JVC videocamera

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

JVC videocamera

Berichtdoor wouterboon » di jun 12 2007 9:12 pm

Iets totaal anders dan fotografie met de D80: ik heb Adobe Photoshop Elements (voor de D80) en Premiere Elements (voor mijn JVC Everio 255G). Mooie programma's. Alleen vragen die wat rekenkracht en daarom heb ik een nieuwe pc met XP aangeschaft (2 Gigabyte geheugen, meer dan genoeg).

Alleen zit ik nu met het volgende: de .MOD extensie wordt niet herkend door de nieuwe pc, terwijl de oude (die ik nog heb staan) dit wel doet!? Ik kan via omwegen de filmpjes wel bekijken met mediaplayer (versie 10), maar dat gaat erg omslachtig. Ook de extensie veranderen vind ik niet echt wenselijk.

Premiere kan ze wel zien, maar Photoshop geeft alleen maar 'gebroken' film icoontjes in de organizer wanneer ik de filmpjes daarin bekijk. Dit was bij de vorige pc (ook XP en zelfde programma's) niet zo.

Ik kom er maar niet achter. Het is op zicht geen probleem, want via Premiere kan ik alles wel zien en bewerken, maar het irriteert dat met de nieuwe pc het geschetste probleem aanwezig is, terwijl een oudere er geen last van had.

Iemand tips/trucs/de oplossing?

Thanx,

Wouter
wouterboon



Onderwerp:

Berichtdoor Stef » di jun 12 2007 10:37 pm

Ik heb zelf een JVC Everio GZ-MG20 camera, met 20GB hdd, die ook MOD bestanden maakt. Een eenvoudige oplossing? Ik heb er 2:
1. Het programma dat er bij geleverd is gebruiken, in mijn geval InterVideo WinDVD of
2. de extensie van de MOD bestanden veranderen in MPG.
Stef



Onderwerp:

Berichtdoor wouterboon » wo jun 13 2007 9:46 am

Maar in mijn ogen blijft het toch vreemd dat noch XP noch Photoshop de bestanden herkent op de nieuwe pc, terwijl de oude dit wel deed... Raar, maar waar. En extensies veranderen vind ik daarom dus onzin. Ik kan uiteindelijk alles wel bekijken, maar nogal omslachtig.

Meer mogelijkheden/tips?
wouterboon



Onderwerp:

Berichtdoor luc » wo jun 13 2007 1:54 pm

De .mod Extensies is eigenlijk MPEG2 als je geen DVD afspeel software met bijbehorende codec op je PC geinstalleerd hebt staan zoals bijv. power DVD van cyberlink dan werkt het inderdaad niet. Premiere heeft een eigen omzetter voor mpeg 2 als ik het goed heb.

De bestanden van de jvc hebben geloof ik nog een probleempje waardoor de aspect ratio niet goed worden weer gegeven SD copy.exe een programmatje waarmee je de files kunt omzetten lost ook gelijk dat probleem op.

Hier is het te downloaden : http://zyvid.com/smf/index.php?action=d ... 0.0;id=153

Zoek anders eens met google op everioassist.exe of SDcopy.exe dan kun je nog meer informatie vinden.


Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor roel » wo jun 13 2007 2:08 pm

Ingreep moderator:
Omdat dit onderwerp sterk afwijkt van ons forum, is dit topic stopgezet. Eventuele verdere tips of info aan wouterboon graag via de pb's afhandelen.
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten