Lensplate voor Nikon AF-S 80-400mm

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Lensplate voor Nikon AF-S 80-400mm

Berichtdoor RenéR » do apr 28 2016 12:43 pm

Hoi,hoi,

Ik heb een vraagje over de Nikon AF-S 80-400mm. Ik draag de combi namelijk graag aan de statiefgondel, maar vind bij de 80-400mm het “plaatje” erg klein.
Bij de 70-200mm is die een stuk fijner.

Nu heb ik op internet al wel de optie NatureStuff Lensplate SP-3 gezien, maar zijn er alternatieven of betere opties?
Die € 45,00 voor zo'n lens is uiteraard op zich geen probleem :)

Alvast bedankt

Groetjes,

René
RenéR

Forumlid
Berichten: 70


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lensplate voor Nikon AF-S 80-400mm

Berichtdoor ReneG » do apr 28 2016 1:53 pm

Bedoel je alternatieven voor het dragen van de lens, heb je het over de kwaliteit van de plaat of over de arca-swiss compatibilieit?

Als ik zelf voor universele platen ga neem ik meestal een Wimberley (te krijgen via konijn). Iets duurder maar qua afwerking net wat beter. Er is niet veel mis met NatureStuff maar het is net allemaal iets grover afgewerkt dan de Wimberley's en RRS'en van deze wereld. Ik heb zelf een NatureStuff swinghead ooit voor weinig over kunnen nemen. Niet verkeerd maar ook niet echt bepaald vloeiend (kan er bijv. niet heel soepel mee pannen, wat bij foto's niet zoveel uitmaakt maar bij video wel). De andere duurdere merken doen dat net wat beter.

Belangrijkste tip: Mocht je verder ooit een swinghead willen gebruiken neem dan vooral een wat langere plaat. Dan kun je de camera/lens combi zo positioneren dat het zwaartepunt in het midden ligt. Bij kortere platen kom je soms niet uit, dan kom je niet uit en staat je camera gekanteld of hij 'valt' voorover. Niet handig.

Maar goed het is een lensplaat, kan natuurlijk niet zo heel veel mis aan gaan.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lensplate voor Nikon AF-S 80-400mm

Berichtdoor RenéR » do apr 28 2016 2:13 pm

Hoi René,

Dank voor je reactie. Ik bedoel puur de kwaliteit van de plaat. Hoeft niet op een statief of monopod te kunnen.
Puur om wat meer grip (met meer vingers) te hebben. Nu is het maar een heel kort stukje om vast te houden.
En dat wil ik met mijn D500/D4 niet riskeren :)

Groetjes,

René
RenéR

Forumlid
Berichten: 70


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lensplate voor Nikon AF-S 80-400mm

Berichtdoor John Jansen » do apr 28 2016 4:16 pm

Kijk eens bij lowland photo service, hij heeft goedkope lensplaten.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten