Instap fotografie, licht

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

Instap fotografie, licht

Berichtdoor Hester » za jan 06 2024 8:13 pm

Ik fotografeer sinds 2 jaar. Ik vind het een uitdaging om alles tegen weinig kosten te doen. Nu heb ik een soort fotostudiootje gebouwd: een oud kledingrek met daar overheen een zwart kleed gedrapeerd van een tientje van MP. Ik zit alleen nog met het licht te klungelen. We hebben wel een bouwlamp maar ik denk dat dat licht te fel is. Wie weet voor mij een houtje touwtje systeem? Ter info: het is om voorwerpen of bloemen te fotograferen. Geen modellen. Alvast dank!
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234


Locatie: Barchem
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Instap fotografie, licht

Berichtdoor annoh » za jan 06 2024 9:28 pm

Een bouwlamp geeft niet zoveel licht. Van de kleur temperatuur wordt je niet heel vrolijk van. Daarnaast is het licht nogal hard.

Er staan diverse goedkope studiosetjes op MP.

Een andere manier is gebruik maken van een LED plafond paneel. Beetje pielen met hout en je maakt er een softbox om heen. Werkt heel goed zo heb ik zelf bemerkt. Ik gebruik deze LED box ook voor product fotografie. Ik heb er een keertje een draadje over geopend.
Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 370


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Instap fotografie, licht

Berichtdoor Hester » za jan 06 2024 9:49 pm

Dank voor je reactie. Wat voor materiaal heb je voor de lamp gespannen?
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234


Locatie: Barchem
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Instap fotografie, licht

Berichtdoor Hester » za jan 06 2024 10:18 pm

Ik heb je beschrijving gevonden.
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234