Naar Amerika

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Re: Naar Amerika

Berichtdoor Karina2 » za apr 06 2024 2:16 pm

Volledigheidshalve, mijn eerdere opmerking in dit topic is gebaseerd op mijn eigen ervaringen en die van 2 stewardessen uit mijn vriendenkring, die ieder al meer dan 20 jaar vliegen. De stewardessen gaven aan dat de behandeling nog weleens per luchthaven kan verschillen.
De ‘incidenten’ deden zich bij mij voor nog geen 2 weken geleden op de luchthaven van Kuala Lumpur en afgelopen december in Faro, terwijl de heenvluchten vanaf Schiphol geen enkel probleem opleverden. Ik weet dat beide niet tot de VS behoren en het gaat misschien 99 van de 100 keer goed, maar je zult maar net die ene zijn.

Of het “onnodig complex doen” is of gewoon onderdeel is van je reisvoorbereiding om de voorschriften voor het vliegen door te nemen en overeenkomstig te handelen, laat ik ter beoordeling aan een ieder zelf over. Mij lijkt het de ‘moeite’ waard om voor jezelf gedoe te voorkomen en in het belang van jezelf, medepassagiers en bemanning.

Ik weet niet of je met KLM vliegt, maar hierbij de passage over elektronica in handbagage die bij mijn KLM-ticket hoorde:

“U mag 15 apparaten met een lithiumbatterij tot 100 Wh meenemen, net als 20 losse lithiumbatterijen of powerbanks tot 100 Wh. Als u een lithiumbatterij tot 160 Wh in uw handbagage wilt meenemen, in een apparaat of als losse batterij, moet u hiervoor toestemming vragen. Batterijen groter dan 160 Wh zijn nooit toegestaan. De apparaten en batterijen mogen niet beschadigd, kapot of teruggeroepen zijn. Houd er rekening mee dat u de batterijen niet mag opladen aan boord.
Verpak elke batterij afzonderlijk in de originele verpakking. Heeft u die niet meer? Bedek de contactpunten dan met niet-geleidende tape en verpak de batterijen in aparte plastic zakjes.”

De door Brutus aangeraden suggestie lijkt me dan ook een goede.
Online
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1584


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Naar Amerika

Berichtdoor EdvandeZilver » za apr 06 2024 2:38 pm

Een heleboel overbodige suggesties.
Mijn ervaring voor wat het waard is: 4 keer USA, foto rugzak met 2 bodies, 3 objectieven, 5 accu's waarvan 3 los in een vakje, 3 laders plus kleine laptop als handbagage mee aan boord.
Slechts één keer op O'hare tas open hoeven doen en het geheel met alleen de laptop uit de tas door de scanner. Er werd zorgvuldig mee omgesprongen. Met een vriendelijk "ja knikje" mocht ik het weer inpakken en mij tocht naar de uitgang voortzetten.
Online
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3154


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Naar Amerika

Berichtdoor jan24 » za apr 06 2024 5:55 pm

Ik vlieg met United Airlines.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1827


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten