Live view stand en afstandsbediening.

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Live view stand en afstandsbediening.

Berichtdoor StijnV » do dec 09 2021 5:47 pm

Beste forumleden,

Eigenlijk sinds de aanschaf van mijn d5600 vraag ik mij af hoe het zit met de combinatie van live view en een afstandsbediening. Voor de treinenfotografie die ik doe, gebruikt men veelal een ladder maar een vaak goedkopere oplossing is dan het "hoogstatief" (gewoon een falcon eyes lampstatief van 4m of meer). Dit gebruik ik ook, in combinatie met een HDMI kabel en een omvormer zodat ik beeld heb op mijn telefoon (je ziet dan hetzelfde als bij live view van de camera). Helaas loop ik er tegenaan dat het me niet lukt een benodigde burst aan foto's achter elkaar te schieten d.m.v. een afstandsbediening. De afstandsbediening die ik altijd gebruikte was gewoon een simpele draadloze van het welbekende AliExpress. Voor single shot, bulb en timer werkte dit perfect, maar helaas voor het schieten in continuous shooting niet. Daarom had ik een andere besteld, die vandaag binnen kwam (nml. de Pixel RW-221/DC2), deze heeft helaas hetzelfde probleem. Wanneer ik de afstandsbediening gebruik en zowel op de camera als de afstandsbediening continuous high selecteer, maakt hij slechts 2 foto's waarna de burst alweer stopt. De enige manier waarop het me toch lukt om in cH te schieten, is om bulb te selecteren op de klikker.
Is dit nu de enige manier of zie ik iets (bijvoorbeeld in de instellingen) over het hoofd (ik moet hierbij vertellen dat ik zo ongeveer alle google zoekcombinaties e.d. heb geprobeerd om de oplossing de vinden)?

Hoop dat iemand me kan helpen.

Groeten, Stijn
Laatst gewijzigd door StijnV op do dec 09 2021 5:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
StijnV

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten