Mijn website

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie

Onderwerp:

Mijn website

Berichtdoor erikcreugers » vr nov 29 2013 11:57 pm

Ik vind nergens op het forum een topic om je eigen website te promoten. Dus dan doe ik het hier...
Na lange avonden html en php schrijven, meer dan tien keer de database opnieuw verwijderd te hebben, de nodige nachtelijke uren doorgewerkt met de nodige flessen cola leeggedronken te hebben, foto's gecropt te hebben en na veel, heel veel vloeken is mijn website eindelijk klaar. Ik zou het bijzonder prettig vinden als jullie mijn site zouden willen bezoeken en in het gastenboek een reactie achterlaten. Mijn website is te vinden op http://www.erikisonline.nl...
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor Jumpjiving » za nov 30 2013 12:18 am

Ben even wezen kijken.
Wel kritisch blijven op de kwaliteit van de foto's
Rommel websites zijn er genoeg.
Jumpjiving

Forumlid
Berichten: 1449


Locatie: Wageningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor drumsix » za nov 30 2013 12:24 am

Erik,
complimenten voor je site. Zie dat je youtheme gebruikt. is je cms Joomla of heb je echt van scratch af aan gebouwd?
(aan het tab tekentje te zien is het idd Joomla)

Ik zou bij je portfolio de foto indeling anders opzetten. Nu is alles strak en naast elkaar geplakt.
Komt wat rommelig over. Ruimte er tussen geeft al wat meer rust.

Voor de rest heel netjes.

Bas
Die ene foto............
D7000 | 17-50 2.8 | 70-300 | 35 1.8 | 90 2.8
Flickr
Gebruikersavatar
drumsix

Forumlid
Berichten: 208


Locatie: Oosterhout
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor erikcreugers » za nov 30 2013 1:12 am

drumsix schreef:Erik,
complimenten voor je site. Zie dat je youtheme gebruikt. is je cms Joomla of heb je echt van scratch af aan gebouwd?
(aan het tab tekentje te zien is het idd Joomla)

Ik zou bij je portfolio de foto indeling anders opzetten. Nu is alles strak en naast elkaar geplakt.
Komt wat rommelig over. Ruimte er tussen geeft al wat meer rust.

Voor de rest heel netjes.

Bas

Ik gebruik idd Joomla met een Youtheme template die ik deels heb aangepast aan mijn 'eisen'. De portfolio moet inderdaad nog worden aangepakt. Maar het belangrijkste is dat er al iets te zien is ;) het is vanaf nu puur fine tunen van het geheel.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor MartijnM » za nov 30 2013 7:05 am

Ziet er leuk uit als eerste aanzet (zeker als dit een eerste keer is). Nu idd nog 'tunen'...

Wat IK nooit zou doen is alle apparatuur ed vermelden wat je hebt. Samen met jouw adres in de contactinfo heb je nu een soort van 'boodschappenlijstje' online gezet... ;-)
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor Kroontje » za nov 30 2013 9:13 am

Ik vind nergens op het forum een topic om je eigen website te promoten. Dus dan doe ik het hier...

Dus bij deze maar hier ;) Je heb een punt ;) alv 2014 dan maar vertellen :-)

Wel even bekeken. Kom niet verder, omdat ik teveel open moet zetten. Met name zooi van Google :-)
Kroontje



Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor erikcreugers » za nov 30 2013 9:19 am

MartijnM schreef:Ziet er leuk uit als eerste aanzet (zeker als dit een eerste keer is). Nu idd nog 'tunen'...

Nee, dit is zeker niet mijn eerste website die ik bouw. In 2004 afgestudeerd als webdesginer. Destijds gevolgd als vervolg op mijn grafische opleiding nadat ik in de WW zat. Mijn casemanager bij het UWV had alleen oor voor mijn grafische verleden, en vond dus dat ik meer dan 10 jaar na het behalen van mijn grafische diploma, waar ik nooit iets mee heb kunnen doen omdat ik als een van de laatsten klassiek (dus nog met veel handwerk, filmmontage etc) geschoolde nooit werk heb kunnen vinden in de grafische industrie die inmiddels volledig over was aan het gaan op desktop publishing. Alleen nooit echt iets mee gegaan dan alleen wat verenigingssites opgezet en onderhouden. (Om helemaal van handwerk naar elektronisch werken in de grafische industrie over te kunnen gaan, zou ik ruim 10 jaar achterstand moeten hebben ingehaald. Iets dat ze anno 2013 nog steeds niet begrijpen bij het UWV als ze iemand laten bij- of omscholen).

MartijnM schreef:Wat IK nooit zou doen is alle apparatuur ed vermelden wat je hebt. Samen met jouw adres in de contactinfo heb je nu een soort van 'boodschappenlijstje' online gezet... ;-)

Bedankt voor de tip. Ik ben geen eigenaar van cameraspeciaalzaak. Als "beroepswerkloze" heb ik alles bi elkaar moeten sparen. Pagina dus snel verwijderd....

Overigens bedankt voor het compliment!
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor DannySan » za nov 30 2013 10:14 am

Hoi Erik,

mooi werk hoor als je dat zelf helemaal kunt programmeren; mijn site heb ik deels vanaf een template gebouwd (ik vind het wel heel leuk om te doen hoor, maar het ontbreekt me ook gewoonweg aan tijd).
Hieronder wat ik - mijn persoonlijke mening dus - van je site vindt; gewoon opmerkingen hoor, doe ermee wat je wilt.

Je home-page vindt ik mooi, lekker 'anders'; de schuine lijn en de boom doen het leuk.
De camera ertussen in... weet ik niet precies of ik dat wat vind, je bent fotograaf natuurlijk; maar ok.
Je intro-stukje wisselt tussen de u- en de jij-vorm; is dat bewust?

De pagina 'over mij'; je bent fotograaf... áls je dan een foto van jezelf plaatst doe dan een echt mooie?
Als ik dit zo zie (en heb nog niets van je portfolio gezien) dan denk ik 'owh, is dít de kwaliteit'?

Op de pagina TFP Photoshoots spreek je over "Time for Print" maar in de 1e zin over "Time for pictures"?
In de tekst staat nog een stukje "Dit tevens de enigste tegenprestatie die ik van jou vraag." Ik zou de tekst op je hele site nog even goed nalezen :wink:
Ook verwijs je op die pagina naar je Facebook-pagina, maar waar is de link daar naartoe? Het liefst zou ik het woordje 'facebook pagina' dan meteen ook als link zien naar die pagina.
Mensen surfen tegenwoordig 'responsive'; dus ik lees 'wellicht komt je foto ook op de facebookpagina' en denk "nu zien" maar ik kan het niet meteen zien/klikken..

De portoflio-pagina is lekker overzichtelijk; maar ik 'mis' de "terug naar boven" knop als ik helemaal naar beneden ben gescrolled.

Je verwijst in je site ook op de pagina fotowandelingen naar de "meest gestelde vragen" maar... die zie ik niet terug in je menu?
Als ik over 'contact' hover zie ik wel "vraag en antwoord"... ik zou uniformiteit beter vinden eerlijk gezegd; en contact en veelgestelde vragen (FAQ) zou ik apart van elkaar houden.

Die pagina 'vraag en antwoord' vind ik leuk gemaakt; ook hier het gebruik van de u en jij vorm doorelkaar.
Het stukje over het commercieel gebruik van de foto komt nogal 'bruusk' over; ik zou dat herschrijven.
Wel 'apart' dat je op 1 pagina aangeeft lid te zijn van het Nikon forum, maar bij de veelgestelde vragen over 'Ik zoek informatie over een Nikon camera. Kun jij mij hieraan helpen?' de site van Hans Braakhuis promoot...
Waarom daar dan ook niet de Nikon Club Nederland?

Als laatste opmerking wil ik nog aanvullen: je spreekt veel over TFP, het is duidelijk dat je dat graag doet (of wilt gaan doen)? Het is niet duidelijk welke van de twee dat is.
De Facebook-pagina waar je naar verwijst zie ik - als link - niet terug; en in je portfolio zie ik ook geen enkele TFP foto?
Voor een potentieel model wat graag portfolio-foto's zou willen laten maken is een foto van "Kakkert Schinnen" natuurlijk niet zo interessant. :wink:

Je hebt me wel weer inspiratie gegeven voor dingen die ik op mijn site weer aan zou willen passen :mrgreen:
Hoop dat je hier wat aan hebt, en vergeef me het 'geleuter' over hoe iets taalkundig 'zou moeten' (werk op een reclamebureau).

Groet Danny
Laatst gewijzigd door DannySan op za nov 30 2013 11:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3859


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor Ivan10 » za nov 30 2013 10:56 am

Mooie site! Leuke blog items ook, het is allemaal veel werk! Petje af. Alleen dus nog wat redactioneel werk doen, als ik Dannysan lees :-)
De foto overzichten zijn mooi.
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor Arie Vigelius » za nov 30 2013 11:11 am

Complimenten! Kijk nog even goed naar de spelling. Op de homepage al twee opvallende fouten ..... "nieuwschierig" en "biedt ik". Is niet nodig en doet afbreuk.
Gebruikersavatar
Arie Vigelius

Forumlid
Berichten: 563


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor CaptainHook » za nov 30 2013 11:13 am

tip: kijk alles nog eens goed door op stijl EN grammatica fouten... :idea: staat een beetje slordig op je site... :(

En als je dan website bouwer/grafisch ontwerper bent, had ik minstens verwacht dat het standaard favico file niet het Joomla logo is. :wink2:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor Sandervb » za nov 30 2013 11:24 am

Leuke site (ook meteen maar een berichtje achtergelaten ;) )

Wel zou ik er inderdaad snel modelfoto's toevoegen aan je portfolio dat spreekt toekomstige modellen een stuk meer aan dan.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mijn website

Berichtdoor erikcreugers » za nov 30 2013 6:09 pm

Dank voor alle opmerkingen en aanwijzingen. Vanavond als ik weer thuis ben, ik zit nu in de trein met de iPad om mijn schoot, za ik de site nog eens helemaal onder de loep nemen. Sommige dingen waren mij inderdaad nog niet opgevallen, en zijn dus zaken die ik aanpak.

Helaas hebben er zich nog geen modellen gemeld. Maar alleen twee achternichtjes van mij. Met mijn nichtjes moet ik nog overleggen of ik deze foto's op de site mag plaatsen. Immers, dit waren geen TFP-modellen maar een vraag van mijn nichtjes.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten