Costa Rica

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Costa Rica

Berichtdoor willem1 » za mar 24 2018 10:19 pm

Een kennis van mij gaat naar Costa Rica, deze vroeg aan mij hoe dat hij moet handelen met zijn spullen in dat vochtige klimaat, ik weet het niet wellicht is hier iemand die het antwoord heeft.




willem
willem1

Clublid
Berichten: 77


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Costa Rica

Berichtdoor evelakes » zo mar 25 2018 8:35 am

aantal zaken waar je op moet letten na mijn ervaring
1. Het is een ontzettend gastvrij land, maar let op je spullen en waak voor diefstal (ervaring statief gestolen) de hoofdstad San Jose helemaal.
2. Het is erg warm en vochtig daar vooral in de jungle en vooral in de bergen kan het weer snel omslaan en kan het zo heftig gaan regenen dus waterdichte hoezen moet je wel meenemen.
3. Sommige trails zijn erg ruig met weinig bescherming qua afrastering je kijkt soms zo een paar 100 meter in het ravijn dus je gear moet wel beveiligd zijn vond mijn black rapid RS sport ideaal hiervoor.
4. Je gebruikt vaak DEED muggen bescherming smerig agressief spulletje voor je apparatuur dus was je handen goed na het insmeren ervan.
5. Neem indien mogelijk zo.n mooie witte badlaken mee vanuit het hotel kun je tijdens het reizen mooi je apparatuur afschermen voor de zon.
6. Controleer je cameratas als je weer terug in het hotel bent vaak zet je de tas ergens neer en heb je een paar mooie insecten erin zitten.
7. Pas op dat je de camera niet te dicht in de buurt van de Airco zet als je buiten komt gaat die van 16 graden naar 38 graden levert geheid condens op.
8. De mooiste tijden zijn van 06:00 tot 10:00 daarna wordt het snel warm en zon intens tot 16:00 tot 18:00 en dan gaat het zonnetje onder.
Welk gedeelte gaat de reis naartoe?
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Costa Rica

Berichtdoor willem1 » zo mar 25 2018 12:45 pm

Dank voor uw antwoord, dit ga ik hun mee geven, ik heb geen idee naar welk gedeelte ze toe gaan.


willem
willem1

Clublid
Berichten: 77


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten