Nikon Quick Start workshop

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie

Onderwerp:

Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Mariekje » wo aug 07 2013 2:38 pm

Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier en ik heb totaal geen ervaring en zat dus ook te denken aan zo'n LOI cursus. Ik ga dat niet doen denk ik, zo aan de reacties te zien.
Maar die Nikon Quick Start workshop lijk me wel wat zeg! Iemand ervaring mee? Ik wil binnenkort ook een camera kopen (wel zo handig :mryellow: ) maar wat raden jullie aan? Of is dit een moeilijke vraag?
Ik wil iig lekker mijn fiets pakken en erop uit gaan beetje foto's schieten! Ja heel gek, ik heb een Iphone en ik maak zoveel foto's altijd en ik vind dat het nu wel is tijd word om een goede camera te gaan halen :D

Graag hoor ik wat van jullie en alle tips zijn welkom.

Groetjes Marieke
Mariekje



Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Kroontje » wo aug 07 2013 3:43 pm

Welkom het Nikon Forum ;)

Heb een nieuw draadje voor je gemaakt.

Groet Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Mariekje » wo aug 07 2013 3:47 pm

Ah super, dank je wel Kroontje!

Groetjes Mariek
Mariekje



Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Gerard de Zwaan » wo aug 07 2013 3:57 pm

Hallo Mariekje

Welkom hier.
Een Nikon Quick Start is op zich niet een cursus maar meer dat je in een halve dag uitleg krijgt over je camera en je krijgt ook wat tips mee over fotografie. Het wel aan te raden om hier mee te doen als je geen cursus wild. Als je het doet moet je proberen om in de ochtend de Quick Start te nemen zo dat in de middag kunt oefenen met de mee gekregen tips.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Mariekje » wo aug 07 2013 4:06 pm

Hoi Gerard,

Ja dat begreep ik al een beetje idd. Echt een workshop, duurt ook niet heel lang, uurtje of 3 las ik als ik het goed heb. Oh ja dat is wel een handige tip. Ik ga dat zeker doen die workshop, lijk me erg leuk en interessant. Maar eerst een camera! Moeilijk!
Mariekje



Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Gerard de Zwaan » wo aug 07 2013 4:10 pm

Je hebt wel een eigen camera nodig om mee te kunnen doen, Er zijn hier op het forum wel genoeg tips over.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Mariekje » wo aug 07 2013 5:22 pm

Ja ik ga zeker een eigen camera halen, maar nu zie ik op de Nikon website dat je nu alleen nog in augustus kan aanmelden. Zijn die workshops niet het hele jaar?
Mariekje



Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor a vgastel » wo aug 07 2013 5:40 pm

Heb je deze gezien.
http://www.kamera-express.nl/header-en- ... -workshop/
En wat denk je van deze en ga mee op de ncn uitjes daar leer je ook veel en vragen staat vrij en al doende leer en plaats foto,s.
http://www.nikon-club-nederland.nl/nikonclub/
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Mariekje » wo aug 07 2013 7:05 pm

Ja ik wil zowiezo eerst die workshop gaan doen! Maar ik vroeg mij af of dat heel het jaar door is.

En leuk ook die 2e link. Dank je wel voor de info!
Mariekje



Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Gerard de Zwaan » wo aug 07 2013 7:53 pm

Ik heb de Quick Start ook gevolgd(toen een aanbieding). Bij aanmelding kon ik ook maar 2 of 3 maanden voor uit bekijken en boeken. Zo als ik al zij krijg je wat tips mee en bij NCN leer je wat van elkaar. Ik heb nog niet eens over hoe gezellig een NCN uitje kan zijn.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Mariekje » wo aug 07 2013 8:41 pm

Gerard de Zwaan schreef:Ik heb de Quick Start ook gevolgd(toen een aanbieding). Bij aanmelding kon ik ook maar 2 of 3 maanden voor uit bekijken en boeken. Zo als ik al zij krijg je wat tips mee en bij NCN leer je wat van elkaar. Ik heb nog niet eens over hoe gezellig een NCN uitje kan zijn.



En wanneer heb jij dan die cursus gedaan als ik vragen mag? Lijk mij dan wel dat het heel het jaar door is en dat je je elke maand gewoon kan aanmelden..
Lijk me zeker leuk ook zo'n NCN uitje. Maar goed, eerst maar een camera kopen hahaha :D
Mariekje



Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Gerard de Zwaan » wo aug 07 2013 9:11 pm

Mariekje schreef:
Gerard de Zwaan schreef:Ik heb de Quick Start ook gevolgd(toen een aanbieding). Bij aanmelding kon ik ook maar 2 of 3 maanden voor uit bekijken en boeken. Zo als ik al zij krijg je wat tips mee en bij NCN leer je wat van elkaar. Ik heb nog niet eens over hoe gezellig een NCN uitje kan zijn.



En wanneer heb jij dan die cursus gedaan als ik vragen mag? Lijk mij dan wel dat het heel het jaar door is en dat je je elke maand gewoon kan aanmelden..
Lijk me zeker leuk ook zo'n NCN uitje. Maar goed, eerst maar een camera kopen hahaha :D

Ik was er in februari of maart dit jaar, ik kon toen i.v.b. met de aanbieding tot en met 31 januari aanmelden.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Mariekje » wo aug 07 2013 9:48 pm

Ohhh ok, dan weet ik genoeg, dank je wel voor je antwoord Gerard!

Groetjes
Mariekje



Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor Gerard de Zwaan » wo aug 07 2013 10:09 pm

Geen dank Marieke
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Quick Start workshop

Berichtdoor poemba2000 » wo aug 14 2013 1:14 pm

Ik heb het vorig jaar gedaan n.a.v. aankoop toemalige Camera. Ik kon 2 maanden later terecht maar heb er niet veel aan gehad. Je kreeg de basis uitleg en een aantal tips over compositie. Ik had de handleiding al gelezen en las veel op forums. Ook keek ik veel filmpjes op you-tube (voor een beginner echt een aanrader om te doen) Daarmee bleek ik alles al te weten wat de fotograaf vertelde, en daardoor vond ik de theorie oersaai. We zijn later even het park ingegaan voor wat praktijk en ook hier verveelde ik me omdat de rest hun handleiding nog geeneens gelezen had en dus constant "domme" vragen stelden waardoor de fotograaf druk bezig was de handleiding voor te lezen.
Je leerde hier
1. driehoek belichting wat doet wat. langere sluitertijd = beweging, snel = bevriezing
2. Verschillende standen v/d camera
Ik kon me voorstellen dat het voor de meeste daar leerzaam en leuk was, voor mij was het echt te basis.


Het was in mijn geval €15,- incl toegang tot het park dus lekker goedkoop maar als je een beetje leergierig bent en er voor wilt gaan raad ik je een "echte" cursus aan, die naast de basis van driehoek belichting en verschillende standen ook de basis voor compositie, gebruik flitser en nabewerking uitlegt. en evt. een vervolg hierop. Maar vooral door te doen leert men. En je foto's te laten beoordelen (kritisch) en ook met de tips die je krijgt wat te doen. (niet doen om alleen pluimpjes ontvangen)
poemba2000




Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten