Eenvoudigste RAW software

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Eenvoudigste RAW software

Berichtdoor jhmul » wo sep 14 2011 1:05 pm

Ja,echt voorlopig even het aller simpelste. Alles in een keer bijwerken programma ja. Bij mij is niets "een fluitje van een cent"
Ben benieuwd, groet Jan
jhmul

Forumlid
Berichten: 14



Onderwerp:

Re: Eenvoudigste RAW software

Berichtdoor Patrick » wo sep 14 2011 1:13 pm

Nikon View NX kan eigenlijk best veel, en simpeler kan het niet volgens mij. Reden: de instellingen ken je uit je camera. En de kwaliteit is uitstekend.

Als het uitgebreider moet: Nikon Capture NX. Als je daar het trucje door hebt is het een heerlijk programma om mee te werken. En je hebt weer precies diezelfde schuifjes.

P.S. Ik heb trouwens even je emailadres uit je berichtje gehaald. Zou ik niet vermelden op een publiek forum. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudigste RAW software

Berichtdoor wblink » do sep 15 2011 7:40 pm

Kijk eens naar DxO.

Het KAN auto werken en levert dan ook nog eens prima prestaties.

Kijk uit met DxO's TIFF: da's lineair, dus zo'n 50Mb per bestand.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Eenvoudigste RAW software

Berichtdoor yellowfish » do sep 15 2011 7:57 pm

jhmul schreef:Ja,echt voorlopig even het aller simpelste. Alles in een keer bijwerken programma ja. Bij mij is niets "een fluitje van een cent"
Ben benieuwd, groet Jan


Waar loop je tegen aan, Jan ?
Wellicht ook handig, waar fotografeer je mee ?
yellowfish



Onderwerp:

Re: Eenvoudigste RAW software

Berichtdoor gewoon peter » vr sep 16 2011 11:20 am

jhmul schreef:Ja,echt voorlopig even het aller simpelste. Alles in een keer bijwerken programma ja. Bij mij is niets "een fluitje van een cent"
Ben benieuwd, groet Jan


Hallo Jan, gewoon ViewNX2 als je op windows draait, heb je toevallig Apple Lion, dan even wachten. groet
gewoon peter



Onderwerp:

Re: nikon 35mm f/1.8g af-s dx

Berichtdoor jan » di dec 04 2012 9:12 am

jhmul schreef:Is de "nikor 35mm f/1.8g af-s dx" nu wel of niet een macro lens.
Zo niet wat is dan de goedkooste macro lens voor de Nikon D5200
Ik weet niet of ik op de juiste golflengte zit, sorry maar informeer mij wel svp,
Groet Jan

Het door jouw genoemde objectief is geen macro objectief.
Hier staan de Nikon DX macro objectieven http://www.nikon.nl/nl_NL/products/product_summary_list.page?sParamValueLbl=NIKKOR-objectieven&sParam1ValueLbl=Autofocus-objectieven&sSubnav2ParamLbl=DX-objectieven&sSubnav3ParamLbl=Vast-brandpunt-objectieven&ParamValue=NIKKOR+Lenses&Subnav1Param=Auto+Focus+Lenses&Subnav2Param=DX&Subnav3Param=Fixed+Focus&RunQuery=l4&ID=0
Wanneer je een macro objectief zoekt van Nikon dan moet er "micro" in de type aanduiding staan. Andere merken geschikt voor Nikon noemen het weer "macro". En wanneer je automatisch wilt scherpstellen dan moet er in ieder geval een scherpstelmotor in het objectief zitten dus in geval van Nikon AF-S. Anders moet je handmatig scherpstellen. Hetgeen voor macro niet ongewoon is.

Kijk ook eens in dit draadje daar staan ook verschillende macro objectieven http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=41733&hilit=+macro.
En hier staan ze ook nog eens met de prijzen van de verschillende objectieven geschikt voor Nikon. http://www.cameratools.nl/lenzen-objectieven/macro-objectieven/?Passend%20op%20merk=Nikon&alstart=0

Maar misschien wel handig om te vertellen wat je wilt fotograferen met het macro objectief. Met 40mm kruip behoorlijk dicht op je onderwerp. Want misschien is de 40mm helemaal niet zo geschikt voor je. Ik zelf ben geen macro fotograaf maar andere (forum)leden kunnen je daarbij dan beter behulpzaam zijn op basis van hun ervaringe(en).
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudigste RAW software

Berichtdoor CaptainHook » di dec 04 2012 9:37 am

Ehhh, dit draadje heeft toch als titel 'Eenvoudigste RAW software'? :?
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Eenvoudigste RAW software

Berichtdoor jwbokx » wo dec 05 2012 9:50 am

Je kan ook RawTherapee eens proberen (http://rawtherapee.com/)
Is nog gratis ook, dus bevalt het niet, is er geen man over boord.
Nikon D50 als backup, nikon D7000, nikor af-s 18-55 3.5-5.6 ED/DX, nikor af 35-70 3.3-4.5, Tamron af 80-210 4.5-5.6, Sigma dg 150-500 5-6.3 APO HSM OS, flitser SB28DX
jwbokx

Forumlid
Berichten: 105


Locatie: Pijnacker
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten