Re: Naar Amerika
Geplaatst: za apr 06 2024 2:16 pm
Volledigheidshalve, mijn eerdere opmerking in dit topic is gebaseerd op mijn eigen ervaringen en die van 2 stewardessen uit mijn vriendenkring, die ieder al meer dan 20 jaar vliegen. De stewardessen gaven aan dat de behandeling nog weleens per luchthaven kan verschillen.
De ‘incidenten’ deden zich bij mij voor nog geen 2 weken geleden op de luchthaven van Kuala Lumpur en afgelopen december in Faro, terwijl de heenvluchten vanaf Schiphol geen enkel probleem opleverden. Ik weet dat beide niet tot de VS behoren en het gaat misschien 99 van de 100 keer goed, maar je zult maar net die ene zijn.
Of het “onnodig complex doen” is of gewoon onderdeel is van je reisvoorbereiding om de voorschriften voor het vliegen door te nemen en overeenkomstig te handelen, laat ik ter beoordeling aan een ieder zelf over. Mij lijkt het de ‘moeite’ waard om voor jezelf gedoe te voorkomen en in het belang van jezelf, medepassagiers en bemanning.
Ik weet niet of je met KLM vliegt, maar hierbij de passage over elektronica in handbagage die bij mijn KLM-ticket hoorde:
“U mag 15 apparaten met een lithiumbatterij tot 100 Wh meenemen, net als 20 losse lithiumbatterijen of powerbanks tot 100 Wh. Als u een lithiumbatterij tot 160 Wh in uw handbagage wilt meenemen, in een apparaat of als losse batterij, moet u hiervoor toestemming vragen. Batterijen groter dan 160 Wh zijn nooit toegestaan. De apparaten en batterijen mogen niet beschadigd, kapot of teruggeroepen zijn. Houd er rekening mee dat u de batterijen niet mag opladen aan boord.
Verpak elke batterij afzonderlijk in de originele verpakking. Heeft u die niet meer? Bedek de contactpunten dan met niet-geleidende tape en verpak de batterijen in aparte plastic zakjes.”
De door Brutus aangeraden suggestie lijkt me dan ook een goede.
De ‘incidenten’ deden zich bij mij voor nog geen 2 weken geleden op de luchthaven van Kuala Lumpur en afgelopen december in Faro, terwijl de heenvluchten vanaf Schiphol geen enkel probleem opleverden. Ik weet dat beide niet tot de VS behoren en het gaat misschien 99 van de 100 keer goed, maar je zult maar net die ene zijn.
Of het “onnodig complex doen” is of gewoon onderdeel is van je reisvoorbereiding om de voorschriften voor het vliegen door te nemen en overeenkomstig te handelen, laat ik ter beoordeling aan een ieder zelf over. Mij lijkt het de ‘moeite’ waard om voor jezelf gedoe te voorkomen en in het belang van jezelf, medepassagiers en bemanning.
Ik weet niet of je met KLM vliegt, maar hierbij de passage over elektronica in handbagage die bij mijn KLM-ticket hoorde:
“U mag 15 apparaten met een lithiumbatterij tot 100 Wh meenemen, net als 20 losse lithiumbatterijen of powerbanks tot 100 Wh. Als u een lithiumbatterij tot 160 Wh in uw handbagage wilt meenemen, in een apparaat of als losse batterij, moet u hiervoor toestemming vragen. Batterijen groter dan 160 Wh zijn nooit toegestaan. De apparaten en batterijen mogen niet beschadigd, kapot of teruggeroepen zijn. Houd er rekening mee dat u de batterijen niet mag opladen aan boord.
Verpak elke batterij afzonderlijk in de originele verpakking. Heeft u die niet meer? Bedek de contactpunten dan met niet-geleidende tape en verpak de batterijen in aparte plastic zakjes.”
De door Brutus aangeraden suggestie lijkt me dan ook een goede.