Formule A1 op zandfoort

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Formule A1 op zandfoort

Berichtdoor mweidema » do sep 28 2006 9:50 pm

Goedenavond,

Als nieuweling op dit forum, maar niet met in de fotografie een vraag: aanstaande zondag zal ik naar de formule A1 op zandvoort gaan met onder mijn arm een nikon D70s met 18-70 (nikon) en 50-500 (sigma). Zal waarschijnlijk de Sigma het meest gebruiken, maar welke instellingen zijn kan ik nu het beste gebruiken. Heb al zitten zoeken maar krijg niet echt een eenduidig antwoord.

Pannen weet ik niet of dat gaat lukken, weet namelijk niet hoeveel mensen er voor ons zitten en ben er niet zo'n ster in. Oefening baart kunst maar toch... :oops:

Manon
Laatst gewijzigd door mweidema op ma okt 02 2006 8:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mweidema



Onderwerp:

Berichtdoor KAMIKAZE-FREAK » do sep 28 2006 10:39 pm

gewoon veel expirimenteren lijkt mij :) je komt er wel achter wat jou het beste bevalt :0
KAMIKAZE-FREAK



Onderwerp:

Berichtdoor MvBoetzelaer » do sep 28 2006 11:22 pm

Voor snel bewegende onderwerpen (zoals race auto's) in ieder geval een hele korte sluitertijd om bewegingsonscherpte van het onderwerp te voorkomen. (1/500-1/1000 of sneller). De rest op automaat zetten, want je hebt toch geen tijd om vanalles handmatig in te stellen. AF zou ik op Continu zetten, zodat je niet hoeft te wachten op een focus lock en daardoor het moment mist.
Heel veel suc6 en post een paar plaatjes hier.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
MvBoetzelaer

Clublid
Berichten: 1255


Locatie: Hilversum
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor mweidema » vr sep 29 2006 12:46 pm

Wil zo-ie-zo wat oefenen met pannen, maar er zullen zeker ook wat foto's op de automaat genomen gaan worden. Bedankt voor de tip alvast en zal zeker wat posten.
mweidema



Onderwerp:

Berichtdoor rvdb » vr sep 29 2006 1:19 pm

Maak je ook een paar foto's van Jos? ;)
rvdb



Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » vr sep 29 2006 1:21 pm

rvdb schreef:Maak je ook een paar foto's van Jos? ;)


Die scheurt niet mee...
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor mweidema » vr sep 29 2006 1:46 pm

Jos Verstappen zal lastig worden aangezien die niet meer meedoet, maar genoeg andere rijders lijkt me.
mweidema



Onderwerp:

Berichtdoor rvdb » vr sep 29 2006 1:58 pm

Stond een ;) achter hoor :P
rvdb



Onderwerp:

Berichtdoor debarman » za sep 30 2006 7:04 pm

Ben ook van de partij heb een duinkaart.

Heb nog niet zo lang een D50 met 55-80 en 70-300 dus kan ik em mooi ff uitproberen :) iemand nog tips wat betreft de locatie ??

En tips over de instellingen ?
debarman



Onderwerp:

Berichtdoor evertfoto » zo okt 01 2006 11:49 am

Elk foto-onderwerp vraagt voorbereiding en veel oefening.
Aldoende wordt men wijzer en je haar grijzer.
Er bestaan geen echte richtlijnen in foto-handboeken.
Goed kijken naar foto's van Profs. Al hebben deze een betere standplaats dan de amateur. Logisch, want zij moeten ervan leven.
Camera meetrekken is een must. lijkt mij.
Kun je leuk thuis oefenen door auto's die weer eens te hard door de straat rijden te fotograferen.
Als ze vragen waarom je dat doet, vertel je ze dat je oefent voor Zandvoort. :)
evertfoto



Onderwerp:

Berichtdoor KAMIKAZE-FREAK » zo okt 01 2006 10:37 pm

nou waar blijven ze? :D het is al gebeurd.
KAMIKAZE-FREAK



Onderwerp:

Berichtdoor mweidema » ma okt 02 2006 10:31 am

Gisteravond laat thuis maar moet zeggen hadden hele goede plaatsen geen mensen voor me en net voorbij de bocht bij het Scheivlak. Net al even snel gekeken naar het resultaat maar moet zeggen boven mij eigen verwachting voor wat betreft het pannen :D

In de loop van de dag zal ik er een paar plaatsen. Maak altijd alleen maar RAW's dus moet nog ff omzetten en op mijn website zetten enzo.
mweidema



Onderwerp:

Berichtdoor mweidema » ma okt 02 2006 8:39 pm

Even snel een paar foto's van gister. Sommige zijn wat donker volgens mij door de batch converter want de nef zijn wel oke van kleur namelijk. :?

1:
Afbeelding
2:
Afbeelding
3:
Afbeelding
4:
Afbeelding
5:
Afbeelding
6:
Afbeelding
7:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mweidema op ma okt 02 2006 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mweidema



Onderwerp:

Berichtdoor keesonrust » ma okt 02 2006 8:41 pm

Leuke foto's en goed in beeld gebracht hoe het komt dat nederland als vierde eindigde :wink:
keesonrust



Onderwerp:

Berichtdoor Onne-Floris Broekema » ma okt 02 2006 8:42 pm

... een snelle leerling!!!

Je ziet dat als er "beweging" in de foto zit het geheel veel spannender wordt. Dat hangt natuurlijk ook van de achtergrond af. Daarom vind ik de laatste de beste, aan alleen de railing zie je namelijk niet zo goed dat er "snelheid" in zit!
Top, mvg, OFB 8)
Onne-Floris Broekema




Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten