Familie Shoot

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Re: Familie Shoot

Berichtdoor ATOR » za jun 08 2013 1:29 pm

Stefan ik ga even wat duidelijker zijn dan ik normaal op een forum zou zijn want je hoort niet wat iedereen hier subtiel zegt: Je verpest je foto's met de Lightroom clarity slider en je pusht de saturation/vibrance veel te hard!

Iedereen zegt erg vriendelijk dat het een kwestie van smaak is maar je nabewerking maakt je foto's onnatuurlijk en dat zorgt ervoor dat kijkers geen verbinding meer maken met je onderwerp. Dat is het tegenovergestelde van wat de foto's uitstralen. Dat doe je bv bij urban foto's om ze extra te vervreemden.

De overdreven clarity zorgt ervoor dat de modellen rare vlekken in hun huid krijgen en er ongewassen en ziek uitzien. De overdreven kleurenboost zorgt ervoor dat er in de huid allerlei rare artifacts zitten en bv de kleur van de luipaardprint hierboven clipt en een andere kleur krijgt in de lichte gedeelten.

Dat is jammer want je maakt mooie foto's. Begin eens met het halveren van wat je doet in LR en je komt een stuk dichter in de buurt.


Het lijkt erop alsof je in je hoofd een stijl van fotograferen hebt waarvoor je een paar flitsers mee zult moeten nemen. Dan kun je op een natuurlijke manier het contrast en de 'pop' krijgen die je nu uit een foto probeert te halen waar het niet in zit.

[/rechtvoorzijnnraapmodus uit] :mryellow:
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Familie Shoot

Berichtdoor stefantvs » za jun 08 2013 2:12 pm

Kan nu ffies geen hele teksten type aangezien ik dit op me telefoon doe. Maar ik kom er morgen even op terug. En over jouw rechtvoorznraap modus is niets mis mee. Ik heb dat liever dan het is een goede of slechte foto. Want je geeft mij uitleg en kritiek :-)
stefantvs

Forumlid
Berichten: 70


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten