Vertrouwd kopen via internet?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Vertrouwd kopen via internet?

Berichtdoor Ronald1953 » do jul 31 2008 8:37 pm

Hallo,

Ook ik ben Nikonfiel. Het begon ooit met een Nikkormat FTN, nu staat naast mij nog mijn oude FE2 met Nikkor 35-105 zoom. Boven liggen nog 28 en 85 mm Nikkor objectieven. (Kopen?). Sinds enige jaren werk ik uitsluitend met digitale Nikon Coolpix-jes, zoals de 3700 en, nadat ik die uit mijn handen liet vallen, de P60. Die laatste ligt nu in Beverwijk omdat ik allerminst te spreken ben over de kwaliteit van de foto's. Een flinke kras op het imago van Nikon, wat mij betreft. Hopelijk maakt Nikon er wat van.

Ik wil eigenlijk ook weer een (D)SLR. Omdat ik veel met de fiets onderweg ben, moet het eigenlijk "best wel scherp en ook wel contrastrijk, verpakt in een compacte superzoom op kleine body" zijn, ter grootte van een pakje boter dus. Dat gaat niet lukken, en ik heb nu zo'n beetje besloten voor de D60 + Nikkor 18-200.

Nu nog kiezen voor een dealer. Hier in de buurt zit Cameraland(.nl) die €999 voor de combinatie rekent, maar Tante Post en haar concullega's zijn bereid om mij artikelen uit Urk, Capllen a/d IJssel of waar dan ook te bezorgen, met een totaalprijs die zo'n €60 lager zou kunnen komen te liggen. Mooi voor een extra tas, of zo, dus.

Maar indien de nieuwe aanschaf net als de P60 ook weer naar het servicepunt in Beverwijk gebracht moet worden, dan is het wel prettig je voor garantie te kwalificeren door met een product aan te komen dat redelijk wit in NL is aangekomen (toch?).

Dus nu mijn vraag: wat zijn de ervaringen met diverse prijsbrekers die (uitsluitend of ook) via internet leveren. Leveren ze wat ze (meestal) op de internetsite beweren: witte import, of loop ik het risico om iets te kopen dat wellicht wel via het Koninkrijk der Nederlanden naar NL komt, maar bij Nikon NL niet voor garantie/service in aanmerking komt? Ik heb bijvoorbeeld gehoord van imposrt via Mauritius.

En nu ik aan het posten ben, meteen maar vraag 2: op internet lees ik commentaren die doen vermoeden dat er behoorlijke variaties in kwaliteit kunnen zijn, tussen verschillende exemplaren (van hetzelfde objectief natuurlijk). Is dat zo?

Bedankt voor de adviezen,
groet,
Ronald
Ronald1953



Onderwerp:

Berichtdoor gijs sandberg » do jul 31 2008 8:58 pm

Ronald,

Welkom op dit forum.

re: . (Kopen?).
Het te koop aanbieden van fotospullen is voorbehouden aan betalende leden van de vereniging NCN (verschil moet er zijn).

Over winkels: ik ben zeer conservatief en wil graag betrouwbare winkels in ere houden, of ze nu verzenden of niet.
De winkel die je in jouw omgeviong noemt heeft vele tevreden klanten.
Ik ken daar wel iemand, maar voor mij is het te ver weg, mijn huisdealer zit in Zuid Holland.
Mijn advies: ga naar een winkel waar je je thuis voelt en bedenk dat je een klein prijsverschil over enige tijd vergeten zal zijn.
Tassen zijn er in vele soorten en maten, nieuw en tweedehands.
De beste tas die ik ooit kocht was een tweedehands Billingham, bij mijn toenmalige huisdealer. Samen met een verkoper probeerde ik precies wat er volgens mij in zou moeten passen, de koop was snel gesloten.

Over garantie zie de voorwaarden via www.nikon.nl .
Over het algemeen is het zo dat artikelen die via Nikon Europa geleverd zijn, in Nederland volledige garantie hebben, mits je een garantiebewijs en aankoopbon hebt.
Een netter dealer zal van iedere aanbieding melden of het spullen betreft die via Nikon.nl zijn gekocjht.

Met vriendelijke groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vertrouwd kopen via internet?

Berichtdoor ton » do jul 31 2008 10:57 pm

Ronald1953 schreef:Hallo,

Ook ik ben Nikonfiel. Het begon ooit met een Nikkormat FTN, nu staat naast mij nog mijn oude FE2 met Nikkor 35-105 zoom. Boven liggen nog 28 en 85 mm Nikkor objectieven. (Kopen?). Sinds enige jaren werk ik uitsluitend met digitale Nikon Coolpix-jes, zoals de 3700 en, nadat ik die uit mijn handen liet vallen, de P60. Die laatste ligt nu in Beverwijk omdat ik allerminst te spreken ben over de kwaliteit van de foto's. Een flinke kras op het imago van Nikon, wat mij betreft. Hopelijk maakt Nikon er wat van.

Ik wil eigenlijk ook weer een (D)SLR. Omdat ik veel met de fiets onderweg ben, moet het eigenlijk "best wel scherp en ook wel contrastrijk, verpakt in een compacte superzoom op kleine body" zijn, ter grootte van een pakje boter dus. Dat gaat niet lukken, en ik heb nu zo'n beetje besloten voor de D60 + Nikkor 18-200.

Nu nog kiezen voor een dealer. Hier in de buurt zit Cameraland(.nl) die €999 voor de combinatie rekent, maar Tante Post en haar concullega's zijn bereid om mij artikelen uit Urk, Capllen a/d IJssel of waar dan ook te bezorgen, met een totaalprijs die zo'n €60 lager zou kunnen komen te liggen. Mooi voor een extra tas, of zo, dus.

Maar indien de nieuwe aanschaf net als de P60 ook weer naar het servicepunt in Beverwijk gebracht moet worden, dan is het wel prettig je voor garantie te kwalificeren door met een product aan te komen dat redelijk wit in NL is aangekomen (toch?).

Dus nu mijn vraag: wat zijn de ervaringen met diverse prijsbrekers die (uitsluitend of ook) via internet leveren. Leveren ze wat ze (meestal) op de internetsite beweren: witte import, of loop ik het risico om iets te kopen dat wellicht wel via het Koninkrijk der Nederlanden naar NL komt, maar bij Nikon NL niet voor garantie/service in aanmerking komt? Ik heb bijvoorbeeld gehoord van imposrt via Mauritius.

En nu ik aan het posten ben, meteen maar vraag 2: op internet lees ik commentaren die doen vermoeden dat er behoorlijke variaties in kwaliteit kunnen zijn, tussen verschillende exemplaren (van hetzelfde objectief natuurlijk). Is dat zo?

Bedankt voor de adviezen,
groet,
Ronald
.

dag Ronald ,

cameraland is zeer zeker een goed en vertrouwt adres ,
ik kom er geregelt , en ja wat prijs betreft die legt vaak wat hoger ,
dan anderen winkels ,
maar daar staat tegen over dat je een zeer goede service kan verwachten
en altijd zeer netjes geholpen word ,en dat zo dicht bij jou in de buurt ,
alles wat je ver haalt moet je ook weer ver opsturen als er iets mee is
en dat is meestal ook weer prijzig . :)
Groeten Ton .
Gebruikersavatar
ton

Forumlid
Berichten: 1494


Locatie: Volendam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Warner » vr aug 01 2008 2:05 pm

Bij Cameraland is vaak wel wat aan de prijs te doen als je ze laat zien dat het elders aanmerkelijk goedkoper te koop is. Ik heb deze ervaring al een aantal keren met ze gehad.
Succes met je toekomstige Nikon.
Groet, W@rner


NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
Gebruikersavatar
Warner

Forumlid
Berichten: 441


Locatie: Castricum
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten