Nikon kopen in China, honkong

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Nikon kopen in China, honkong

Berichtdoor olle_griese » vr nov 03 2006 4:57 pm

Ik heb op ebay een D200 en een D2x gekocht in china.
Aangezien ik niet veel ervaring heb met ebay en met kopen in china wil ik de vraag hier stellen (als het mag)
Kan iemand me helpen hoe ik verder de boel af moet handelen?
In de advertentie staat dat ik binnen 3 dagen moet betalen.
De verkoper zal wel niet snel reageren aangezien ik ze samen voor nog geen 400 euro heb gekocht.
Hopelijk helpt iemand me.

mvg, Peter
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor keesonrust » vr nov 03 2006 5:18 pm

Peter,

ik koop alleen als er een mogelijkheid is om met Pay-Pal te betalen.
Geen idee wat voor jou de mogelijkheden zijn.

Groet,
Kees.
keesonrust



Onderwerp:

Berichtdoor roel » vr nov 03 2006 5:37 pm

Als je nog geen 400 euro voor die twee camera's samen hebt betaald, dan ben je of de grootste geluksvogel of het kan zijn dat je lichtelijk opgelicht wordt. Of natuurlijk iemand anders opgelicht wordt, omdat z'n gestolen camera's verkocht worden... Stel je voor dat je niks krijgt toegestuurd nadat je het geld hebt overgemaakt...
Hou ons op de hoogte, zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

China

Berichtdoor Edwin » vr nov 03 2006 6:11 pm

Tja,voor die prijs!?
Je kunt toch wel bedenken dat het om gestolen spul gaat?
Of misschien lucht?
Als je hiermee in zee gaat doe je bewust die gok. :twisted:
boekie
Edwin

Forumlid
Berichten: 497



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » vr nov 03 2006 6:28 pm

Die 400 euro kun je ook meteen weggooien.
Hier hangt nog wel een oude balk in huis, en in de achtertuin heb ik een waterput. Kom maar langs als het je uitkomt.

:lol:

Als dit geen oplichting is, zou ik zeer zeer verbaasd zijn. China/Honkong is niet de duurste plek op Aarde om fotoapparatuur te kopen, maar zo goedkoop zijn ze ook weer niet.

Olle Griese schreef:Aangezien ik niet veel ervaring heb met ebay en met kopen in china wil ik de vraag hier stellen (als het mag)
Kan iemand me helpen hoe ik verder de boel af moet handelen?


en dat is precies de groep mensen die opgelicht worden...

Als je betaalt met een creditcard (of via Paypal middels een credit card) heb je altijd de mogelijkheid (binnen een bepaalde termijn) om de aankoop terug te draaien en zodoende je geld terug te krijgen. Maak geen geld over via de bank, en zeker niet via dingen als Western Union (postwissels etc)
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » vr nov 03 2006 6:33 pm

ik wacht af of het via paypal kan.
dit zijn de advertenties
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:NL:11

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:NL:11

en ik hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor evertfoto » vr nov 03 2006 7:00 pm

olle,

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je voor 400 Euro deze 2 camera's kunt kopen.
Zal je voorlopig nog even niet uitlachen, maar als het fake is lach ik je alsnog uit.
:wink:
evertfoto



Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » vr nov 03 2006 7:05 pm

Ik geloof er geen bal van.
Zeker weten dat je hier genept wordt.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor roel » vr nov 03 2006 7:20 pm

Grappig dat verkoper "wachai123" als erg positief te boek staat bij de feedback (Perfect, Excellent, Merci!, Great seller!), enkel wat verdacht dat die feedback binnen een tijdsbestek van 12 uur is ingevoerd (van 1 op 2 november jongstleden). Of hij is heel bedrijvig en krijgt snel lovende woorden van zijn kopers of hij kan zelf goed typen... ha, ha, ha... Olle, het lijkt me passender die 400 euro aan een goed doel over te maken. Meneer Wachai123 zal je geen camera's sturen.
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Martijn de Vries » vr nov 03 2006 7:34 pm

Ik ben zeer benieuwd of je daadwerkelijk een camera krijgt.
Martijn de Vries



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » vr nov 03 2006 8:15 pm

roel schreef: Olle, het lijkt me passender die 400 euro aan een goed doel over te maken. Meneer Wachai123 zal je geen camera's sturen.

Ik heb er ook geen goed gevoel bij.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat hij zo dom is geweest geen minimumprijs in te stellen maar ik wacht zowiezo maar even 2 dagen af.
Die 400 euro (+verzendkosten en eventuele andere bijkomende kosten) kan ik ook heel goed ergens anders voor gebruiken.
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » vr nov 03 2006 8:16 pm

Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het te mooi om waar te zijn.
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » vr nov 03 2006 8:30 pm

ik heb me er even in verdiept wat hij zoal meer verkoopt.
Hij verkoopt screensavers voor op de monitor voor 1 cent en hij verzend ze gratis (poepoe) als je dan naar de heren/dames kijkt die hem een positieve stem hebben gegeven dan zie je dat een heleboel niet meer geregistreerd staan
Anderen die nog wel geregistreerd staan en b.v. 7000 of meer positieve stemmen hebben weet je wat die verkopen? je raad het al, screensavers voor 1 cent.
Ik ben dus gewoon genaaid met 2 negatieve stemmen. :P want ik laat niks meer van me horen.
Ik dacht dat ebay gecontroleerd werd en redelijk veilig maar niks is dus minder waar.
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor dragon2 » vr nov 03 2006 8:54 pm

Hij VERKOOPT geen wallpapers hij koopt ze! En verzamelt zo wat goede feedback. Hij heeft geen 0 nop feedback over objecten die hij zelf heeft verkocht.

Ebay is het beste voorbeelt van "buyer beware". Dit had je zelf toch ook wel kunnen zien dat het niet klopte? Anderen blijkbaar wel want er is errug weinig geboden!

Maar goed, ik ben recentelijk ook genept op Marktplaats, door een "echte" fotograaf nog wel, uit Nederland dus. Lens gekocht die bij ontvangst total loss bleek te zijn, ook volgens Sigma Benelux. Heb 'm toch maar laten repareren (met dank aan Will): lens zat compleet vol met condens (volgens verkoper moet dat er tijdens het opsturen naar mij in gekomen zijn, ja hoor), zoutwater ook nog, schroeven binnenin verroest etc. Lens heeft gewoon langdurig in een onderwaterhuis gezeten, ook volgens Will. Hij doet het nu na reparatie en schoonmaken redelijk, maar zo'n 10% van de schade is permanent. Verkoper beweert nog steeds dat er niks mis was/is met de lens "hij is toch 2e hands" ja duh maar 2e hands is nog niet total loss heh :evil:

Aan sommige dingen kun je weinig doen :x :x :x
dragon2



Onderwerp:

Ebay weg ermee!!!!!!!!!!

Berichtdoor George Fennes » vr nov 03 2006 9:13 pm

Olle, dit is duidelijk een voorbeeld van oplichting, deze verkoper doet zijn betalingen niet eens via PayPal. PayPal bied nog enige zekerheid, maar je geld zo overmaken is zeker weten weg.
Ik heb kortgeleden via Ebay een 70-200 2.8 VR gekocht en betaald.
Kon alleen nooit geleverd worden. Met veel pijn en moeite mijn geld teruggekregen, alleen 64 euro minder, dat waren de transactie kosten.
Ebay heeft voor mij afgedaan, waardeloze instelling die je geen enkele garantie biedt.
Als je iets goedkoop wil kopen en je wil toch over het grote water zakendoen, ga dan naar Hong Sien een eerlijke vent die tegen zeer lage tarieven goed spul levert.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten