Nikon Beverwijk

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Nikon Beverwijk

Berichtdoor Maissan » za jun 23 2012 2:48 pm

Beste,

Ik ben in het bezit van een Nikon D300,24-70mm2.8, sb-900.
Nu wil ik graag mijn D300 naar Nikon brengen, er zit namelijk een dode pixel op de sensor en ik laat hem dan gelijk even schoonmaken.
De 24-70mm 2.8 is ongeveer 3 a 4 jaar oud, is het slim om deze ook te laten nakijken of is dit onzin?, de sb-900 is een ander verhaal daar heeft een batterij in gelekt dit heb ik zelf schoongemaakt en alles werkt nu weer, ook deze laten checken of ook onzin?

nakijken is natuurlijk nooit verkeerd maar alles kost geld :roll:

Misschien iemand ervaring met beverwijk, kan je daar spullen brengewoon maandag langs gaan en de gen en die de zelfde dag weer ophalen?





Bedankt.
D800, D300, nikon 24-70, tokina 11-16, nikon 70-300,sb-900 en 35mm 1.8
Gebruikersavatar
Maissan

Forumlid
Berichten: 161



Onderwerp:

Re: Nikon Beverwijk

Berichtdoor Hans Braakhuis » za jun 23 2012 4:08 pm

Hier beginnen vrijdag de schoolvakanties. Hoe dat in Beverwijk is?
Als Evert, Jacob, Ivo, Ineke. Michael (Mike) Katarina nu op vakantie zijn dan is Margreet nog wel aanwezig op de receptie. Karel, Jan, Piet en Klaas doen dat de reparaties, maar die hebben het maandag dan wel heel druk.

Je zou ze vanmiddag nog even kunnen bellen. Tegenwoordig wordt zaterdags over gewerkt omdat de klanten van gisteren maandag hun spullen weer terug willen hebben. Als het overwerken moet opschieten nemen ze de telefoon op zaterdag niet op.
0251-274737
http://www.nikonservice.nl/index.php?page=contact

En je mag altijd vragen of in het geval je camera eerst woensdag aan de buurt is, of je dan ook eerst woensdag langs komt.
Voor alleen schoonmaken kun je op werkdagen altijd zo langs komen. Andere reparaties gaan op nummer van volgorde.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Beverwijk

Berichtdoor Patrick » za jun 23 2012 4:27 pm

Geen idee of het werkt zoals Hans beschrijft, maar volgens mij beginnen de vakanties hier pas op 21 juli. Dat zal in Beverwijk ook wel zo zijn...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Beverwijk

Berichtdoor Maissan » za jun 23 2012 7:06 pm

Bedankt voor de reactie's, ik ga denk ik gewoon maandag even langs.
Wat denken jullie van de 24-70mm en de sb900? zelf denk ik om de 24-70 toch even te laten checken het is een duur objectief en nu toch al een jaar of 3 a 4 in gebruik.
D800, D300, nikon 24-70, tokina 11-16, nikon 70-300,sb-900 en 35mm 1.8
Gebruikersavatar
Maissan

Forumlid
Berichten: 161



Onderwerp:

Re: Nikon Beverwijk

Berichtdoor gijs sandberg » za jun 23 2012 7:53 pm

Beste M,

Het kan geen kwaad de 24-70 mee te nemen (de tonika zou ik thuis laten).

Bedenk zel wel eerst of en zoja welke probleempjes je zelf hebt gemerkt.

Zoals Hans beschrijft: sensor schooonmaken is veelal klaar terwijl U wacht, andere wonderen kosten wat tijd.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Beverwijk

Berichtdoor Jur » zo jun 24 2012 11:49 am

Als er geen problemen zijn met de 24-70mm lijkt het mij niet zinvol om deze te laten nakijken. Ik heb een hele reeks objectieven die aanzienlijk ouder zijn en nog probleemloos functioneren. "If it ain't broke, don't fix it".
De flitser zou ik wel even meenemen.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Beverwijk

Berichtdoor Maissan » zo jun 24 2012 6:44 pm

Jur schreef:Als er geen problemen zijn met de 24-70mm lijkt het mij niet zinvol om deze te laten nakijken. Ik heb een hele reeks objectieven die aanzienlijk ouder zijn en nog probleemloos functioneren. "If it ain't broke, don't fix it".
De flitser zou ik wel even meenemen.


Is het niet zo door dat het een zoom objectief is er wel veel stof in kan gaan zitten? en de sb900 werkt gwn alleen het deurtje bij het batterij vakje is niet 100% schoom er is niks ingelekt toch vervangen ?
D800, D300, nikon 24-70, tokina 11-16, nikon 70-300,sb-900 en 35mm 1.8
Gebruikersavatar
Maissan

Forumlid
Berichten: 161



Onderwerp:

Re: Nikon Beverwijk

Berichtdoor gijs sandberg » zo jun 24 2012 6:54 pm

Beste M,

Ik zou dat soort vragen gewoon aan de experts in Beverwijk voorleggen,
die weten precies of zo'n deurtje beter vervangen kan worden (vele flitsers hebben een gammel deurtje, soms kan dat geen kwaad).

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Beverwijk

Berichtdoor Léon Obers » zo jun 24 2012 7:33 pm

Maissan schreef:alleen het deurtje bij het batterij vakje is niet 100% schoom er is niks ingelekt toch vervangen ?

Een deurtje kost een paar Euro, en klikken ze er zo in. Als je die paar Euro teveel vind zelf beter beter schoonmaken. Wat is het probleem?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Nikon Beverwijk

Berichtdoor mpvk » wo jul 04 2012 10:59 am

Ik heb hele goede ervaringen met de service bij Nikon Beverwijk.

Stel je vragen op de service site van Nikon en je krijgt snel reactie.
Hier kun je ook vragen om een nieuw batterij deksel voor de SB-900, weet je meteen wat die kost. Er staan wat losse onderdelen in de web-shop, maar de overige onderdelen leveren ze ook wel als je erom vraagt.
Marcel

Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)
mpvk

Clublid
Berichten: 90


Locatie: Haarlem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten