Portret en landschaps Kleuren

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Portret en landschaps Kleuren

Berichtdoor Marti58 » ma mei 10 2010 8:53 pm

ik weet niet of deze link al eens gepost is, ik heb beide nu in mijn D300s en D700 toegevoegd en ik ben zeer tevreden over de kleur echtheid ( meer natuurlijke kleuren )

Optionele beeldinstelling:

http://nikonimglib.com/opc/index.html.nl

hopenlijk heeft iemand hier wat aan.

lees de stappen hoe uit te voeren goed en dan is het een fluitje van een cent.

VG Marti
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006
Gebruikersavatar
Marti58

Forumlid
Berichten: 515


Locatie: Rijswijk Z-H
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portret en landschaps Kleuren

Berichtdoor JaapV » ma mei 10 2010 9:39 pm

Hoewel je naar de D90 geen kant-en-klare beeldinstellingen kunt uploaden, zag ik dat je deze instellingen ook naar CNX en CNX2 kunt overzetten, zodat je ze van daar uit ook kunt toepassen op bestaande (NEF) opnamen. Ik dacht dus 'interessant, proberen maar!'

Ik heb CNX2 (de laatste versie: 2.2.4). Na download en install kreeg ik de mededeling dat deze versies van de beeldinstellingen Landschap en Portret daar al deel van uitmaken.

Volgende lezers met CNX2 2.2.4 kunnen zich de moeite dus besparen.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portret en landschaps Kleuren

Berichtdoor Marti58 » ma mei 10 2010 10:10 pm

JaapV schreef:Hoewel je naar de D90 geen kant-en-klare beeldinstellingen kunt uploaden, zag ik dat je deze instellingen ook naar CNX en CNX2 kunt overzetten, zodat je ze van daar uit ook kunt toepassen op bestaande (NEF) opnamen. Ik dacht dus 'interessant, proberen maar!'

Ik heb CNX2 (de laatste versie: 2.2.4). Na download en install kreeg ik de mededeling dat deze versies van de beeldinstellingen Landschap en Portret daar al deel van uitmaken.

Volgende lezers met CNX2 2.2.4 kunnen zich de moeite dus besparen.


klopt alleen vind ik dat het in camera gebruik maken van, mij naderhand weer wat werk bespaart :-)
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006
Gebruikersavatar
Marti58

Forumlid
Berichten: 515


Locatie: Rijswijk Z-H
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portret en landschaps Kleuren

Berichtdoor JaapV » ma mei 10 2010 10:24 pm

Marti58 schreef:klopt alleen vind ik dat het in camera gebruik maken van, mij naderhand weer wat werk bespaart :-)

Klopt ook. Alleen kan ik met mijn D90 die instellingen niet uploaden. Hoeft ook niet, want de D90 heeft ze al, en zover ik kan zien zijn dat precies dezelfde als die in CNX2 zitten. En dus ook dezelfde als deze downloads. Vandaar. :mryellow:
DUS ik had moeten schrijven: "...volgende lezers met CNX2 en D90..."
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Portret en landschaps Kleuren

Berichtdoor Daan » do mei 13 2010 10:10 am

Dit is een link voor nog meer picture control instellingen :

http://www.neebu.net/~khuon/photography/NIKON/CUSTOMPC/
Gebruikersavatar
Daan

Clublid
Berichten: 316


Locatie: Den Haag
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten