Den Haag Analoog

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Den Haag Analoog

Berichtdoor vulture » do nov 07 2013 6:54 pm

Digitaal gemaakt maar bewerkt alsof ze uit de oude dood komen met Analoogeffex van Nik Software een pakket wat als je de bundel gekocht heb nu gratis erbij krijg in de update! Allemaal genomen met de camera van mijn meissie de Nikon 1 V2

1
Afbeelding
SlaughterHouseStreet - The Hague by Het mooie Haagse Leven, on Flickr

2
Afbeelding
Neherkade - Verheeskade - The Hague by Het mooie Haagse Leven, on Flickr

3
Afbeelding
Bierkade - Groenewegje - Zieken - The Hague by Het mooie Haagse Leven, on Flickr

4
Afbeelding
The Flatironbuilding - The Hague by Het mooie Haagse Leven, on Flickr

5
Afbeelding
Mr. Cabdriver in a hurry at Den HAAG HS by Het mooie Haagse Leven, on Flickr
Gebruikersavatar
vulture

Forumlid
Berichten: 1410


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor emdeklerk » do nov 07 2013 6:59 pm

Mooi!
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor strangeartefact » do nov 07 2013 7:12 pm

Tjah nik plugins kennende is dit vast een fijne toevoeging aan het geheel, je hebt de juiste foto wel bij de bewerking weten te kiezen, voral mr cabdriver sprak me op flickr al aan!

Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor Michele » vr nov 08 2013 5:23 pm

Leuke serie, maar toch...
Niets ten nadele van deze foto's, die een mooi herfstig sfeerbeeld geven, maar gewoon in het algemeen: ik vraag me altijd af waarom tegenwoordig bij zoveel mensen en softwareboeren het idee heerst dat analoog altijd kleurtechnisch wat suf was en de scherpte / verzadiging / contrast te wensen overliet. Dat is namelijk beslist niet zo, maar vrijwel alle "analoge" bewerkingen van digitale plaatjes leveren een beeld op alsof iemand een Kodak boxje gekocht heeft en er een overdatum film heeft ingestopt.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor emdeklerk » vr nov 08 2013 5:35 pm

...niet dat ik analoog ooit zulke kleuren kreeg, ik sluit me dan ook geheel aan bij Michelle.

Mooi effect, maar om dit dan "analoog" te noemen...

Er blijkt inderdaad uit dat die app-apen en plug-in pubers geen idee hebben.
Mijns inziens, uiteraard... En geheel voor mijn rekening...
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor strangeartefact » vr nov 08 2013 5:52 pm

Maar toch zeggen! Daarmee een flink aantal mensen hier tot aap en puber bestempelen.........Heel subtiel emdeklerk.
Misschien moet je toch niet alles wat voor jou rekening is hier met ons delen, is maar een suggestie ;)

Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor emdeklerk » vr nov 08 2013 11:09 pm

Als je goed leest, strangeartefact, dan zal je duidelijk zijn dat ik het heb over de ontwikkelaars van dit soort apps en plug-ins.
Zoals bijvoorbeeld ook die krotekokers die een Kodachrome-emulatie op de markt brachten die helemaal nergens op slaat. Sla maar na op dit forum...

Van enige subtiliteit is dus geen sprake, ik weet hoe je het spelt, maar verder...

Trouwens: jouw is bezittelijk, met een w.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor strangeartefact » vr nov 08 2013 11:43 pm

u bent een byzinder mens emdeklerk :)
Ik had het werkelijk niet zo begrepen als je het uitlegt in je reactie, maar ben maar simpele ziel.
Heb denk ik ook weer wat spelfouten voor je getypt ;)

Fijne weekend gewenst!
Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor jac49 » za nov 09 2013 10:21 pm

Michele schreef:Leuke serie, maar toch...
Niets ten nadele van deze foto's, die een mooi herfstig sfeerbeeld geven, maar gewoon in het algemeen: ik vraag me altijd af waarom tegenwoordig bij zoveel mensen en softwareboeren het idee heerst dat analoog altijd kleurtechnisch wat suf was en de scherpte / verzadiging / contrast te wensen overliet. Dat is namelijk beslist niet zo, maar vrijwel alle "analoge" bewerkingen van digitale plaatjes leveren een beeld op alsof iemand een Kodak boxje gekocht heeft en er een overdatum film heeft ingestopt.


Ik deel de mening van Michele .
Bekijk eens de analoge foto's van weleer ,en natuurlijk van de analoge fanaten onder ons ,die prachtige tot in detail scherpe ,maar ook contrastrijke foto's laten ze zien.
Voor mij en dat is heel persoonlijk,is dit meer een verkrachting van foto's die in den beginne helemaal niet zo slecht zijn .



.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor Deavit » za nov 09 2013 11:38 pm

emdeklerk schreef:...niet dat ik analoog ooit zulke kleuren kreeg, ik sluit me dan ook geheel aan bij Michelle.

Mooi effect, maar om dit dan "analoog" te noemen...

Er blijkt inderdaad uit dat die app-apen en plug-in pubers geen idee hebben.
Mijns inziens, uiteraard... En geheel voor mijn rekening...


Plug-in pubers? Leg uit?
Deavit



Onderwerp:

Re: Den Haag Analoog

Berichtdoor iAppleToo » zo nov 10 2013 12:48 am

@Michele +1

'Plugin-pubers en app-apen'. Het zijn de leukste alliteraties die ik in maanden gehoord heb.

Digitaal en 'nieuwe' software is niet altijd per definitie beter dan het ooit was. Dat is wat emdeklerk denk ik bedoeld te zeggen.
Kijk de filmpjes van mensen als Guy Gowan op YouTube er maar eens op na. Het kan soms ook anders of misschien wel beter.

'Make something real bad and call it creative" is een gevleugelde uitspraak van Guy die mij wel aanspreekt.
iAppleToo

Forumlid
Berichten: 226


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten