Slecht weer fotoshoot.

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Slecht weer fotoshoot.

Berichtdoor HannahV » di jun 06 2017 2:03 pm

Gewoon een vraag omdat ik eens benieuwd ben...

Stel; je hebt een fotoshoot op locatie. Alles is al doorgesproken en er is een datum geprikt. Alles ziet er prima uit, het spul is opgeladen... en dan kijk je uit het raam 's morgens vroeg en is het totaal onverwachts zwaar rotweer.
Uiteraard heb je vast een plan B... maar die heb ik op dit moment niet (ik fotografeer honden deze hele week, buiten, ik heb geen studio of binnen locatie)

Laat je de shoot doorgaan? Bij welk weer las je het af? Ik ben niet vies van een beetje regen, grijze luchten is helemaal prima, maar ik kan het niet maken om de mensen met hun hond in dit weer naar een bos te laten komen.
Risico van het vak en gewoon lekker doorgaan?

Die van vanmorgen is overigens afgelast.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Slecht weer fotoshoot.

Berichtdoor jettiny » di jun 06 2017 2:36 pm

Altijd zorgen voor een plan B. Indien je dat niet hebt dan kun je gewoon niet anders dan een nieuwe datum prikken.
Een zondag-middag is heel vaak een goede uitwijkdag.

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Slecht weer fotoshoot.

Berichtdoor justme » di jun 06 2017 2:56 pm

Het hangt sterk van jouw, en je klant zijn/haar, verwachting af van zo'n shoot. Als jij 'gewoon' kunt leveren wat men van je gewend is, zou ik gewoon doorgaan. Lekker hondenweer! :)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten