Handbagage - Batterijen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Re: Handbagage - Batterijen

Berichtdoor hvds » ma feb 05 2018 4:56 pm

Li ion batterijen moeten in de handbagage worden vervoerd.
Deze mogen dus niet in de ruimbagage.
Omdat deze batterijen die veel in oa telefoons zitten en heel incidenteel en nogal onverwacht kunnen oververhitten mogen ze niet in het bagageruim worden vervoerd.
Brandje in de cabine kan je blussen in het bagageruim niet.

De contacten van li ion batterijen moeten wel afgeschermd zijn bij controle (het plastic kapje) zonder mogen ze worden geweigerd. Dit om kortsluiting en de bijbehorende heftige ontladingsreacties van die dingen te voorkomen.

Fijne reis!

Groetjes
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.

in the race for quality there is no finish line!
Gebruikersavatar
hvds

Forumlid
Berichten: 189


Locatie: Ridderkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handbagage - Batterijen

Berichtdoor JurjenF » ma feb 05 2018 7:18 pm

Eén keer gedoe gehad in Cairo tijdens de transfer : hier wilde de pl.pl. (plaatselijke politie...) er graag en slaatje uitslaan door mijn accu's niet toe te laten 'tenzij...' Ik heb toen even naar hun meerdere gevraagd om het erover te hebben en toen mocht het wel..??!!
Overigens zijn camera acuu's en oplaadbare penlites altijd toegestaan. Zolang ze maar niet van een Samsung zijn :o
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handbagage - Batterijen

Berichtdoor Replay » ma feb 05 2018 8:05 pm

Ik heb,in 17 jaar, nog nooit problemen en/of vragen over mijn bagage gehad m.b.t. accu's en batterijen. Mijn batterijen zitten gewoon in mijn twee flitsers, welke in de ruimbagage zitten. In die koffer zitten ook 8 reserve AA's, accu's van mijn D3 en D4 en een reserve D3 met twee accu's. Mijn handbagage bestaat uit een trolley met 24-70, 70-200, 300mm 2.8, macbook en een D3 en D4 met de accu er in. Bij de douane willen ze wel steeds mijn handbagage checken maar het is steeds nooit een probleem. Het gaat hierbij wel over vluchten naar Amerika met United Airlines en naar Dubai met KLM.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten