Cursus kinderfotografie in omgeving Tilburg?

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie

Onderwerp:

Cursus kinderfotografie in omgeving Tilburg?

Berichtdoor WernerH » zo mei 18 2014 9:51 am

Sinds enkele maanden ben ik de trotste vader van het land!
Dat is dan ook een van de redenen dat ik mijn camera tegenwoordig veel en veel meer gebruik i.p.v. alleen tijdens een dagje weg of vakantie.

Ik loop al veel langer met het idee, maar nu ik de camera meer en meer gebruik wil ik binnenkort een nieuwe aanschaffen, omdat ik tegen wat beperkingen aan loop met de huidige.
Om de nieuwe camera nog beter te benutten ben ik op zoek naar een goede (betaalbare) cursus kinderfotografie. Ik merk dat ik blijf hangen in dezelfde composities en dat de meeste foto's "mislukken" door verkeerde instellingen etc, daarom zoek ik een cursus die mij kan helpen verder te ontwikkelen op alle vlakken :-)

Hebben jullie aanraders?
Met vriendelijke groet, Werner

D7100 / 18-105 / 55-300 / 35 1.8 / Lowepro Apex 140 AW / Velbon Sherpa 450R / ?

Flickr
Gebruikersavatar
WernerH

Forumlid
Berichten: 102


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Cursus kinderfotografie in omgeving Tilburg?

Berichtdoor Remco v/d Sanden » zo mei 18 2014 10:25 am

Ik zou zelf zo niemand weten hier die dat doet. En diegene die het misschien zouden kunnen doen tsja... Laheye lijkt me sterk, Neven fotografie misschien? Nog nooit iemand gezien die dat hier in de regio aanbied op toegelegd is.

Maar ik denk dat een basisicursus fotografie, een hobbymaat oid een zeer bruikbaar iets zou zijn. Een basiscursus over hoe je je camera bedient, instelt etc. is namelijk op alle vlakken toepasbaar, van kind tot huwelijk. Zaken als compositie zijn ook wel regeltjes voor.
Een simpele tip is kijken, veel kijken naar werk van anderen en probeer het eens na te maken. Kijken of het je lukt om een compositie na te doen, proberen te begrijpen waarom die hoek, die hoogte, of juist dat licht een foto maakt tot wat hij is. En dan proberen het toe te passen onder je eigen wensen en onderwerpen.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Cursus kinderfotografie in omgeving Tilburg?

Berichtdoor JvdKooij » zo mei 18 2014 11:51 am

is dit iets: http://vinkacademy.nl/workshop-kinderfotografie/

Ik heb zelf geen ervaring met haar workshops, maar ik heb wel van verscheidene mensen positieve reacties gehad daar over.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Cursus kinderfotografie in omgeving Tilburg?

Berichtdoor Jahoe » vr aug 22 2014 11:04 pm

Beetje late reactie, maar FotoClass uit Oss heeft een workshop Kinderfotografie in het assortiment: http://www.fotoclass.nl/index.php/164/k ... ie-outdoor
D500 / Z6 en een hoop glas
Jahoe

Clublid
Berichten: 347


Locatie: Grave
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten