Diafragma werkt niet ???

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Re: Diafragma werkt niet ???

Berichtdoor Hans Braakhuis » do mei 15 2014 10:02 am

Iets behulpzamer mag wel> Het AI nokje zit bij jouw camera op ongeveer 1 uur, te voelen als je met de vinger langs de bajonet gaat, zonder objectief er op.

Dat nokje kost toch wel enkele honderden euro's. Er zijn aanzienlijk goedkopere camera's van Nikon en dan is het grootste verschil: geen AI nokje.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Diafragma werkt niet ???

Berichtdoor Cyrus » do mei 15 2014 10:16 am

Hans Braakhuis schreef:Dat nokje kost toch wel enkele honderden euro's.


Oh ja? Nou, dan moeten wij er maar héél zuinig op zijn.... ;)
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Diafragma werkt niet ???

Berichtdoor emdeklerk » do mei 15 2014 10:41 am

Sorry, als immer zijn er meerdere mensen heel behulpzaam, tot en met een link waar ALLES al behandeld werd. Maar ik wil het behulpzaam zijn graag aan dhr. Braakhuis overlaten, dus men mag het roepen.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

meer behulpzaam

Berichtdoor Marten » do mei 15 2014 2:45 pm

Eens met Hans Braakhuis.

gijs sandberg schreef:Ik begin te vermoeden dat er een pallet D7100's is uitgeleverd waarbij pagina's 295 en verder ontbreken in het handboek....

vind ook ik niet bepaald behulpzaam.

Zeg dan:
Op pag 295 van de gebruikshandleiding staat een tabel met compatibele objectieven voor de D7100 Daar wordt ook ingegaan op objectieven zonder cpu, zoals die van de TS. Zie ook pag 149.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: ???

Berichtdoor Rinjo » do mei 15 2014 10:30 pm

gijs sandberg schreef:Ik begin te vermoeden dat er een pallet D7100's is uitgeleverd waarbij pagina's 295 en verder ontbreken in het handboek. :oops:


Allemaal hartstikke bedankt voor de tips en aanwijzingen. Ik heb even nagekeken bij mijn D7100 handleiding en gelukkig heb ik er een waar pagina 295 en verder wel in zit. Ik had dus gewoon alle moeite hierboven kunnen besparen door eerst de handleiding goed door te lezen. Maar ja door snel enthousiast aan het werk te willen vergeet je wel eens de simpelste oplossing. Ik ben in elk geval weer wijzer geworden en ga aan het experimenteren met de gekoppelde lenzen. Ik hoop binnenkort wat te laten zien van het resultaat.
Nikon D750 + D500 en heel veel glas / flickr: www.flickr.com/photos/rinjofotografie
Gebruikersavatar
Rinjo

Clublid
Berichten: 25


Locatie: Groesbeek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Diafragma werkt niet ???

Berichtdoor Cyrus » do mei 15 2014 10:44 pm

Enthousiasme is nooit erg ;) Gelukkig is het opgelost en werkt het. Let er op dat je alleen Ai en Ai-S objectieven probeert; met Non-Ai objectieven is de kans heel groot dat je de camera sloopt.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten