Dokkum, opkomende zon en gas

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor Ton van de Wiel » do nov 28 2013 7:54 pm

Ik ben werkzaam in de olie en gaswinningsindustrie. Ik heb een kantoorbaan in IJmuiden. Het hogere management heeft wat van mijn foto's gezien en vond me goed genoeg om eens een fotoreportage te maken tijdens onze werkzaamheden in Krabburen Friesland. Avond ervoor al weggegaan omdat ik om 07:00 op de locatie wilde zijn om het mooie ochtendlicht te kunnen gebruiken. Overnachting in een Hotel in Dokkum. Ik kon het niet laten om een foto van het hotel te maken. De weerspiegeling van het hotel in de gracht zag er schitterend uit.
De volgende ochtend om 7 uur op locatie. Ik heb al met al 1 foto kunnen maken!! Onze klant wilde niet dat ik ging fotograferen op de locatie, ondanks dat we hier vooraf toestemming hadden gekregen. Een trip van 200 km voor 1 foto.
Ik moest weer buiten de hekken gaan staan en keek over de velden waar de zon juist opkwam. Die zonsopgang heb ik er ook maar op gezet.



Afbeelding
1. Hotel in Dokkum


Afbeelding
2. Gaswinningslocatie Krabburen


Afbeelding
3. Zonsopgang Krabburen
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor JacTrum » do nov 28 2013 8:59 pm

Foto 1 had mooier kunnen zijn als de weerspiegeling in het water er helemaal had opgestaan en misschien kan hij wat donkerder?
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Gebruikersavatar
JacTrum

Clublid
Berichten: 4374


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor Reest » do nov 28 2013 9:16 pm

...hebben je buren ergens jeuk Ton... :?: :lol:
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Gebruikersavatar
Reest

Clublid
Berichten: 1053


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor Ton van de Wiel » do nov 28 2013 9:54 pm

Haha ja, ik dacht dat schaamluis inmiddels uit Nederland verbannen was. Maarja, dit is tenslotte Friesland.
Ben het eens met de uitsnede en de weerspiegeling. Ik heb daar echter bewust voor gekozen omdat ik de foto aan de eigenaar van het hotel wil geven dus het ging voornamelijk om zijn pand. Ik zou het inderdaad anders uitgesneden hebben als de fot voor mezelf was. Kan dat wel doen hoor, ik heb de RAW bestanden nog.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor Johan v. V. » do nov 28 2013 10:26 pm

Denk er om, geen kwaad woord over Dokkum! Ik heb er met heel veel plezier 22 jaar gewoond!
Je kijkt hier op de Diepswal. Een stukje verderop had je een fraaiere plaat kunnen scoren. Dan had je bijvoorbeeld het schitterende stadhuis op de kiek kunnen zetten.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor Johan1025 » do nov 28 2013 11:02 pm

En de "Bolwerken" , prachtig stadje !!!
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025
Gebruikersavatar
Johan1025

Forumlid
Berichten: 558


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor Ton van de Wiel » vr nov 29 2013 6:16 am

muggie schreef:Denk er om, geen kwaad woord over Dokkum! Ik heb er met heel veel plezier 22 jaar gewoond!
Je kijkt hier op de Diepswal. Een stukje verderop had je een fraaiere plaat kunnen scoren. Dan had je bijvoorbeeld het schitterende stadhuis op de kiek kunnen zetten.



Nee hoor, geen kwaad woord over Dokkum! Leuke stad, prima hotel en geweldig eten.
Overigens heb ik ook foto's van het stadhuis gemaakt, en uiteraard een foto van de hele gracht. Ik had de molen er ook nog op willen zetten maar daar had ik geen tijd meer voor.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor CaptainHook » vr nov 29 2013 10:11 am

CaptainHook



Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor Ton van de Wiel » vr nov 29 2013 11:23 am

CaptainHook schreef:Daarom fakkelen ze hier gas af:
http://www.kollumerland.nl/actueel/nieu ... _6417.html


Klopt helemaal! Nog een dag of wat en dan zijn we klaar.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor justme » vr nov 29 2013 11:46 am

dit is niet dezelfde installatie toch? die nabij Grijpskerk? daar heb ik eerder ook eens foto's gemaakt :


1
Afbeelding

2
Afbeelding



hier is overigens een webcam van de werkzaamheden bij Krabbeburen :

http://www.bouwcam.com/cameras/krabburen/
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor Ton van de Wiel » vr nov 29 2013 12:43 pm

Nee Grijpskerk is een andere installatie, daar werken we ook regelmatig. Dit is locatie Krabburen. Dat is een dubbele locatie. De ene kant van het hek is Krabburen en de andere kant is Munnikenzijl.
Overigens zijn alle locaties, dus ook Grijpskerk, onderdeel van 1 groot gasveld. Dit zijn al wat oudere putten en de productie loopt terug. Na wat "opknapwerk", waar wij bij betrokken zijn, moet de productie weer terug zijn op het oude pijl en hebben we allemaal weer gas om deze winter de CV op te stoken.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor Ton van de Wiel » vr nov 29 2013 12:46 pm

Wiebe. leuk die cam! Dat is inderdaad Krabburen locatie die je ziet. De camera zelf staat op locatie Munnikenzijl dis dat geeft al aan hoe dicht de locaties op elkaar zitten. Er zit alleen maar een hek tussen.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Dokkum, opkomende zon en gas

Berichtdoor peterk » vr nov 29 2013 2:43 pm

ik woon er al jaren. In de winter kan je ook leuke fotos maken.


Afbeelding

En als je een kwartslag had gedraaid had je deze ook kunnen zien.


Afbeelding

Deze molen bedoel je ? er staan 2 namelijk.

Afbeelding

Zijn foto's uit mijn begin periode dus niet al te kritisch zijn :D
peterk

Forumlid
Berichten: 249


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten