Workshop model fotografie

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie

Onderwerp:

Workshop model fotografie

Berichtdoor LKSD750 » za aug 31 2019 12:52 am

Hallo,

Ik ben sinds kort weer begonnen met fotografie, heb mijn D70 vervangen voor een D750 met 24-120 lens. Daarnaast had ik nog de eerste generatie 70-200 f2.8 VR 1 en een 50mm 1.8 AF-S erbij aangeschaft. Nu heb ik mij uitgebreid verdiept in portret fotografie en ook al het een en ander uitgeprobeerd. Ik zou nu graag een workshop willen volgen om verdere praktijk ervaring en tips op te doe. Vooral het werken met modellen, de omgang en een goede manier om modellen te vinden die met een beginner willen samenwerken. Ik weet, een hoop verschillende vragen maar ik hoop dat de vele ervaren en minder ervaren mede Nikon club leden en forum leden mij wellicht een stuk verder opgang kunnen helpen. Zo wil ik graag veel kunnen oefenen maar ook een goede basis praktijk te hebben om op te kunnen bouwen.

Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen en een groentje op weg te helpen!

Gr. Leo
LKSD750

Forumlid
Berichten: 6


Locatie: Sittard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor MartinT » wo sep 04 2019 3:11 pm

Leo,workshops bij ons kun je alleen volgen als je clublid bent.
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor schilder » wo sep 04 2019 8:54 pm

even op internet zoeken er zijn genoeg fotograven die een workshop geven.
nadeel is de hogere prijs of er veel cursisten zodat je geen tijd krijgt om foto's te maken.
gewoon in de buurt zoeken en proberen.
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor LKSD750 » vr sep 06 2019 6:12 pm

Hallo, ik ben al lid! Nog aan het wachten op de clubpas, dus nog niet ingevoerd. Bedankt voor de antwoorden.
LKSD750

Forumlid
Berichten: 6


Locatie: Sittard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor Taco1973 » vr sep 06 2019 9:00 pm

Weet niet wat voort nivo opleiding of welke lokatie je iets zoekt, maar ik volg zelf een meerjarige opleiding aan de fotoacademie in Amsterdam en het nivo ligt daar erg hoog.Ik zag net dat ze ook losse portretfotografie cursussen aanbieden, dus misschien kan dat interessant zijn.
https://www.fotoacademie.nl/workshop-portretfotografie-studio-locatie-
D750 & D7200
Nikkon 24/2.8, 35/1.8 & 50/1.8 mm, Tokina 100mm/2.8 & Nikkor 200–500

Instagram
Site
Gebruikersavatar
Taco1973

Clublid
Berichten: 66


Locatie: Rolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor LKSD750 » vr sep 06 2019 11:34 pm

Bedankt, ga ik eens verder bekijken, zie wel dat een solide basisnivo vereist is en ik ben net een maand bezig..
LKSD750

Forumlid
Berichten: 6


Locatie: Sittard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor DannySan » za sep 07 2019 8:46 am

Hoi Leo, welkom op dit forum en wat 'n leuke tak van fotografie ben je in geïnteresseerd!
Je geeft zelf aan dat je net een maand bezig bent, en ik zou je daarom een tweetal 'wegen' kunnen voorstellen:
Leer je camera en objectieven eerst kennen, wat kun je er mee (en wat niet) en ga dan beginnen met 'om je heen modellen' zoals (indien beschikbaar natuurlijk) je eigen familie, buren, mensen uit de sociale omgeving, clubjes en dergelijke. Zo ben ik ook begonnen. Zij zijn vaak wat vergevingsgezinder mocht je niet de uitkomst krijgen die je had verwacht of dat het qua communicatie en dergelijke misloopt.

Of je kunt een basiscursus volgen, het lijkt me dat er genoeg aanbod is (of dat nu online of offline is). Ik heb zelf een fotografe hier uit mijn omgeving van 'ik doe maar wat in auto' naar 'portretfotografe' gecoached maar dat was meer omdat ze hulp vroeg, de klik was er en het was gezellig.
Hier vragen stellen kan natuurlijk altijd, Youtube is een grote vriend ook en vooral: veel shooten (heel veel), dat is de beste leercurve. Succes!
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor robcctje » do sep 12 2019 6:15 pm

Hoi Leo

Als je tijd hebt,ga naar Arcen,naar Elfia op 21 of 22 september.
Daar komen erg veel modellen die graag op de foto willen.
Kijk maar eens op Google naar Elfia.

Gr Rob
Gebruikersavatar
robcctje

Clublid
Berichten: 1386


Locatie: Nordhorn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor LKSD750 » za sep 21 2019 5:16 pm

Bedankt voor deze nuttige tips!
LKSD750

Forumlid
Berichten: 6


Locatie: Sittard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor Wally118 » zo sep 29 2019 7:22 am

Je zou ook eens kunnen kijken in België. Daar heb je het volwassenonderwijs waar ook digitale fotografie wordt gegeven. Ik zelf heb daar ook het hele traject doorlopen (en ben er nu nog steeds bezig) en daar worden je echt alle kneepjes van de camera geleerd. Kijk maar eens op Cursa.
Het mooie is dat opleidingen in België zwaar worden gesubsidieerd en daar kun je als Nederlander dus ook van meegenieten. De cursus fotografie bestaat uit minimaal 3 modules (die elke ongeveer een half jaar duren) en kosten €110,- per module. Daarna kun je ook nog altijd verder gaan met Photoshop als je dat zou willen. Het pakket is daar dus erg breed.
Wat betreft het aansturen van modellen, ik denk niet dat daar een cursus voor wordt gegeven. Hier zul je inderdaad eens een workshop voor moeten volgen bij een fotograaf. Ik denk dat het aansturen van een model ook iets is dat je moet liggen. Ik zelf heb er totaal niks mee en ik vind het ook verschrikkelijk als ik de hele tijd moet zeggen doe dit, doe dat, doe zus of zo...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Workshop model fotografie

Berichtdoor CeesNikon » zo sep 29 2019 1:32 pm

[Deleted]
CeesNikon

Forumlid
Berichten: 23


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten