foto op foam

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Re: foto op foam

Berichtdoor jettiny » do sep 22 2011 10:35 pm

Nou ja zeg, toeval bestaat niet zegt men wel eens, en dat is vandaag weer eens gebleken. :D
Krijg ik vandaag een opdracht poster opplakken op een plaat Kappafix van 5 mm.
Ruw formaat 75 X 100 cm.
De lamineermachine is een tijdje geleden ( een half jaar), met pensioen gegaan en nu moest het dus gewoon weer met het handje.
Daardoor kon ik weer eens de hardboardmethode zoals hierboven omschreven uitproberen op een groot formaat.
Ditmaal heb ik een lat met lijmklemmen vastgezet aan een tafel als alternatief voor een muur.
Verder de poster keurig netjes strak op de plaat geplakt/gewreven met behulp van een breed stuk hardboard.
Ik merkte nog een voordeel van deze methode.
Er zat in de foamplaat een deukje van een duimafdruk, maar doordat het hardboardplaatje vlak over de foamplaat gaat kreeg je het deukje niet te zien.
Dan is het tussen de poster en de foamplaat wel een beetje hol, maar wat geeft het, het eindresultaat telt. :lol:
Voor mij heeft de hardboardmethode zijn voordeel bewezen, en het bewijst ook een goed alternatief te zijn voor opbrengen van foto's/posters volgens de katoenen/flanellen doeken methode.

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: foto op foam

Berichtdoor piethamelink41150 » do nov 17 2016 4:22 pm

als je foam kiest neem dan zelfklevend niet kliederen met spuitbus, nadeel van foam trekt krom en is kwetsbaar
ik zelf plak alles voor onze fotoclub op 2 mm pvc of 1mm aluminium zelfklevend , ik plak nu met een lamineermachine veredelde wringer.
piethamelink41150

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten