fotoshoot Mallorca

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

fotoshoot Mallorca

Berichtdoor fantasy1402 » zo jan 28 2018 6:18 pm

Hallo,
Ik reis eind mei naar Mallorca en neem uiteraard mijn D3300 met mijn 18-105 vr mm mee.
Ik zou vooral de mooie stranden met blauwe water en landschappen fotograferen.
Alle tips zijn welkom. Ik dacht eraan een B+W Circulair Polarisatiefilter MRC 67 E te kopen en aangezien ik nog geen statief heb een (niet te duur en licht) Joby Gorillapod SLR-Zoom met balhoofd BH1 erbij.
Zouden dit goede aankopen zijn , ik hoor het graag van jullie waarvoor mijn dank !
fantasy1402

Forumlid
Berichten: 9


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: fotoshoot Mallorca

Berichtdoor brasil » zo jan 28 2018 6:48 pm

Met de 18-105mm heb je een veelzijdige lens, vooral voor landschappen is deze ideaal.
Een polarisatiefilter is wel een must voor zo’n reis. Zelf heb ik er 1 van nikon zelf op zitten maar dat zal niet veel uitmaken.

Ik weet niet waar je zit op Mallorca, afgelopen jaar zat ik 1,5wk in Pollenca (niet toeristische deel) en dit jaar ga ik 2,5wk eind sept. Mallorca is fotogeniek en zeker in het voorjaar als alles nog groen en in bloei staat.

Mocht je aan de noordoost kant komen ga dan zeker richting de vuurtoren (Formentor) ‘s ochtend maar nog beter ‘s avonds. Murta beach ligt ook in de buurt, je kan daar niet met de auto komen maar moet een halfuurtje wandelen vanaf de weg naar de vuurtoren, het is een zee inham met azuurblauw water met mooie schittering en schitterende vegetatie.Je kan er ook lekker zwemmen!
Verder is de weg naar het klooster LLuc adembenemend, als je vanaf LLuc naar Port de Sa Colabra rijdt kom je langs schitterende vergezichten op de Tramuntana (berggebied) en eindig je in Sa Colabra waar een geheime vallei ligt.

Google helpt ook om mooie locaties te vinden!

Met groet en een fijne vakantie,

Victor
Nikon ofcourse.
Gebruikersavatar
brasil

Forumlid
Berichten: 47


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: fotoshoot Mallorca

Berichtdoor fantasy1402 » ma jan 29 2018 6:07 pm

Dank je wel en wat denk je van het statief ?
fantasy1402

Forumlid
Berichten: 9


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: fotoshoot Mallorca

Berichtdoor brasil » ma jan 29 2018 7:38 pm

Het statief tsja, daar kan ik weinig over zeggen ik heb er geen ervaring mee.
Met de GorillaPod wordt je wel beperkt tot locaties met muren, keien, hekwerk ed. om de GorillaPod op te zetten. Zelf neem ik een statief mee van Sirui met balhoofd. Daardoor kan ik mijn fototoestel opzetten waar ik wil, op de meest geschikte plek of kom ik net boven obstakels uit.
Nikon ofcourse.
Gebruikersavatar
brasil

Forumlid
Berichten: 47


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten