Verzekering camera & lenzen

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Verzekering camera & lenzen

Berichtdoor Oktay » zo jun 30 2019 7:36 pm

Beste Leden,

Ik vroeg mij af of en hoe jullie je apparatuur hebben verzekerd. Ik begin aardig te investeren in mijn fotospullen en ga binnenkort ook naar het buitenland. Een "gewone" reisverzekering dekt niet voldoende. Daarnaast kan ook tijdens mijn verblijf in Nederland van alles gebeuren..
Valt het onder de inboedelverzekering of hebben specifieke verzekeringen voor alleen de camera etc?

Graag wat advies.
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Verzekering camera & lenzen

Berichtdoor jan » zo jun 30 2019 8:15 pm

Ik denk dat de meeste leden, incl. ikzelf, de apparatuur hebben verzekerd bij DSV. DSV is partner van Nikon Club Nederland en betalende leden genieten daar voordelen.
Er zullen weinig verzekeringen zijn die zo'n goede dekking hebben. Mijn privé- en reisverzekering komen niet in de buurt i.i.g.

https://www.dsv-insurance.nl
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4304


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verzekering camera & lenzen

Berichtdoor MartinT » zo jun 30 2019 8:40 pm

Even ter aanvulling: wordt lid en je geniet van die en nog veel meer voordelen. :)
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Verzekering camera & lenzen

Berichtdoor MarcoEos70D » ma jul 01 2019 8:53 am

jan schreef:Ik denk dat de meeste leden, incl. ikzelf, de apparatuur hebben verzekerd bij DSV. DSV is partner van Nikon Club Nederland en betalende leden genieten daar voordelen.
Er zullen weinig verzekeringen zijn die zo'n goede dekking hebben. Mijn privé- en reisverzekering komen niet in de buurt i.i.g.

https://www.dsv-insurance.nl

Inderdaad. Ik heb mijn spulletje ook via https://www.apparatuurverzekering.nl/ verzekerd. Goede dekking tegen nieuwwaarde en tegen een betaalbare premie (ter indicatie: dik 7000 euro kost je net 100 euro per jaar).
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Verzekering camera & lenzen

Berichtdoor Oktay » ma jul 01 2019 4:28 pm

Ligt het aan mij of zie ik geen premieberekening op de site?
Wat is een "goede dekking"? Hoe zit het met verlies van apparatuur tijdens vakanties? Stel je hebt een strandvakantie geboekt en je laat je apparatuur achter in de hotelkamer. Mocht er iets gebeuren, valt dit dan onder de dekking? Ik kan moeilijk alles in een kluis doen.
Ander voorbeeld is in de kofferbak van een afgesloten auto etc.
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Verzekering camera & lenzen

Berichtdoor Gerrit » ma jul 01 2019 4:50 pm

Wellicht even kontakt opnemen met DSV?
D4s, Nikkor 24-70mm 1:2.8G ED, Nikkor 70-200 1:2.8GII ED, SB 900
kvk 73686913
www.fotockers.nl
Gerrit

Forumlid
Berichten: 155


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verzekering camera & lenzen

Berichtdoor EdvandeZilver » ma jul 01 2019 6:02 pm

Zelfs een digibeet als ik kan op de DSV-website de uitgebreide polisvoorwaarden vinden. En als het dan nog niet duidelijk is kun je er een belletje aan wagen.
De premie berekening doet het soms wel en soms niet. Marco noemde al eerder een bedrag en daar kom ik ook op uit.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verzekering camera & lenzen

Berichtdoor Wally118 » ma jul 08 2019 7:48 am

Daar waar je de premie kunt berekenen staat op het eind een link naar de polisvoorwaarden. Dit valt ook wel op want dat is de enige tekst op die pagina die rood gedrukt is...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verzekering camera & lenzen

Berichtdoor Martijnvl » wo jul 10 2019 5:51 pm

Ik ben ook via DSV verzekerd en dat is echt geen verkeerde keuze! Ben erg te spreken over de premie en schade-afhandeling!
Een groot voordeel vind ik ook dat je tweedehands apparatuur kunt meeverzekeren. Veel fotografen zullen best wel wat tweedehands kopen, en daar lopen de prijzen ook al gauw op.
Dat wil je dan uiteraard ook verzekerd hebben. Afgelopen mei had ik een klus in Barcelona, helaas is daar mijn 70-200 gestolen. Enorme domper dus...
Maar dankzij de snelle schade-afhandeling en vergoeding van DSV ben ik inmiddels weer in het bezit van een vervanger ;)
Gebruikersavatar
Martijnvl

Forumlid
Berichten: 73


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten