ik een vergeten serie van Frank die ik jullie niet wil onthouden.
@Frank mooi vastgelegd :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Gorillagedachten

Berichtdoor Frankie » wo mar 14 2018 2:07 pm

:D deze was ik vergeten. Dank voor je reactie :thumbup:
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Gorillagedachten

Berichtdoor AnnetteV » wo mar 14 2018 5:20 pm

Frank, wat een prachtige serie en een mooi verhaal. :clap:
He, Chris bedankt voor het plaatsen van dit draadje in de "nieuwe berichten" :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Annette

Flickr
Gebruikersavatar
AnnetteV

Bestuurslid
Berichten: 184


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten