favorite fotoblad.

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie

Onderwerp:

favorite fotoblad.

Berichtdoor dick » za mar 18 2006 9:33 am

Goedemorgen allemaal,

De meeste van jullie zullen ongetwijveld fotobladen lezen.
Ik vind zelf het blad Focus en Camera erg goed

Welke is bij jullie de favoriet?

Groet
Dick
dick

Forumlid
Berichten: 676


Locatie: zaanstad

Onderwerp:

fotoblad

Berichtdoor gijs sandberg » za mar 18 2006 5:33 pm

Pas op! (grin)
Je bent hier op het territorium van de Nikon Club Nederland, die heeft een eigen blad...


Groeten, Gijs Sandberg, redacteur
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6816


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Kane » zo mar 19 2006 10:45 am

@ Gijs, wil je een URL geven iod waar je wat info over dit Nikon blad kan vinden.... evt meteen aanmelden?
Jan
Kane



Onderwerp:

Berichtdoor Kane » zo mar 19 2006 10:49 am

@ Gijs, Gevonden, gewoon ff goed kijken... 8) dat boet toch de basis van onze hobby zijn :shock:
Jan
Kane



Onderwerp:

Berichtdoor roel » zo mar 19 2006 7:03 pm

Dit forum is inderdaad een onderdeel van de hele site van de Nikon Club Nederland, dus voor diegenen die alleen het forum kennen en de rest van de site nog niet hebben bekeken:

http://www.nikon-club-nederland.nl


Of... bovenaan het forumscherm op "Hoofdpagina" klikken.

:idea:
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor janwerner » wo mar 22 2006 2:36 pm

Het blad Focus is in de loop der jaren steeds beter geworden. Een fijne mix van foto's en apparatuurbesprekingen. Goede druk op relatief dik papier en voor de portfolio van de maand extra dik papier. De prijs van ongeveer 5 euro is een koopje vooral in vergelijking met buitenlandse tijdschriften.

Vroeger gaf ik de voorkeur aan het legendarische fototijdschrift Foto (nl). Zeer goede druk & smaakvol vormgegeven.

Ook het blad P/f (nl) kan ik waarderen. Jammer voor mij gaan er relatief veel bladzijden verloren aan info van de diverse (vak)verenigingen waarvoor het blad ook de spreekbuis is. Maar ik besef dat deze verenigingen noodzakelijk zijn voor het voortbestaan van dit tijdschrift.

De rest van de nederlandse bladen, inclusief het tijdschrift Camera, zijn aan mij niet besteed. De layout is zo erbarmelijk slecht, dat ik er met een boog omheen loop. Dan is/was? er nog een blad dat vroeger Foto&Doka heette, geloof ik, met elke maand weer van die goedkoop ogende modelenfoto's. Ik vroeg mij altijd af wie koopt dat nou?

De buitenlandse bladen vind ik erg duur, vaak slecht gedrukt, rommelig & op te dun papier. Een uitzondering wil ik maak voor het Amerikaanse Black & White Magazine (B&W). Zeer goede druk, dik papier, mooie vormgeving, zeer veel foto's en goede achtergrond informatie. Voor de democratische prijs van 7.75 euro per exemplaar elke maand een compleet fotoboek.
janwerner



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » wo mar 22 2006 8:39 pm

Dag Forumvrienden,

Ik vind het een goede vraag.

Ik koop de laatste jaren weinig tot geen fotobladen. Toch hebben artikelen in die bladen mij vroeger wel beinvloed, zoals die in Colorfoto, Focus, Foto. Tegenwoordig kijk ik veel op websites: o.a. www.photo.net en natuurlijk dit forum.

Een aardige tegenstrijdigheid dus....ik blijf analoog fotograferen met MF objectieven en camera's, maar ik koop geen fotobladen meer en kijk op Inet. :)

Wel koop ik fotoboeken, die soms echt te geef zijn.

AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor janwerner » do mar 23 2006 2:30 pm

Ja fotoboeken mag ik ook graag kopen. Laatst het fotoboek: 'In de schaduw van de welvaart' van Frits Weeda gekocht. Niet goedkoop, maar elke cent waard. Een aanrader.

http://gemeentearchief.amsterdam.nl/alg ... rits_weeda


Complete Works van de Japanse architect Tadao Ando, is een fotoboek dat ik al een tijd wil kopen, maar als ik de 99 euro bij elkaar heb zijn er weer andere dingen die prioriteit hebben. De foto's van zijn bouwwerken zijn adembenemend mooi. Maandenlang heb ik elke week, als ik bij Van Piere in Eindhoven kwam, het fotoboek doorgebladerd, maar op een dag was het verkocht. Nu is het uitverkocht, volgens Van Piere, maar als ik mij niet vergis nog altijd bij de Duitse uitgever Taschen te bestellen.

http://www.taschen.com/pages/en/catalog ... /03344.htm
janwerner



Onderwerp:

Berichtdoor RVK » za mar 25 2006 9:07 am

Geacht forum

Een adres voor fotoboeken, die vele al kennen, maar toch.

Boekhandel De Slechte op de Coolsingel te Rotterdam, zeer veel fotoboeken voor lage prijzen.

Kijk ook eens op tweedehands afdeling fotografie hier zijn soms uitstekende boeken te koop voor weggeefprijzen

(voorbeeld Elsevier foto en film encyclopedy tweede uitgave, in goede conditie voor EUR. 9,90)

Zelf lees ik ColorFoto omdat ik vindt dat ze goede (technische) tests hebben.

Veel informatie haal ik van het internet bv Thom Hogan, hij is meestal goed op de hoogte en redelijk objectief.

Je kunt hem altijd e-mailen en tot nu toe heeft hij mij altijd per omgaande geantwoord.
RVK

Clublid
Berichten: 956


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten