Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor Jacob_O » ma dec 01 2014 12:31 am

En oppassen voor schade aan de sensor i.v.m. lasers?

http://www.cameraland.nl/blog/de-camerasensor-en-een-laser/139
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor Faiz » ma dec 01 2014 5:03 am

Even volgen, leuk om feestjes te fotograferen.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor JJG » di dec 09 2014 5:45 pm

Hoe is het gegaan?
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor LJ-Jochem » di dec 09 2014 11:23 pm

Danny je hebt nu wel genoeg tips qua foto instellingen ;)

Zelf werk ik ook in het nachtleven in een discotheek als light jockey. Als het even kan, zoek die man op! Als mensen van de techniek je kennen kan dat voordelen geven. Ik persoonlijk hou altijd rekening als een fotograaf het podium op gaat om zijn plaatsjes van de artiest/DJ te schieten. Ik geef dan altijd wat meer frontlicht zodat je instellingen niet tot de max hoeven. Daarnaast kunnen deze mannen je precies vertellen wat voor effecten ze allemaal hebben die avond zoals CO2 kanonnen, vlammenwerpers, confetti, lasers, etc. Kijk uit met het fotograferen van lasers, geen langesluitertijden hier. De kans op schade is zeker aanwezig. Mocht je wel lange sluitertijden willen gebruiken fotografeer dan met de laser "mee".

Ben vroeg op locatie. Verken de ruimte en kijk waar de effecten staan opgesteld zodat je niet verrast wordt als in een keer een CO2 kanon in je nek afgaat ;)

Zorg ook dat je weet hoe de line-up van DJ's is. Een organisatie wil het liefst headshots van elke DJ die avond. En zoals gezegd voldoende kaartjes (geef deze ook aan de artiest, wie weet komt er nog wat uit voor je) mensen vragen continu of ze op de foto mogen, zelfs als je sfeerfoto's schiet, en verbaas je niet als ze geirriteerd raken als je niet gelijk een foto maakt.

Let op als er een break in de muziek is. Dit zijn dé momenten die een LJ gebruikt om vet uit de hoek te komen. Enerzijds met licht anderzijds met effecten zoals vuur of CO2.

Veel succes en veel plezier!
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor rgv » wo dec 10 2014 12:18 am

Berichtdoor Jacob_O » ma dec 01 2014 12:31 am
En oppassen voor schade aan de sensor i.v.m. lasers?

Ik zou meer bezorgd zijn om mijn ogen
rgv

Clublid
Berichten: 137


Locatie: Culemborg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor DannySan » wo dec 10 2014 9:33 am

Allemaal heel erg bedankt voor jullie input nog weer!

@Jacob_O: Lasers had ik inderdaad al verschillende waarschuwingen over gehad; ik ga mijn D7100 natuurlijk niet 'risico' daarin laten lopen 8)

@JJG: De party is nog niet geweest hoor, die is in de 2e week van januari 2015, dus nog eventjes geduld :mryellow:

@LJ-Jochem: Bedankt voor je uitgebreide bericht! Ik ben zelf jarenlang werkzaam geweest in het 'licht en geluid' en ben - jawel - ook lightjockey geweest. Dit zowel op locatie maar voornamelijk met bands en evenementen mee. Ik vind je tip heel erg goed desondanks, omdat je het nu van de ándere kant moet bekijken. Ik weet al van de 'op en neer gaande golven' die een DJ wil maken en een goede LJ gaat daarin mee. In dat vette nummer waarbij je hoort dat de bas weggedraait wordt en het volume iets omlaag gaat, en je ziet zowel de DJ als de LJ 'klaar' staan; dan moet ik dat ook zijn want zodra die bass er weer in kickt gaat ze 'los' :!:

De effectenlocatie en dergelijke, ook zeker een goed idee; ik ga er op tijd zijn en even met de mannen (of vrouwen) aan de klets!

@rgv: ik ga natuurlijk niet recht in de lasers kijken, meestal gaan die ook 'over' het publiek heen.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3854


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor Jooper » wo dec 10 2014 1:20 pm

Zeker gezien het album dat je als voorbeeld plaatste:
Less is more

Het is een beetje afhankelijk van het formaat feest natuurlijk, maar ik zou het proberen samen te vatten in laten we zeggen 100 foto's
Het voorbeeld album is in mijn ogen veel te groot om spannend te kunnen blijven, mede door veel opeen volgende foto's. Dat Zou ik zoveel mogelijk proberen te voorkomen om het indrukwekkend te houden. Kill your darlings dus ;)

Als de zaal er naar is om mooie overzichten te schieten (met laser of special fx) neem daar lekker je tijd voor, geduld word altijd beloond. Probeer eerst op je gemak je settings te maken en laat je niet haasten met de gedachte dat je iets mist. Meestal zijn de lichtshow redelijk voorspelbaar en komen show elementen op hoogtepunten terug. Kijk even rustig de kat uit de boom en neem de show in je op, dan ga je wel ongeveer aanvoelen wanneer de mooie shots komen.
[edit] Dit zit wel snor, ik had pagina twee niet gezien…. [/edit]

De links naar Delio en Rutger zijn wel echt de moeite waard trouwens, dat heeft niks meer met "party-pics" te maken :D
Vooral die pagina van rutger bevat veel info, je kunt ook eens door zijn facebook pagina scrollen voor wat achtergrond info.
Jooper

Clublid
Berichten: 40


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor Boldey » do dec 11 2014 9:49 am

Ook niet onbelangrijk, bewerk je eerste foto die gelukt is basic in Lightroom oid, maak er een preset van en pas die toe op alle foto's. Daarna uitzoeken, nabewerken en exporteren. Hoe snel moet je de foto's leveren?

Foto's van de sfeer en de lichtshow kun je net zo schieten als een concert. Geen flits, zo snel mogelijke sluitertijd en groot diaframga. Moet er wel even lekker licht in de zaal zijn.
Gebruikersavatar
Boldey

Forumlid
Berichten: 919


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor DannySan » wo jan 07 2015 7:55 am

Bedankt allemaal nogmaals voor alle moeite, alle input, alle reacties, de PB's met extra info (nagevraagd aan gerenommeerde party-fotografen) maar helaas kan ik de klus niet doen.
Het is komende zaterdag, maar mijn vrouw ligt al 2 weken in en uit het ziekenhuis, en ligt daar nu ook; herstellende van een zware buik-operatie.
In deze omstandigheden kan ik niet een complete nacht weg zijn, hoe erg ik dat ook vind. :|

Wellicht is er een andere fotograaf die dit topic volgt, die dit zou willen overnemen?
Eventuele info is via PB te verkrijgen.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3854


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor Bert vD » wo jan 07 2015 8:34 am

Tjonge Danny, dat is niet mis. Vooral de gezondheid van je vrouw. Hopelijk hersteld zij voorspoedig. Sterkte voor jullie allen.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1480


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor Avado » wo jan 07 2015 9:22 am

Fotografie is maar relatief Danny. Die kans komt wel weer.

Je vrouw en je gezin zijn veel belangrijker nu. Veel sterkte.
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor LJ-Jochem » wo jan 07 2015 1:40 pm

Tjonge Danny dat is heftig. Veel beterschap en sterkte aan je vrouw!
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een nieuwe tak van fotografie > Party-pics

Berichtdoor Tien » wo jan 07 2015 1:50 pm

sterkte! Partyen kan altijd nog.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Gebruikersavatar
Tien

Forumlid
Berichten: 484


Ervaringsniveau: **


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten