Foto op Xpozer

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor ATOR » za sep 19 2015 12:30 pm

Wally118 schreef:Thnx voor de tips!!
Ik heb de resolutie nu verhoogd met Photozoom naar 3563x2288 dus dat zou wel voldoende moeten zijn.


Een foto uit een D3300 zou een veel hogere resolutie moeten hebben dan wat je hier laat zien. Ik zou even kijken waar je al die pixels kwijtgeraakt bent.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor Léon Obers » za sep 19 2015 2:51 pm

Van wat ik uit de specs. haal is dat standaard dus al 6000 x 4000 pixels.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor Wally118 » za sep 19 2015 3:06 pm

Ik heb al gezien waar ik zoveel kwijt ben geraakt... In Lightroom heb ik het ingesteld dat de foto's met 1900x1280 geexporteerd moeten worden. Volgens mij heb ik dat daar zo ingesteld vanwege het publiceren van de foto's via Flickr hier op het forum... De originele foto is inderdaad 6000x4000.

Ik zal maandag even contact met ze opnemen of ik nog een foto kan doorsturen die wel nog de originele resolutie heeft...

Thnx voor de bewerking Jolanda, maar persoonlijk vind ik de kleuren dan veel te fel. Ik heb er een beetje het idee bij dat de foto dan iets overbelicht is met zulke felle kleuren...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 908


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor emiel » za sep 19 2015 3:18 pm

hele rare gespikkelde lucht bovenin.

ajuus
emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor Wally118 » za sep 19 2015 3:26 pm

Gespikkelde lucht?? Waar zie je dat dan?? Ik zie dit nergens op de foto...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 908


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor emiel » za sep 19 2015 5:34 pm

Afbeelding

waarom heb je 'm vergroot? zoals leon al aangeeft heeft een d3300 al een prima resolutie om uit te printen op 60*40.

ajuus
emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor jfbat » za sep 19 2015 5:48 pm

emiel schreef:waarom heb je 'm vergroot? zoals leon al aangeeft heeft een d3300 al een prima resolutie om uit te printen op 60*40.


wel...

Wally118 schreef:Ik heb al gezien waar ik zoveel kwijt ben geraakt... In Lightroom heb ik het ingesteld dat de foto's met 1900x1280 geexporteerd moeten worden. Volgens mij heb ik dat daar zo ingesteld vanwege het publiceren van de foto's via Flickr hier op het forum... De originele foto is inderdaad 6000x4000.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor Jolanda » za sep 19 2015 8:20 pm

Hoi,

ik heb de bewerking toegepast op de verkleinde foto hier en heb inderdaad wel wat overdreven om aan te geven dat de foto wat pit nodig heeft. Zoals eerder gezegd in een van de eerste reacties is de foto wat vlak.

Succes ermee!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor Wally118 » za sep 19 2015 10:05 pm

@ emiel: Dat is niet mijn originele foto maar de foto die Jolanda heeft bewerkt...

@ Jolanda: Ah, okay... Ik denk dat dat ook wel een kwestie van smaak is. Probleem in Toscane was dat het altijd wel wat heiig (mistig) was, dat zal er gegarandeerd ook aan hebben bijgedragen dat de foto een beetje aan de vlakke kant is. Ik persoonlijk vind het wel mooi zo, maar uiteraard verschillen smaken.
Het zijn zo ontzettend veel gebouwen die eigenlijk maar op een heel klein stukje staan en de gebouwen die er voor mij eigenlijk uit moeten springen zijn de Santa Croce aan de rechterkant, de kathedraal in het midden en het gemeentehuis aan de linkerkant. Dat zijn beeldbepalende gebouwen voor de skyline van de stad. Als je alle gebouwen feller van kleur maakt dan vallen deze 3 weer wat terug denk ik... Ik zou alleen niet weten hoe ik alleen die 3 gebouwen er uit moet kunnen laten springen.
Maar toch bedankt om de foto zo wat te bewerken, zo wordt het voor mij inderdaad wel wat duidelijker. :-)

Ik heb de Xpozer besteld dus ik laat me verrassen hoe het eindresultaat er uit komt te zien. Ik heb er sowieso bij vermeld dat ze de foto nog wel wat scherper mogen maken bij Optimisation aangezien ik zelf nog niet zo ver ben dat ik dat zelf kan doen in Photoshop. Maar ook dat komt nog wel ;-)
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 908


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor Wally118 » zo sep 20 2015 7:29 am

Johan v. V. schreef:Photoshop cursus is er (nog) niet, maar zoals je wellicht weet start in december een Lightroom cursus voor clubleden!


Die cursus Lightroom vind ik inderdaad ook heel erg interessant alleen zijn de zaterdagen voor mij erg moeilijk...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 908


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor Vincent » zo sep 20 2015 9:20 am

Wally118 schreef:Ik heb er sowieso bij vermeld dat ze de foto nog wel wat scherper mogen maken bij Optimisation aangezien ik zelf nog niet zo ver ben dat ik dat zelf kan doen in Photoshop.


Ik vind dit wel een beetje een rare stelling...

Het probleem met dergelijke software pakketten is vaak dat er zoveel mee kan en je eigenlijk helemaal niet weet wat je moet doen om het gewenste eindresultaat te bereiken. Laat staan hoe al die functies heten en waar je ze kunt vinden.

Maar als je dus wèl weet wat je wilt doen, namelijk verscherpen, dan heb je toch binnen 1 minuut googelen op je scherm hoe je dat moet/kunt doen?
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto op Xpozer

Berichtdoor iJoost » zo sep 20 2015 10:26 am

Wally118 schreef:Zo handig ben ik (nog) niet met Photoshop... Ik kan dingen wegpoetsen maar contrast curve of unsharp mask zegt mij nog niks... Maar ik ben sowieso van plan om eens op zoek te gaan naar een photoshop cursus... :-)


Zo moeilijk is het niet om een een kleur- en contrastcorrectie te doen. Hier is een beschrijving van hoe je dat kunt doen:

viewtopic.php?p=255120#p255120

De knoppen Levels, Curves en Unsharp mask staan gewoon met die naam in het menu. Moet lukken om die te vinden, toch?
iJoost




Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten