Plaatsen van foto's en reageren op foto's

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Re: Plaatsen van foto's en reageren op foto's

Berichtdoor gvdnberg » vr aug 18 2023 9:48 pm

In het nieuwe draadje van Annoh geeft hij een voorbeeld en ik heb daar mijn beleving bij gezet. EEN voorbeeld van mogelijk commentaar op een foto.
Ik zie uit naar een mooie start van een fotobespreekdraadje. Ik kreeg via een pb te lezen dat er bij het forumbeheer meegedacht wordt om dit verder vorm te geven. Ik zie dat naast annoh ook Bert vD actief meewerkt en ik hoop dat er straks met de combinatie van informatie via de Nieuwsbrief, het Forum en het NCN Magazine een goede uitleg is voor een mooi draadje. Een draadje waarmee we elkaar vertellen wat we goed of juist minder goed vinden aan de foto’s die worden gepresenteerd.
En let wel!! Niets is meer subjectief dan de beleving van een foto. Dat betekent dat er geen foute opmerkingen zijn als iemand zijn of haar persoonlijke ervaring met die foto deelt. Als we daar respect voor hebben kunnen we veel van elkaar leren en het zal zeker tot mooiere en meer gewaardeerde foto’s leiden. Ik zie ernaar uit!!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Plaatsen van foto's en reageren op foto's

Berichtdoor annoh » di aug 29 2023 9:08 pm

Ruim 2 weken geleden heb ik voorzichtig een klein baksteentje in de rimpelloze NCN forum vijver gegooid zijnde de start van dit draadje.

Dank voor de vele reacties! In gesprek komen over foto's blijkt een wens die leeft bij leden.

Achter de schermen is ook veel gebeurd gegeven het intensieve mail/belverkeer tussen de mensen die verantwoordelijk zijn voor het Forum, de Nieuwsbrief en het Magazine. Inmiddels zijn teksten en tekstjes voor de verschillende media opgesteld. Super dat dat, ondanks vakanties en andere tijd-slurpende zaken, snel klaar is! Op heel kort termijn krijgt de foto-bespreking een vast hoekje op deze website. Niet iedereen van de club zit op het forum, ook de Nieuwsbrief gaat er aandacht aan schenken. Het Magazine is als medium langzaam, we hebben nog even de tijd om na te denken over hoe het Magazine past in dit geheel. Één troost, we hebben ideeën te over!

Word vervolgd.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Plaatsen van foto's en reageren op foto's

Berichtdoor Peter » di aug 29 2023 10:15 pm

Goed bezig,
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Plaatsen van foto's en reageren op foto's

Berichtdoor MarcoEos70D » wo aug 30 2023 8:01 am

Mooi om te zien hoe dit door diverse mensen concreet handen en voeten wordt gegeven. Goed bezig inderdaad!

En belangrijk, want feedback is (juist) ook voor jonge mensen die net beginnen met fotograferen zo cruciaal. En daar zit de toekomst van clubs als de NCN.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2330


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Plaatsen van foto's en reageren op foto's

Berichtdoor LosGoud » wo aug 30 2023 9:28 am

Gefeliciteerd met die follow-up, Anno. Je had een draadje gestart, gerelateerd aan dit onderwerp, waarop inmiddels een aantal reacties (waaronder die van mezelf) zijn gepost. Ik ben eerlijk geschreven wel benieuwd naar jouw follow-up voor dat draadje?

Ik bedoel deze : viewtopic.php?f=35&t=75436
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Plaatsen van foto's en reageren op foto's

Berichtdoor annoh » wo aug 30 2023 9:45 am

Dag Ben,
Het draadje heb ik een vervolg gegeven. De foto had ik ook al eens ergens anders geplaatst. En op die plek heb ik, zeker mede door jouw commentaar, aangepaste en andere foto geplaatst.
Dank voor reactie.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Plaatsen van foto's en reageren op foto's

Berichtdoor Highlander » vr sep 01 2023 2:48 pm

Het subforum is ondertussen opgepoetst en klaar voor gebruik.
Hier het linkje;
https://forum.nikon-club-nederland.nl/viewforum.php?f=51
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6486


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ben42 en 57 gasten