Vraag mbt. autofotografie

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Vraag mbt. autofotografie

Berichtdoor Braincake » di sep 15 2015 10:21 pm

Volgende week ga ik de auto van mijn zwager fotograferen, een Mercedes 560 SEC.
Het is voor zijn verjaardag, omdat hij altijd al mooie foto's van zijn prachtexemplaar van deze klassieke Mercedes wilde hebben.

Nu heb ik een hele tijd geleden al ooit eens een paar plaatjes gemaakt van mijn auto, maar heel veel meer ook niet:
Afbeelding

Ik heb een polarisatiefilter en ik denk dat ik mijn 24-70mm f2.8 ga gebruiken voor de fotoshoot.
De achtergrond wordt sowieso iets industrieels, maar ik zit ook te denken aan het dak van een parkeergarage in het donker, waarbij we de auto dan onder een lantaarnpaal zetten.

Iemand nog tips, dingen waar ik op moet letten, dingen die ik juist wel of juist niet moet doen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Braincake

Forumlid
Berichten: 212


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vraag mbt. autofotografie

Berichtdoor Frankie » wo sep 16 2015 4:41 pm

Geen specifieke tips maar koop een mooi automagazine of bezoek bijzondere autowebsites ter inspiratie.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vraag mbt. autofotografie

Berichtdoor Braincake » zo okt 04 2015 4:36 pm

Ik heb het 1 en ander geprobeerd in de fotoshoot 2 weekenden geleden, met de volgende foto als beste resultaat:

Afbeelding

Meer foto's staan op mijn website: http://www.photo-braincake.com/mercedes-benz-560sec/

Omdat we een afspraak in de ochtend hadden, maar het toch al wel behoorlijk zonnig was, was het lastig om met het vele licht mooie foto's te maken.
Ik heb daarom eigenlijk alleen maar in de schaduw kunnen fotograferen.

Na wat tips te hebben gelezen over het gebruik van flitsers bij auto-fotoshoots heb ik daar ook wat mee geexperimenteerd, maar dat was geen succes.
Met de flitser wilde ik later nog in de avond nog wat dingen uitproberen, maar die jongen waarvan de auto was had helaas geen tijd meer voor een avond-shoot.

Feedback is welkom! :D
Gebruikersavatar
Braincake

Forumlid
Berichten: 212


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten