artikel over noise (Engels)

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

artikel over noise (Engels)

Berichtdoor schippie » wo apr 29 2015 4:01 pm

Nikon F80, 28 mm 2.8 AF-D
schippie

Forumlid
Berichten: 298


Locatie: Middelburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: artikel over noise (Engels)

Berichtdoor Kroontje » wo apr 29 2015 5:28 pm

:thumbup: Al een klein stukje gelezen...lijkt mij niet verkeerd geschreven, maar wie ben ik :D
Dank voor de link
Kroontje



Onderwerp:

Re: artikel over noise (Engels)

Berichtdoor oud0001 » wo apr 29 2015 9:00 pm

idd een mooi stuk.

Zit wel logisch en aannemelijk in elkaar en kan me er wel iets bij voorstellen mits fotons inderdaad random zijn en in pakketjes voorkomen, zoals in het relaas staat vermeldt. Dat is immers de basis van dit verhaal. Door het random verschijnen gedrag van de fotons krijgt elke pixel en ongelijke hoeveelheid fotons binnen. Bij veel licht en dus veel fotons krijg je ook een verschil maar het verschil is kleiner, procentueel gezien, dan wanneer je veel minder fotons hebt in weinig licht situaties. Als de ene pixel 1 foton vangt en de andere 0 dan is het verschil 100%. Als bij veel licht de ene pixel 99 fotons vangt en de andere 100 is dat 1% en nihil.

Je zou dan eigenlijk altijd op rechts moeten belichten om het beste uit de sensor te halen.

[edit] Ik ben even gaan zoeken. Een foton gedraagt zich zowel als deeltje en ook als golf. Dus kan het mogelijk ook als pakketjes gedragen en mogelijk ook niet.
oud0001




Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten