Schotland in 48 uur

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Johan v. V. » za nov 16 2013 7:21 pm

Fantastisch! Schotland staat al heel lang op mijn lijstje en komt door dit soort series weer een paar stappen hoger.
Mijn favoriet is nr. 2.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Avado » za nov 16 2013 8:51 pm

Geweldige platen!
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Skippy » za nov 16 2013 8:54 pm

Fraai fotowerk Michele.
Skippy

Moderator
Berichten: 11708


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Peter » za nov 16 2013 9:32 pm

schitterend vastgelegd

volgend jaar hoop ik daar rond te lopen.
En nu ik dit zo zie......, duurt het wachten alleen maar langer :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7776


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor jos50 » za nov 16 2013 11:49 pm

Enniet alleen in de herfst maar het hele jaar door neem anders de auto mee met de boot ik kom er al vele jaren
Michele schreef:Allen Dank! Schotland in de hefst is moooooi.

DannySan schreef:(kun je wellicht delen hoe je dat doet met zo'n "ramsjticket"?)

Ruim vooraf de prijzen in de gaten houden bij Ryanair en/of Easyjet en weten wat het lange termijn weerbericht doorgaans inhoudt voor bepaalde delen van Europa. Gokje dat positief of negatief kan uitvallen, maar als je eenmaal geboekt hebt en alle andere zaken (hotels via booking.com, huurauto direct via hertz) apart boekt, kun je desnoods tot ene dag van tevoren besluiten niet te gaan als het weer echt pet blijkt te worden en alles behalve je ticket annuleren. Dan ben je alleen de prijs van je ticket kwijt.

November en oktober zijn voor Schotland redelijk zeker qua weergedrag: wisselvallig, maar altijd buien in geval van regenachtig weer. Dus gekeken waar in november er goedkope tickets te boeken waren en dat bleek bij Ryanair op woensdag 13 heen en vrijdag 15 terug te zijn: 31 euro totaal met alleen handbagage. Wel vanaf Weeze, maar dat is ook niet wereldschokkend (en goedkoper parkeren dan Schiphol, Rotterdam of Eindhoven). Je staat dan om 11.00 uur op Edinburgh Airport en hebt dan twee dagen de tijd om te doen wat je wilt. Vrijdagmorgen om 8.40 uur weer terug. Totale kosten voor deze trip inclusief parkeren, hotels en huurbrikje, maar exclusief eten en drinken: 240 euro.

Uiteraard is doordeweeks reizen goedkoper dan dat je d'r een lang weekend van maakt.

D. Haaksma schreef:Haast onnatuurlijke effecten met die mistige lichtval.
Met name bij foto 2 lijken de oplichtende mosplakaten op de voorgrond bewerkt, apart.

De bovenste van die oplichtende mosplakkaten is een diafragmavlek die ik iets afgezwakt heb, verder is er weinig gesleuteld aan de foto's. Contrast en verzadiging tikje dramatischer gezet bij de drie sfeerbeelden maar meer eigenlijk niet. In november wordt het in die regio al om 16.00-16.30 uur donker en dus heb je om een uur of drie al prachtg avondlicht.
Niet geschoten is altijd mis
Nikon D3100 Nikon 18-55 vr Nikon 55-300 vr
http://www.flickr.com/photos/josrol/
Gebruikersavatar
jos50

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: Zaandam
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Michele » zo nov 17 2013 12:34 am

Ik ben d'r in het verleden (15 jaar terug) geweest in augustus, mei en oktober en in 2004 even tussendoor voor de trouwerij van mijn nichtje (heb wat familie in Edinburgh en omgeving zitten) in juni, maar ik moet zeggen dat de herfst me toch het best bevalt qua kleuren. Ik vind de boot een tikje van de dure als ik het afzet tegen vliegen en een huurauto. Wel relaxed om je eigen auto mee te nemen, maar in dat geval zou ik de kanaaltunnel pakken en er ook een paar dagen in Engeland aan vastplakken.

Had trouwens niet alleen een Nikon bij, maar ook een Fuji X-E1:

5Afbeelding
Laatst gewijzigd door Michele op ma nov 18 2013 4:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Oberonald » zo nov 17 2013 12:12 pm

Foto 2 en 3 zijn mijn persoonlijke favo's. Foto 2 door de kleuren (het groen/leven op de voorgrond en de 'ruigte' op de achtergrond). Foto 3 door de 'bergen' op de achtergrond die pas in 2e instantie naar voren komen. (Ik zag ze eerst aan voor wolk ;-)) Mooie plaatjes!

Lijkt me echt een heel mooi land wat ik dan ook zeker nog eens wil bezoeken.
Oberonald



Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Henk » zo nov 17 2013 1:53 pm

Fraaie serie. Heel mooi licht.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1733


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Gert-Jan » zo nov 17 2013 4:31 pm

Wat een prachtige foto's. Ben er zelf 8 jaar geleden naar Schotland geweest het licht in de bergen is fenomenaal mooi. Dat vind je nergens ter wereld.
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Frankie » zo nov 17 2013 10:41 pm

Super om met dit weer op die plekken te zijn en dan met zo'n foto's thuis te komen. Foto twee favoriet, prachtige kleuren en dramatiek, Schotland op zijn mooist!
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor BBW » ma nov 18 2013 10:32 am

Schitterende serie :shock:
Gebruikersavatar
BBW

Forumlid
Berichten: 92



Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor aflockon » ma nov 18 2013 10:47 am

Gave foto's.
Wij gaan nu ieder jaar, ergens tussen ongeveer half oktober en november.
Uiteraard verklaren de Scotten je voor gek want ja, de regen kan in dat seizoen horizontaal gaan, zulk waaien en regenen.
Maar ook in dat seizoen kom je gewoon windstille dagen tegen, en in de herfst zijn de kleuren, die iets vooruit lopen op Nederland, erg gaaf.
We gaan meestal naar Skye en van daaruit omhoog en weer terug.

Tip voor boekers die van plan zijn een keer met de boot te gaan, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper, en dat kan aanzienlijk schelen.
Overnachten kan eigenlijk overal wel in Scotland. Je komt op de meest afgelegen plekken nog B&B's tegen. In dit seizoen zijn er wel wat meer gesloten, maar plek vind je altijd. Ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen.
Wel ik wel een groot nadeel vind ishet aantal uren licht in dit seizoen. Als je in november gaat, wordt het s'midddags om 15:30 al schemerig, en in de ochtend laat licht.
Gr. Ton
aflockon



Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Marja » ma nov 18 2013 12:16 pm

Heel mooi!
Marja

Forumlid
Berichten: 385


Locatie: DORDRECHT
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Michele » ma nov 18 2013 4:27 pm

aflockon schreef:Uiteraard verklaren de Scotten je voor gek want ja, de regen kan in dat seizoen horizontaal gaan, zulk waaien en regenen.
Maar ook in dat seizoen kom je gewoon windstille dagen tegen, en in de herfst zijn de kleuren, die iets vooruit lopen op Nederland, erg gaaf.

Het mooie is juist dat het weer soms per uur verschilt. Er stond donderdagochtend aan de kust windkracht 6-7 en op Rannoch Moor was het volgens de temp-meter in de auto 4,5 graden. Hagelde idd horizontaal. Maar ach, als Nederlander ben je sowieso wel wat gewend. Je kunt je er gelukkig gewoon op kleden. Goeie bergschoenen, handschoenen en een North Face jas meenemen en dan wil het wel. Alleen even opletten dat je je reseveaccu's tegen je lijf houdt.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schotland in 48 uur

Berichtdoor Michele » ma nov 18 2013 4:33 pm

Nog een paar:
6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding

9 Afbeelding
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten