Welke lens gebruiken

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Welke lens gebruiken

Berichtdoor kel » di mar 10 2020 10:40 pm

Ik mag binnenkort 150 clubgenoten in hun nieuwe fietskloffie fotograferen voor het 'smoelenboek'.
Gebruik ik daarbij het best mijn 50mm 1,4D of toch de 70-200 2,8?

Schrik niet van het grote aantal mensen, ik heb dit vaker gedaan; met een goede assistent.
Ik denk dat ik met de 70-200 op 70 mm toch wat meer [Corona-]afstand kan nemen, maar ben een beetje bang om een paar uur dit gewicht omhoog te moeten houden.

De setting is in een school. Ik probeer in de kantine o.i.d. een plek te vinden met daglicht aan één kant en een achtergrond op grote afstand. Misschien een reflectiescherm er bij. Heb een lange hdmi-kabel om direct het resultaat op een monitor te kunnen bekijken.

[edit] De lenzen worden gebruikt op een D7200.
D90, D7200 | 20 mm 2.8D | 50mm 1.4D | 70-200 2.8G ED VRII | 70-300mm 4.5-6.3 ED VR DX | 18-105mm 3.5-5.6 ED(2x) | SB900
kel

Clublid
Berichten: 49


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke lens gebruiken

Berichtdoor justme » di mar 10 2020 10:47 pm

Heb je geen beschikking tot een statief?

Als je kunt zorgen voor een gelijkmatige belichting over die 150 personen, en ook de settling, dan is dit klusje zo geklaard
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke lens gebruiken

Berichtdoor henkk » di mar 10 2020 11:03 pm

Als het fietskloffie er ook op moet, kun je ook de 50 mm gebruiken. Je afstand is dan toch niet te klein om rare perspectieven te krijgen zoals bij alleen koppen zou gebeuren. En je hebt ook nog een dx dus dan is een 50 mm sowieso al geschikt voor portretten.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten