Fotocursus/opleiding

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie

Onderwerp:

Fotocursus/opleiding

Berichtdoor Roosje11 » wo jun 10 2020 4:25 pm

Goedendag iedereen!

Al een tijd ben ik aan het denken om een opleiding of cursus in de fotografie te gaan beginnen. Er zijn echt tal van opleidingen en cursussen.
Na een tijdje googlen kwam ik uit op o.a. de basisopleiding aan de fotovakschool. Hebben jullie hier misschien ervaringen mee? Of misschien een andere goede cursus/opleiding om mee te beginnen?

Alle tips en advies zijn welkom!

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes, Roos
Roosje11

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fotocursus/opleiding

Berichtdoor Karina2 » wo jun 10 2020 9:19 pm

Hallo Roos,

Zelf ben ik ook gestart door de basisopleiding aan de fotovakschool te volgen. Ik heb dat als een prima start ervaren, waarbij theorie en praktijk direct hand in hand gaan. De docenten die ik had legden duidelijk uit, waren gemotiveerd en vonden het geen enkel probleem om iets meerdere keren uit te leggen als iets niet direct duidelijk was. Ook vond ik het leuk om het klassikaal met anderen te volgen. Je deelt immers dezelfde interesse. Je ziet wat anderen maken, hoort waar zij tegenaan lopen en hoe zij dat oplossen en kunt eventueel samen opdrachten uitvoeren.
Zowel tijdens de les als thuis voor huiswerkopdrachten ging je fotograferen. De volgende les kreeg ieder persoonlijk feedback op zijn/haar gemaakte werk waar je mee verder kon. Het enige wat ik jammer vond is dat flitsen niet/nauwelijks in de basisopleiding behandeld werd, maar daar zijn vervolgopleidingen voor. Daar staat tegenover dat je redelijk vlot de basisopleiding kan afronden, waarmee je een goede basis hebt om die door eigen ervaring of vervolg cursussen verder te ontwikkelen.
Veel succes met het maken van je keuze en als je besluit de opleiding te volgen, dan wens ik je daar veel plezier mee!

Hartelijke groeten,
Karen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten