1e foto's D7000

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

1e foto's D7000

Berichtdoor Yannic » zo mar 30 2014 6:43 pm

Beste,

Ik ben gister de gelukkig eigenaar van de D7000 + 18-105 lens geworden, vandaag maar gelijk even wat foto's geschoten van een hockey wedstrijd van me vriendin.
Wat vinden jullie er van, foto's zijn geschoten op S mode & hebben jullie nog tips.

https://www.flickr.com/photos/photovidy/

Afbeelding
ƒ/5.6 106.8 mm 1/500 iso100

Afbeelding
ƒ/5.6 106.8 mm 1/500 iso100

Afbeelding
ƒ/5.6 106.8 mm 1/500 iso100
Laatst gewijzigd door Yannic op wo apr 02 2014 12:25 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
Gebruikersavatar
Yannic

Forumlid
Berichten: 182


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Marten » zo mar 30 2014 6:54 pm

Waarom niet gewoon op het forum geplaatst? (Max 1024x1280)

Afbeelding
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Yannic » ma mar 31 2014 8:45 am

Marten schreef:Waarom niet gewoon op het forum geplaatst? (Max 1024x1280)

[ Afbeelding ]


Ik probeerde ze in te sluiten met de link van Flickr maar dat werkte niet,zal het nu maar even met imageshack doen
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
Gebruikersavatar
Yannic

Forumlid
Berichten: 182


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor LJ-Jochem » ma mar 31 2014 2:09 pm

Ik probeerde ze in te sluiten met de link van Flickr maar dat werkte niet


Had ik laatst ook last van bij Flickr. Het kan nog wel alleen iets andere handeling nu. Te weten:

Stap 1: selecteer de foto in je Flickr account
Stap 2: klik op more actions ( de drie puntjesboven het comment vak)
Stap 3: kies voor "Download / All sizes" (5e keuze van boven)
Stap 4: Kies "view all sizes"
Stap 5: kies het gewenste formaat
Stap 6: rechter muisklik op de foto en kies voor "afbeeldings-URL kopiëren
Stap 7: plak de gekopieerde URL tussen de IMG tekst

Zo zou het moeten lukken vanuit Flickr.
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Yannic » di apr 01 2014 11:11 am

LJ-Jochem schreef:
Ik probeerde ze in te sluiten met de link van Flickr maar dat werkte niet


Had ik laatst ook last van bij Flickr. Het kan nog wel alleen iets andere handeling nu. Te weten:

Stap 1: selecteer de foto in je Flickr account
Stap 2: klik op more actions ( de drie puntjesboven het comment vak)
Stap 3: kies voor "Download / All sizes" (5e keuze van boven)
Stap 4: Kies "view all sizes"
Stap 5: kies het gewenste formaat
Stap 6: rechter muisklik op de foto en kies voor "afbeeldings-URL kopiëren
Stap 7: plak de gekopieerde URL tussen de IMG tekst

Zo zou het moeten lukken vanuit Flickr.


oke nou super bedankt, gaan we dat de volgende keer even proberen!!! :wink2:
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
Gebruikersavatar
Yannic

Forumlid
Berichten: 182


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Arthur Mol » di apr 01 2014 11:21 am

..en als je ze dan ook nog standaard upload op Flickr met max formaat 1280 en je zet die link tussen [img]en[/img] dan zien we de exif ook nog als je die meestuurt..
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor DannySan » di apr 01 2014 12:57 pm

Over het plaatsen is al genoeg gezegd, en ik zou ze inderdaad graag hier met exif zien (dat geeft een stuk makkelijker advies).
Met een beetje moeite is dit wel te achterhalen, dus bij deze:

Foto 1 van je bericht:
Vangt wel je vriendin (de dame in wit shirt met vogel erop en blauwe sokken en zwart rokje neem ik aan?) maar de focus ligt volgens mij op de dame in oranje shirt rechts van haar?
Ik denk dat dat komt omdat je dan wel op "S" werkt, maar de focus-setting nog op AF-A hebt staan, net als je area-mode?
Dan kun je dus niet je focus exact "daar" leggen waar je wilt.

Foto 2 van je bericht:
Daar mist eigenlijk de focus; qua settings zit je hetzelfde als bij foto 1.
Je ISO staat op 100, als je die wat omhoog brengt kun je naar een snellere sluitertijd wat wellicht voor deze actiefoto handiger was geweest?

Foto 3 van je bericht:
Op zich wel een mooi moment, al had ik die liever nog iets meer van de zijkant (en profile) gezien.

Wellicht kun je hier iets mee?
Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3833


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Olliepippie » di apr 01 2014 1:18 pm

Gefeliciteerd met een mooie aankoop en een fijne camera.
Eerste foto's zijn niet verkeerd maar even en aantal tips;
- focus is al e.e.a. over gezegd, stel je camera maar eens in op continuous focus (AF C) en 3D tracking, dan krijg je één focuspunt dat zodra je de sluiter halfindrukt als een razende probeert hetgeen je op gefocussed was te volgen.
- zet je camera op burstmode, high of low moet je zelf even ervaren wat je het fijnst vindt en kun je dacht ik qua max fps instellen in een menuutje, bij sportfotografie weet je namelijk nooit wanneer het mooie plaatje komt maar als het er is wil je hem wel hebben want ze doen het meestal niet overnieuw!
- ISO wat hoger, met je 18 - 105 lens zou ik proberen sluitertijden van circa 1/400 of hoger te halen dan "bevries" je het moment. Diafragma mag lekker open of hooguit één stopje knijpen voor wat meer scherpte.
- dan voor de nabewerking: zet je horizons recht (foto's 2, 3 en 4) en croppen; probeer te laten zien wat je echt boeiend vindt en niet allerlei "ruggen" eromheen
- en heel veel schieten en genieten!!
Groet,

Michel.
Olliepippie

Forumlid
Berichten: 178


Locatie: Noord Brabant
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Olliepippie » di apr 01 2014 1:27 pm

Nog een laatste tip: de foto's die gepost hebt heb je allemaal gemaakt langs de lange zijde van het veld, dan is de kans kleiner dat je iemand "full frontal" in beeld krijgt. Ga meer eens achter de doellijn staan dan heb je meer kans ;-)
Groet,

Michel.
Olliepippie

Forumlid
Berichten: 178


Locatie: Noord Brabant
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Yannic » wo apr 02 2014 12:13 pm

DannySan schreef:Over het plaatsen is al genoeg gezegd, en ik zou ze inderdaad graag hier met exif zien (dat geeft een stuk makkelijker advies).
Met een beetje moeite is dit wel te achterhalen, dus bij deze:

Foto 1 van je bericht:
Vangt wel je vriendin (de dame in wit shirt met vogel erop en blauwe sokken en zwart rokje neem ik aan?) maar de focus ligt volgens mij op de dame in oranje shirt rechts van haar?
Ik denk dat dat komt omdat je dan wel op "S" werkt, maar de focus-setting nog op AF-A hebt staan, net als je area-mode?
Dan kun je dus niet je focus exact "daar" leggen waar je wilt.

Foto 2 van je bericht:
Daar mist eigenlijk de focus; qua settings zit je hetzelfde als bij foto 1.
Je ISO staat op 100, als je die wat omhoog brengt kun je naar een snellere sluitertijd wat wellicht voor deze actiefoto handiger was geweest?

Foto 3 van je bericht:
Op zich wel een mooi moment, al had ik die liever nog iets meer van de zijkant (en profile) gezien.

Wellicht kun je hier iets mee?
Groet Danny


Hoi Danny ja d exif bestanden is geen probleem dat is 2 tellen werk :D zal het even per foto er bij zetten.

1: Uhm mijn vriendin is de gene in het oranje shirt, daar lag inderdaad de focus op, maar ik merkte inderdaad dat met de focus af en toe dat het anders uit pakte. Ik wist toen nog niet van AF-c af dit ga ik over week uit proberen bij de hockey dan. Waar kan ik dit vinden op toestel, weet jij dat toevallig (anders moet de even handleiding erbij pakken)

2: wat bedoel met de focus?

3: Ja mee eens meer vanaf de zijkant moeten nemen, maar vind dit wel 1 van de mooie foto's die er tussen zit :D.
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
Gebruikersavatar
Yannic

Forumlid
Berichten: 182


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Yannic » wo apr 02 2014 12:19 pm

Olliepippie schreef:Gefeliciteerd met een mooie aankoop en een fijne camera.
Eerste foto's zijn niet verkeerd maar even en aantal tips;
- focus is al e.e.a. over gezegd, stel je camera maar eens in op continuous focus (AF C) en 3D tracking, dan krijg je één focuspunt dat zodra je de sluiter halfindrukt als een razende probeert hetgeen je op gefocussed was te volgen.
- zet je camera op burstmode, high of low moet je zelf even ervaren wat je het fijnst vindt en kun je dacht ik qua max fps instellen in een menuutje, bij sportfotografie weet je namelijk nooit wanneer het mooie plaatje komt maar als het er is wil je hem wel hebben want ze doen het meestal niet overnieuw!
- ISO wat hoger, met je 18 - 105 lens zou ik proberen sluitertijden van circa 1/400 of hoger te halen dan "bevries" je het moment. Diafragma mag lekker open of hooguit één stopje knijpen voor wat meer scherpte.
- dan voor de nabewerking: zet je horizons recht (foto's 2, 3 en 4) en croppen; probeer te laten zien wat je echt boeiend vindt en niet allerlei "ruggen" eromheen
- en heel veel schieten en genieten!!


Ik had de camera op burstmode staan op CH dan maakt die standaard 6 fps. Ik had later de iso op 640 staan even snel uit me hoofd en sluitertijd circa 1250 (dit had ik even snel keer gelezen op internet) en Diafragma 9 of 10. Met na bewerken ik heb nog niet echt een programma waar ik dat mee doe, heb wel vieuwNX2 er op staan, kan ik daar ook de horizons mee recht zetten? ben nog aan het kijken voor aperture of elements.. het genieten dat lukt zeker, ben blij dat ik eindelijk de stap had gemaakt het is echt super toestel. Zal als ik de nieuwe settings heb gedaan weer wat posten voor vergelijking :D.
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
Gebruikersavatar
Yannic

Forumlid
Berichten: 182


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor josj » wo apr 02 2014 1:22 pm

photovidy schreef: hebben jullie nog tips.



viewtopic.php?f=35&t=54067
josj

Forumlid
Berichten: 216


Locatie: roermond

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Yannic » wo apr 02 2014 5:28 pm

josj schreef:
photovidy schreef: hebben jullie nog tips.



viewtopic.php?f=35&t=54067


Dankje wel Josj
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
Gebruikersavatar
Yannic

Forumlid
Berichten: 182


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Yannic » ma apr 14 2014 12:34 am

Vandaag weer bij de hockey gewees.best wel tevreden over de foto's heb gemerkt dat ze meer scherp waren en vooral in M stand geschoten en af en toe S. Camera op AF-C en 3d tracking. zal morgen weer even wat nieuwe foto's plaatsen!
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
Gebruikersavatar
Yannic

Forumlid
Berichten: 182


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 1e foto's D7000

Berichtdoor Patrick » ma apr 14 2014 12:47 am

Ik zie de foto's voor het eerst. Mij valt direct op hoe slecht de hoeken zijn van de foto's. Veel donkerder en vaag. Slecht exemplaar wellicht? :?

Die vignettering kan je trouwens simpel verhelpen met een stukje nabewerking. Veelal automatisch!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten